Jak změřit klidový odběr startéru

Od: Datum: 15.12.14 07:22 odpovědí: 20 změna: 16.12.14 16:58

dobrý den, mám feldu benzín 1.3. Problém je v tom, že se mi po jednom týdnu vybije baterie. Když jsem změřil multimetrem klidový odběr, tak proud byl minimální-nějakých 0,02A! Měřil jsem multimetrem zapojeným do série s akumulátorem. Jakou metodou se měří klidový odběr startéru? Myslím, že by to mělo být tím samým způsobem, jenomže těch 0,02A by nedokázalo baterku za jeden týden vyřídit. Baterii mám v čistém a suchém stavu, takže žádné bludné proudy snad nejsou.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.12.14 07:47
avatar
Zaměřte se na rádio nebo centrál/alarm. Na startéru nemá co žrát, jeho kontakty jsou fyzicky rozpojeny
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.12.14 08:25
avatar

Souhlasím,startér je před sepnutím klíčku naprosto odpojen.Sepnutím klíčku pak z akumulátoru prochází proud až 200A.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.12.14 08:05

Změřte výchozí napětí baterie, zkontrolujte dobíjení. Řekl bych, že baterie je na odchodu. Ten klidový odběr je v normě. Pod trvalým napětím je paměť radia, přijímač dálkového ovládání, případně alarm.

doplněno 15.12.14 08:53:

Ta baterie byla nabitá, když se dala do auta? Kolik km a v jakém režimu se za ten týden najezdilo? Tím myslím délka trasy, jak často se startovalo atd. V každém případě bych dal akumulátor na nabíječku a sledoval nabíjecí proud, jestli bude postupně klesat až téměř k nule.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.12.14 08:11
avatar

taky to vidim na baterku ten odběr je v normě

Ohodnoceno: 0x
 
Od: roman853
Datum: 15.12.14 08:31

Zapomněl jsem dodat, že při demontované baterii, která byla demontovaná 2 měsíce z auta bylo vše v pořádku-po namontování hned nahodila motor. Avšak když byla ta samá baterie v autě, tak po jednom týdnu vybitá. To i přes odběr klidový odběr 0,02A!

Fakt nevím, jak je tohle možné, multimetr zapojuju správně=sériově s akumulátorem.

Je to záhada

Datum: 15.12.14 08:38
avatar

změř jestli ti alternátor správně dobíjí -natoč auto pust světla a na baterii bys měl naměřit 13,8 - 14.3V

Ohodnoceno: 2x
 
Od: roman853
Datum: 15.12.14 09:28

To jsem už měřil, alternátor je dobrý, protože dokáže baterii rychle oživit. Po startu s pomocí nabíječky a pěti minutách jízdy lze pak po vypnutí motoru snadno nastartovat!

Je to oříšek...

Od: miro®
Datum: 15.12.14 09:24

Funkčnost dobíjení lze také jednoduše zjistit, když při ne plně nabitém akumulátoru rozsvítíte světla a zvýšíte otáčky motoru. Mělo by být patrné, při funkčním dobíjení, viditelné rozjasnění světel. Nejlépe provádět v garáži, kde je přítmí a nebo za tmy. Pokud je patrné příliš znatelné rozjasnění světel, lze usuzovat i o málo nabitém akumulátoru. -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: roman853
Datum: 15.12.14 09:30

Při zvýšení otáček je pozorovatelný nárust výkonu světel, i ventilátor topení se o něco rychleji točí...

Datum: 15.12.14 09:36

Jak už jsem psal, chce to nový akumulátor. Až přimrzne, bude to ještě mnohem horší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: roman853
Datum: 15.12.14 10:23

jak to tedy, že když je akumulátor vymontovaný z auta a je v kufru, tak po zapojení s ním lze nastartovat i po delší době? Ale jakmile ho nechám trvale zapojený, tak do týdne nenstartuju...

Od: buss®
Datum: 15.12.14 10:33

Startér bere nic v klidu. Nepíšete, jak je aku staré, jaké jízdy konáte, kolikrát startujete. Napětí je jaké? Nechte si změřit kapacitu, zda je dobíjena. Bude asi na hraně a v chladnu ...

doplněno 15.12.14 13:24:

Multimetr do ruky a změřit napětí aku, popř. i po dobití.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: roman853
Datum: 15.12.14 11:08

baterie je stará 5 let, zkusím koupit novou, ale jak píšu-když ji nechám v kufru auta třeba i jeden měsíc, tak po zapojení je schopna nastartovat. Když ji nechám v autě ZAPOJENOU, do týdne je mrtvá.

Všem děkuji za odpovědi

Datum: 15.12.14 11:18
avatar

Nejjednodušší způsob jak zjistit černý odběr z baterie je následující.Odpojíš mínus pol od baterie a mezi něj a kostru připojíš třeba zkoušečku.Bude-li se vlákno žhavit,je na některém okruhu odběr.Který okruh to je,zjistíš postupným vyndáváním pojistek.U které pojistky vlákno zhasne,,tak na tom okruhu je zkrat.Potom musíš zjistit,které spotřebiče jsou na tom okruhu a všechny prověřit.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: roman853
Datum: 15.12.14 13:12

odběr je fakt minimální, jak už jsem zde uváděl-při měření multimetrem, je odběr 0,02A. Měřák je dobrý, protože když zapnu světýlko nad hlavou, měřák ukáže odběr 0,3A, což přibližně odpovídá.

Od: buss®
Datum: 15.12.14 13:22

Dyť furt pííše, že to bere 20 mA, což je v normě.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 15.12.14 11:41
avatar

anebo zapojit odpojovač

Ohodnoceno: 0x
 
Od: beat
Datum: 15.12.14 12:35

A nemáte to přes týden zamčené a měříte to odemčené?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: roman853
Datum: 15.12.14 13:09

měřím při odemčeném autě, ale nemám centrální zamykání nebo alarm. Odemykám dveře po staru-klíčem

Datum: 16.12.14 16:58
avatar
Jestli je slabá kapacita, stačí pár startu a popojizdek, tak baterie se vybije. Kdysi na starém autě jsem to měl stejné, bylo nutné dobíjet každý týden. Dobíjení bylo v pořádku, ale na krátké trasy to dobít nestačilo. Pak jsem namontoval denní diodove světla, a baterka vydržela i další zimu bez dobíjení.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.