Škoda Citigo - problém se starováním

Od: Datum: 15.12.14 07:25 odpovědí: 28 změna: 18.12.14 14:18

Dobrý den,

dnes se mi stala taková příhoda s autem (Škoda Citigo). Dám klíček do zapalování a otočím do první polohy. Rozsvítí se mi kontrolky na palubovce a postupně pozhasínají. V momentě kdy otočím klíčem, že chci startovat, tak mi začne místo startování něco cvakat v přístrojovce, pod volantem (mám pocit, že to je zvuk relátka) a nenastartuji. Když jsem to udělal po třetí, tak se mi vynuloval čas v řídící jednotce. Také jsem si všiml, že mi po otočení klíče do první polohy nezhasne symbol baterie. Teď si nejsem jistý, zda to má svítit nebo také zhasnout? Že by byla vybitá baterie?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.12.14 07:45
avatar
Symbol baterie zhasne až u nastartovaneho motoru (až se baterie dobíjí). Všechno ukazuje na to že máte vybitou baterku. Tak netrápit a nabít! Případně nastartovat přes startovací kabely od někoho a nechat dobít delší jízdou
Ohodnoceno: 1x
 
Od: marek84
Datum: 15.12.14 08:02

Je ale zajimavé, že jsem s autem jel ještě v pátek a symbol baterie se me nerosvítil :( Pak auto stalo venku až do dnešního rána, kdy jsem chtěl odjet do práce ... Já myslel, že když je slabší baterie, tak že to alespoň otočí startérem, ale z něj zvuk žádný nejde ... Zkoušet to již dále nebudu, to je jasné :) Odpoledne to zkusím hodit na nabíječku a uvidím. Ještě mě napadlo, jak poznám, že mi skutečně alternátor dobijí? Nebo to pozná už samotná řídící jednotka?

Datum: 15.12.14 08:08

První indikace je, že po nastartování zhasne kontrolka dobíjení. Dále je třeba zjistit dobíjecí napětí. V poradně je o tom spousta příspěvků, řeší se to několikrát za měsíc, hlavně v zimě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.12.14 08:10
avatar
Pokud alternátor dobíjí, kontrolka s baterií po nastartování zhasne. Po otočení klíčku na 1 při vypnutém motoru, je-li vše v pořádku, musí svítit.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: marek84
Datum: 15.12.14 09:19

Dobře, ale je možné aby za 2 dny se baterka dostala na takovou úroveň, že není použitelná?

Datum: 15.12.14 09:23
avatar
Nezůstalo něco svítit? Hrát rádio? Baterku dobijte a kdyby se to opakovalo, bude potřeba najít závadu. A nabijte co nejdříve, vybitá baterie poměrně rychle ztrácí kapacitu.
doplněno 15.12.14 13:41:

s tím rádiem v "pohotovostním" režimu, pár jsem jich měřil a některá žrala skoro stejně jako zapnutá, někdy i 0,5A, takže doporučuji pohotovostní režim (hodiny) zakázat, nebo zapojit rádio přes spínací skříňku.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: marek84
Datum: 15.12.14 09:46

No abych pravdu řekl, tak s tím, jestli nezůstalo rádio hrát tak vážně nevím. Svítit nic rozhodně nezůstalo, teda pokud nepočítam pohotovnostní stav rádia, kdy svítí display a jsou na něm zobrazené hodiny. Navíc chodím každý večer kolem auta se psem, takže bych si nějaké anomálie všiml.

V každém případě tu baterii nabiji. Jen bych potřeboval poradit, jak se to řeší v případě že mám centrální zamykání? Přeci jenom když vytáhnu baterii, neotevře se mi auto?

Od: asd*
Datum: 15.12.14 13:28

Když dálka nefunguje tak se odemkne klasicky zámek ve dveřích nebo v kufru (pokud nejde o chytré auto bez klasických zámků ;)

Vypadá to na slabou baterku - při sepnutí startéru poklesne napětí = řídící jednotka zkolabuje a nenastartujete, budíky blázní.

kontrolka dobíjení - pokud motor nejede tak by měla svítit, po nastartování zhasnout.

= nabít baterku a vyzkoušet, až pak hledat závadu - proč se vybila atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.12.14 11:25
avatar

vybila se baterie,baterii nabít,zkontrolovat dobíjení,zkontrolovat klidový odběr z baterie pokud je vše dobrý a baterie do 14 dní opět lehne koupit novou baterii,pokud de napětí na baterii při startu pod 8V je v háji a je třeba sehnat jinou

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marek84
Datum: 15.12.14 15:52

Tak jsem narazil na problém a tím je, že nemohu demontovat baterii, protoze na ni jsou zapojene nejake kable do krabicky, ktera je pripevnena k baterii, tak to vypada ze jsem dojezdil ...

Absolutne nevim jak to demontovat ... :(

Od: asd*
Datum: 15.12.14 15:54

dejte foto, pak můžeme radit jak krabičku zdolat...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marek84
Datum: 15.12.14 16:42

Tady je odkaz:

http://postimg.org/gallery/32eh1cwoc/1dd44654/

Po chvíli zkoumání jsem na té krabičce objevil krytku se šroubem, který je spojuje krabičku s + baterií. Navíc na bocích jsou klipsny, takže ty asi musím taky oddělat. Pak mi zůstane demontáž svorek. Dále jsem si všiml, že samotná baterie je zafixovaná plechem, který je opět připevněn šrubem. Tím to všechno končí a mohu baterii vyndat? Nebo mám ještě neco očekávat? :)

Od: marek84
Datum: 16.12.14 13:41

Tak se mi včera nakonec podařilo demontovat baterii a hodit ji na nabíječku. Podle nabíječky byla opravdu vybitá. Tak jak přijdu z práce, tak ji tam hodím zpět a snad bude vše ok.

Jinak bych měl takový dotaz. Je fakt, že poslední dobou jezdím autem pouze z / do práce. Je to v podstatě na druhém konci města což dělá cca. 8 km tam i zpět. Zřejmě kor v zimě je to hodně málo na to aby se dobila baterie. Ale zase na ddruhou stranu, když se mrknu na alternátory co se dávají do Citiga, tak jsou 110 A, což rozhodně není málo a myslím, že je dostatečně silné aby mi baterii dobilo. Myslíte, že by pomohlo, kdybych třeba před odjezdem nastartoval a nechal motor na volnoběh třeba 5 minut a teprve pak jel? Stačilo by to na dobití?

Datum: 16.12.14 15:37

5 minut na volnoběh nic neřeší. Chce to buď delší cesty nebo občas na nabíječku. Pokud máš možnost někde u auta 230V, třeba o víkendu, nemusíš ani vyndavat akumulátor a nabíjet ho v autě. Pokud ho budeš nechávat dlouhodobě ve stavu jako teď, významně mu zkrátíš životnost a až to budeš nejméně čekat, nechá tě ve štychu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.12.14 19:56

Symbol baterie nesouvisí s baterií. Červené kontrolky indikují neodkladnou poruchu. V tomhle případě porucha dobíjení (tedy při stojícím motoru logicky vpořádku, když se netočí motor, tak alternátor nevyrábí proud do baterky.

Symbol alternátoru nebo nabíječky by nikdo nepochopil a tak se kreslí baterka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marek84
Datum: 17.12.14 17:04

Tak mám další postřěh. Po včerejším dobití a umístění zpět do auta jsem zkusil nastartovat a krásně na první ťuk nastartovalo, to bylo cca. 16 hodin. Ráno cca. po 14 hodinách jsem šel k autu, že pojedu do práce. Nastartovat se mi podařilo až na podruhé a to ještě auto sebou docela házelo, jako by jelo jen na 2 válce ... Po pár sekundách se to uklidnilo a motor běžel v pohodě. Odjel jsem tedy do práce. Po praci cca. 8,5 hodinovém stání venku jsem se rozhodl, že změřím baterku. Naměřil jsem 12.26 V, což je málo! A to byla minulý den na nabíječce! Nastaroval jsem, to naštěstí naskočilo napoprvé a bez problému běžel. Změřil jsem napětí na baterii a alternátor nabíjí, bylo na ni cca. 14.5 V. Nechal jsem to pár minut běžet a pak jsem opět vypnul motor a znova změřil baterii. V okamžiku připojení tam bylo okolo 12.7 V, ale čím déle jsem měl voltmetr připojený, tím více klesalo napětí až jsem se opět dostal na napětí něco pod 12.3 V, dále jsme to neměřil. Z toho co jsme zjistil mi momentálně vychází 2 možnosti:

1) Akumulátor je špatný, což je divné ... že by tak z ničeho nic?

2) Něco mi někde žere proud, ale upřímně, jak velký by ten proud musel být aby se tak rychle vybíjela baterie? Navíc pokud by to byla pravda, tak by to muselo být v jednotkách ampér, ale to by tím pádem za 8 hodin měla být kaput znova, což nebyla.

Z toho mi vychází že je akumulátor KO. Nebo co myslíte vy?

Od: asd*
Datum: 17.12.14 17:30

Vypadá to tak. Ve vybitém stavu baterka dost rychle ztrácí kapacitu, pokud se vybitá nechá delší dobu tak je vymalováno. Ale dokud startuje tak bych jí nechal, třeba ještě obživne. Pro jistotu můžete změřit klidový odběr.

Nechat běžet motor 5 minut (nebo lépe jet pomaleji nebo delší cestou - vrnění na volnoběh autu moc neprospívá, v nízkých otáčkách i méně dobíjí) určitě to pomůže, nabíjení běží delší dobu a energie na start se doplní.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marek84
Datum: 18.12.14 07:09

Tak jsem to před odjezdem do práce změřil znova bylo na ni 12.11 V, ale nastartoval jsem bez problému. Tak jsem zvědavej jak dlouho vydrží ... Rád bych změřil klidový proud, ale mám z toho obavy, zda by to přežil měřák. Byl jsem postrašen, že při připojení může vlivem proudové špičky shořet kabeláž měřáku ... Měřák který mám, dokáže měřit stejnosměrný proud do 10 A.

Datum: 18.12.14 08:24

Tím ampermetrem to klidně můžete změřit. Případně zkuste akumulátor hned po jízdě odpojit a měřit jeho napětí v odpojeném stavu jestli jeho napětí klesně podobně jako u zapojeného.

Citygo se vyrábí od konce roku 2011, takže ten akumulátor je maximálně 3 roky starý a ještě by neměl mít nárok na odchod. Tím nechci říct, že je to nemožné. Mohl být vadný, dlouhodobě pčebíjený, nebo naopak dlouho ponechaný ve vybitém stavu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marek84
Datum: 18.12.14 09:17

Auto jsem kupoval nové asi před 7 měsíci :)

Datum: 18.12.14 10:11

To by mohla být ta baterka ála economy díl škoda, že?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 18.12.14 07:44
avatar

Este doplnim pre istotu si vytiahni poistku na centralne zamykanie.Ak ti klakne baterka tak bude problem sa dostat do auta.Zapoj si Ampermeter s vacsim rozsahom medzi svorku minus a meraj.postupne vytahuj poistky.Vylucovacou metodou zistis na ktorom obvode mas velky kludovy odber a tym padom hladas zavadu iba na tom okruhu.Druha moznost je vada na alternatore,diodovom mostiku alebo vadny regler.Cest praci.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marek84
Datum: 18.12.14 10:34

Tak jsem asi na stope tomu, proč ta baterka tak trpí! Zkusil jsem změřit klidový proud a myslím, že je to opravdu tím. Po připojení baterie mi ampérmetr ukáže 1.6 A cca. 5 sekund a pak to spadne na 1 A a ta tam je pořád. Takže je to jasné ... Jenže co teď, kde to může téct?

Datum: 18.12.14 10:48
avatar
Začal bych rádiem
doplněno 18.12.14 11:19: Třeba ten slavný "pohotovostní" režim. Nebo jsou špatné koncové zesilovače a jsou trvale zapnuté, může to být plno věcí
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: marek84
Datum: 18.12.14 11:13

A co by na nem bylo špatně? Navíc to rádio tam mám více jak 5 měsíců, to by se snad stalo už dříve ne?

doplněno 18.12.14 11:45:

Aha, i to je možné. To by tím padem bylo nejlepší zkusit vytáhnout pojistku rádia, ale nejhorší na tom je to, že vůbec netuším kde mám v autě pojitky ... :( Podle manuálu to nemůžu najít ...

Datum: 18.12.14 13:04
avatar

doplněno 18.12.14 13:12:

nechce mi to vzít druhý obrázek s popisem, ale rádio je pojistka č. 38

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.14 14:00

Pokud je to radio dodělávané, viděl bych problém v něm. Všechny modely buď radio mají, pokud ne, mají přípravu. Radio je osriginál nebo jiné? Je připojeno přímo do připraveného konektoru nebo přes redukci?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marek84
Datum: 18.12.14 14:18

V aute bylo rádio, originál škodovácké, ale já jsem tam pak nechal vyměnit za JVC. Ale toto radio tam jen min. 5 mesiců.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.