Může turbo občas ,,vypnout?

Od: Datum: 17.12.14 19:51 odpovědí: 6 změna: 18.12.14 09:04

Dobrý den.

Dnes se mi stala taková věc. Jedu z práce po dálnici vyšší rychlostí, průměrně dejme tomu tachometrových 150 -160 km/hod. Po ujetí cca 40ti km jsem zastavil u dálnice na benzínce a nechal jsem auto nastartované, aby se dochladilo.

Když jsem cca po 15cti minutách od benzínky vyjel, auto jelo zcela bez turba - bez výkonu ( poznal jsem to tak, že mi turbo zlehka hvízdá - ale nyní nic ). Ujel jsem cca 1 km - auto prostě bez výkonu, žádný kouř a čmoud, žádná signalizující kontrolka - prostě nic. Po 1 km jsem zastavil a zhasl motor, po cca 5ti sekundách jsem znovu nastartoval a auto už jelo normálně...

Jak je toto možné? Co mohu očekávat?

Jedná se o Škodu Fabii I 1,9 TDI PD 74 kw. Jo a ještě jedno info - vozidlo před touto cestou delší dobu skoro stálo - jen se popojíždělo ( asi 2 měsíce ).

Neví někdo? Poradí někdo?

Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.12.14 20:05
avatar

nespadlo auto do nouzového režimu? stalo se mi to u octávky,když jsem ji "přetočil",po zastavení a vypnutí klíčku se to restartovalo a dál jelo normálně...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: thomas333
Datum: 17.12.14 20:09

To si myslím, že by svítila kontolka, ne?

Datum: 17.12.14 20:37
avatar

Neporadím,ale všeobecně-pkd turbo hvízdá je na odchodu.Jinak pracuje pořád,asi bych prohlédl trubky či hydice,zda-li není některá ruplá tady by mohl být také zakopaný pes!

Ale asi bych to viděl stejně jako kolega-auto,resp.ŘJ něco vyhodnotila špatně a autí jelo v nouzovém režimu,byť nesvítilo "káčko"!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.14 20:52

Tzv.káčko - znak tranzistoru jako obecný znak elektroniky motoru ve žlutém poli mají jen PSA. Fabia má kontrolku MIL - žlutý blok motoru.

Jinak jsem si všimnul, že Nissany a Renaulty pískají i normálně s novými turby.

Viděl bych to stejně s těma hadicema a zkontroloval bych i podtlakovou hadičku k turbu s podtlakovým ovladačem a táhlem (může být zaseknuté, pokud málo pracuje v dědkovském jízdním režimu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.14 22:47
avatar

mohla to udělat přituhlá regulace turba pokud by se to zhoršovalo muselo by turbo ven a vyčistit regulaci někdy pomůže jízda na menší převodový stupen a otáčky 3-4 tisíce aby se bordel vyfoukal

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.14 09:04

Turbo se při nastartovaném motoru točí stále. konkrétně u vašeho motoru funguje tak, že při nízkých otáčkách motoru a tím i malou rychlostí výfukových plynů přivře řídící jednotka motoru statorové rozváděcí lopatky turba, tím se zmenší průřez a tím dojde ke zvýšení rychlosti proudění rychlosti výfukových plynů a tím i zvýšení otáček turba. Jak stoupají otáčky, stoupá i rychlost výfukových plynů a řídící jednotka podle tlaku na výstupu turba rozvodné lopatky otvírá a tím snižuje otáčky turba. Tato regulace probíhá kontinuálně a udržuje plnící tlak turba v potřebných mezích. Ovládání rozvodných lopatek je provedeno podtlakem.

Možná příčina vašeho problému: rozvodné stacionární lopatky zůstali viset v otevřené poloze. K tomu mohlo dojít z důvodu zakarbonování turba a tím ke ztížení pohybu lopatek. Dále problémem s podlakem - nedostatečný podtlak způsobený vadou vakuového čerpadla, netěsností podtlakovách hadiček, netěsností v okruhu podtlakového posilovače brzd.

Kontrolka motoru se rozsvítí při nebezpečném stavu pro motor, tj naopak vyšší plnící tlak turba, který by mohl až způsobit havarii motoru.

Pokud by se závada začala opakovat, zajistěte si diagnostiku, nejlépe čtení tzv. live dat za jízdy a nechte si vyhodnotit plnící tlak turba. Diagnostika ukáže tlak požadovaný řídící jednotkou a tlak skutečný. Podle toho se dá usoudit na konkrétní problém vašeho vozu.

Ohodnoceno: 3x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.