Nejste přihlášen/a.
Zdravím náhodou se mě dostal do ruky alternátor z felicie jde nějak vyskoušet jestli dobíjí bez teho abych ho namontoval do auta a změřil multimetrem na baterce?
Orientačně takto: 1. připojit na slabší svorku proti kostře alternátoru nějaké napětí , stačí i monočlánek 1,5 V
2. Na silnější svorku proti statoru (kostře) připojit multimetr (voltmetr).
3. Prudčeji protočit rotor alternátoru, stačí i ručně za jeho řemenici.
4. Multimetr by měl indikovat byť malou výchylku , což znamená, že alternátor vyrábí el.napětí - proud.
Toto prověření však nemusí stačit k posouzení, jak se alternátor bude chovat při vyššší a vysokých otáčkách.
Složitější je poznat, zda jste změřili stejnosměrné a nebo střídavé napětí.Toto lze orientačně poznat i na správně připojeném multimetru a budicího monočlánku.
-miro
Ale lze. Akorát to buzení chce aspoň plochou baterii. Pokud není alt. úplně vadný, napětí se bude indukovat. A ne mV, ale Volty.
Nelze. Takto akorát vyzkouší zda nemá altík zadřená ložiska o skutečném stavu alternátoru nezjistí skoro nic.
NE. Lze říct o jídle, že je dobré, aniž bych ho ochutnal?
Můžeš ho rozebrat, změřit vynutí a případný šlus mimo, změřit regulátor se žárovkou a zdrojem, proměřit diody a kouknout na sběrací kroužky a opotřebení uhlíků.
Takyse může stát, že se bude zdát vše OK, ale při roztočení budou uhlíky odskakovat a nebude to tolik budit rotor.
Tak připoj na akumulátor B+, obal na mínus, konekotr na žárovku 12V/1,2W a druhý konec na B+.
Na baterku voltmetr a zkus alternátor roztočit třebajízdním kolem (sedlo a řidítka na zemi).
doplněno 16.12.14 11:46:Alternátorem se nesmí točit bez zátěže (akumulátor na b+). Poškodí se můstek diod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.