Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak změřit klidový odběr startéru

Od: roman853 odpovědí: 20 změna:

dobrý den, mám feldu benzín 1.3. Problém je v tom, že se mi po jednom týdnu vybije baterie. Když jsem změřil multimetrem klidový odběr, tak proud byl minimální-nějakých 0,02A! Měřil jsem multimetrem zapojeným do série s akumulátorem. Jakou metodou se měří klidový odběr startéru? Myslím, že by to mělo být tím samým způsobem, jenomže těch 0,02A by nedokázalo baterku za jeden týden vyřídit. Baterii mám v čistém a suchém stavu, takže žádné bludné proudy snad nejsou.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirkamatapat*
hodnocení

4x

Nejjednodušší způsob jak zjistit černý odběr z baterie je následující.Odpojíš mínus pol od baterie a mezi něj a kostru připojíš třeba zkoušečku.Bude-li se vlákno žhavit,je na některém okruhu odběr.Který okruh to je,zjistíš postupným vyndáváním pojistek.U které pojistky vlákno zhasne,,tak na tom okruhu je zkrat.Potom musíš zjistit,které spotřebiče jsou na tom okruhu a všechny prověřit.

roman853
hodnocení

odběr je fakt minimální, jak už jsem zde uváděl-při měření multimetrem, je odběr 0,02A. Měřák je dobrý, protože když zapnu světýlko nad hlavou, měřák ukáže odběr 0,3A, což přibližně odpovídá.

buss

Dyť furt pííše, že to bere 20 mA, což je v normě.

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Zaměřte se na rádio nebo centrál/alarm. Na startéru nemá co žrát, jeho kontakty jsou fyzicky rozpojeny
jabraka*

Souhlasím,startér je před sepnutím klíčku naprosto odpojen.Sepnutím klíčku pak z akumulátoru prochází proud až 200A.

JABRAKA

 

hujer123*
hodnocení

0x

Změřte výchozí napětí baterie, zkontrolujte dobíjení. Řekl bych, že baterie je na odchodu. Ten klidový odběr je v normě. Pod trvalým napětím je paměť radia, přijímač dálkového ovládání, případně alarm.

doplněno 15.12.14 08:53:

Ta baterie byla nabitá, když se dala do auta? Kolik km a v jakém režimu se za ten týden najezdilo? Tím myslím délka trasy, jak často se startovalo atd. V každém případě bych dal akumulátor na nabíječku a sledoval nabíjecí proud, jestli bude postupně klesat až téměř k nule.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

taky to vidim na baterku ten odběr je v normě

 

roman853
hodnocení

Zapomněl jsem dodat, že při demontované baterii, která byla demontovaná 2 měsíce z auta bylo vše v pořádku-po namontování hned nahodila motor. Avšak když byla ta samá baterie v autě, tak po jednom týdnu vybitá. To i přes odběr klidový odběr 0,02A!

Fakt nevím, jak je tohle možné, multimetr zapojuju správně=sériově s akumulátorem.

Je to záhada

změř jestli ti alternátor správně dobíjí -natoč auto pust světla a na baterii bys měl naměřit 13,8 - 14.3V

roman853
hodnocení

To jsem už měřil, alternátor je dobrý, protože dokáže baterii rychle oživit. Po startu s pomocí nabíječky a pěti minutách jízdy lze pak po vypnutí motoru snadno nastartovat!

Je to oříšek...

 

hodnocení

0x

Funkčnost dobíjení lze také jednoduše zjistit, když při ne plně nabitém akumulátoru rozsvítíte světla a zvýšíte otáčky motoru. Mělo by být patrné, při funkčním dobíjení, viditelné rozjasnění světel. Nejlépe provádět v garáži, kde je přítmí a nebo za tmy. Pokud je patrné příliš znatelné rozjasnění světel, lze usuzovat i o málo nabitém akumulátoru. -miro

roman853
hodnocení

Při zvýšení otáček je pozorovatelný nárust výkonu světel, i ventilátor topení se o něco rychleji točí...

hujer123*

Jak už jsem psal, chce to nový akumulátor. Až přimrzne, bude to ještě mnohem horší.

roman853
hodnocení

jak to tedy, že když je akumulátor vymontovaný z auta a je v kufru, tak po zapojení s ním lze nastartovat i po delší době? Ale jakmile ho nechám trvale zapojený, tak do týdne nenstartuju...

 

buss
hodnocení

0x

Startér bere nic v klidu. Nepíšete, jak je aku staré, jaké jízdy konáte, kolikrát startujete. Napětí je jaké? Nechte si změřit kapacitu, zda je dobíjena. Bude asi na hraně a v chladnu ...

doplněno 15.12.14 13:24:

Multimetr do ruky a změřit napětí aku, popř. i po dobití.

roman853
hodnocení

baterie je stará 5 let, zkusím koupit novou, ale jak píšu-když ji nechám v kufru auta třeba i jeden měsíc, tak po zapojení je schopna nastartovat. Když ji nechám v autě ZAPOJENOU, do týdne je mrtvá.

Všem děkuji za odpovědi

 

 

stirecek*
hodnocení

0x

anebo zapojit odpojovač

 

beat
hodnocení

0x

A nemáte to přes týden zamčené a měříte to odemčené?

roman853
hodnocení

měřím při odemčeném autě, ale nemám centrální zamykání nebo alarm. Odemykám dveře po staru-klíčem

stirecek*
Jestli je slabá kapacita, stačí pár startu a popojizdek, tak baterie se vybije. Kdysi na starém autě jsem to měl stejné, bylo nutné dobíjet každý týden. Dobíjení bylo v pořádku, ale na krátké trasy to dobít nestačilo. Pak jsem namontoval denní diodove světla, a baterka vydržela i další zimu bez dobíjení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]