Staré motorky, co je na fotkách?

Od: Datum: 15.12.14 22:17 odpovědí: 13 změna: 16.12.14 22:07
avatar

Vážení rádcové, prosím o pomoc, potřebuji určit co to je za stroje (abych nemátla, neuvedu co si myslíme, že to je) a přibližnou cenu. Díky



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.12.14 22:36
avatar

druhé foto - pérák 250ccm, třetí foto - kývačka 250ccm pravděpodobně typ 353

doplněno 15.12.14 22:51:

ceny v tomto stavu od 20 000-25 000-30 000Kč, po repasi i vysoko nad 50 000Kč; záleží, kdo prodává a jak se v tom vyzná...

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 15.12.14 22:52
Ohodnoceno: 4x
 
Od: k2
Datum: 15.12.14 23:33

To prvni je spatlanina- predek +nadrz je CZ 125T, zbytek bude Acko.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.12.14 22:53

1.ČéZetka 98(asi ) Ty ceny to se pohybuje různě podle stavu

doplněno 15.12.14 23:02:

promon*palec* mrkl jsem na to a jeto fakt 125 (má 2 výfuky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: isteron
Datum: 15.12.14 22:56

1. snímka mi pripomína motorku z 50. rokov. Malo to motor 90 cm3, väčšinou boli čiernej farby. Robili to Považské strojárne v Považskej Bystrici, Manet M 90?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrzach
Datum: 16.12.14 09:40

Dej ty fotky na stránky MOTORKÁŘI.CZ ,chodí tam spousta lidí co mají podobné stroje a vyznají se . Tam ti určitě poradí a odhadnou cenu docela přesně.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.12.14 11:04
avatar

Pánové děkuji vám všem, zkusím to dát ještě na ty "motorkáře". č.2 + č.3 je celkem jasné, u č.1 jsme váhali mezi 98 a 125.

doplněno 16.12.14 14:28:

Ano to je "fichtl". Můj muž prodat nic nechce, (doufám, že ho přesvědčím) vyhrožuje, že ta nejstarší a nejhroznější motorka bude po menší renovaci stát na chalupě v obýváku.

Od: k2
Datum: 16.12.14 11:22

Na motorkarich zas tak veteranum nerozumi.
Cislo 1 je opravdu motor+ram+sedlo+zadni blatnik a kolo CZ 125A, motor 98 vypada uplne jinak. Zbytek je z typu CZ 125T, jak jsem psal vyse.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.12.14 11:44

A to za tou kyvackou je fichtl

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.12.14 14:12
avatar

První stroy je Číza, patrně 125, ale možná i 150.ccm. Předválečný stroj. Je to poznat na přední vidlici, která se tenkrát dělala z lisovaného plechu.

Druhý stroy je typický pérák. Vyvoj začal už za války a "Týnečtí" ho měli v šuplíku.

Po válce došlo k celkem masové (ikdyž nedostačující) výrobě. "Nebyly kapacity". Na této motorce jsem toho odjezdil

vlastně nejvíc. Byl to nenáročný stroj a když se podíváte na motor, tak měl vlastně "nadčasový design".!

"Pérák" tahal odspodu a v zatáčkách Vás po přidání plynu nevypekl, jako panelka. Ta se při akceleraci v zatáčce vlnila,

jako Lochneska.

Jen se pořádně podívejte třeba na kryt předního světla, jak plynule navazuje na tlumiče předního kola.

Na nádrži byl klasický klíč zapalování (Bošák) a ampérmetr.

Tento stroj, jsem po kompletní renovaci, včetně nově ušitých sedel prodal v Německu za 150.000,-

Ještě bych někde našel fotku, ale dnes už bych ho neprodal. *srdce*

Poslední stroj je kývka 250.ccm. (A za ním je patrně "Jednobob/pařez 555)

Na ni se jezdilo fajn, dokud to člověk nepotřeboval při akceleraci v zatáčce "položit".

Byl tam už jiný systém pružení, než u péráka a kdo na něj nebyl zvyklý, tak občas zatáčku opustil po tečně.

Mezi tím jsem měl ještě Jawu 500 - Rumpál. Byl to předválečný stroj s kardankou. Čtyřtakt. Fantastický zvuk.!

Koupil jsem to od jednoho dědy v sedmdesátých letech, ve třech dřevěných bednách s jakýmsi manuálem s tím... , že

"To dáš dokupy, synku".

No, tak jsem to dával dokupy pomalu rok. Ale byly to krásné roky a krásné stroje.

Dnes je to jen o tom, koupit nějakou "rejži" nalít tam benzin a valit to 300.km/hod.

Já to nedělal prvoplánovaně proto, abych se fyzicky zlikvidoval. Vlastně jsem daleko víc času trávil v dílně, než v sedle stroje.

I když v létě asi ne. Tu dobu bych nevyměnil za nic. Dalo mi to hodně.

Dnes nastala "doba peněz". Málokdo si dokáže vážit práce a umu našich předků. Je mi to líto.

Apropo... kam jsme to za čtvrt století novodobého kapitalismu dopracovali.?

Dnes jsme se stali montovnou Korejských (či jiných) firem a stali jsme se novodobými otroky, kteří jdou slepě do práce klidně

v neděli, či o vánocích. Nic v podstatě nevyvíjíme a stagnujeme. Je mi z toho hodně smutno.

A přitom má náš národ fantastický potenciál, který snad vládci této země záměrně likvidují. :(

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 16.12.14 15:12
Je to presne jak pise K2..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 16.12.14 17:23

První stroy je Číza, patrně 125, ale možná i 150.ccm. Předválečný stroj. Je to poznat na přední vidlici, která se tenkrát dělala z lisovaného plechu.
Zadna predvalecna CZ nemela motor o obsahu 150ccm (ktery navic vypada uplne jinak nez ten na fotce) a vidlice je ze stroje povalecnyho, protoze zadna predvalecna CZ nemela vidlici s kluzaky, ale klasickou vahadlovou. Alek jinak jste to skoro trefil...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.12.14 22:07

Vašim slovům dávám za pravdu.V 5.roč. ZDŠ nam s.ředitel vyprávěl o kapitalistickém vykořisťování člověka člověkem a po 42 letech jsem toto poznal na vlastní kůži.Je mi z toho smutno...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.