Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Mám Opel Corsa 1.2, 6 let staré, 5 dveří. Začíná se mi projevovat závada v tom, že když auto stojí a motor je na volnoběh, tak se mi někdy ( během posledních14 dní ) stává, že motor zhasne. Pro jednoduchost budu uvádět otáčky bez násobku. Normálně mám otáčky na 8.
A než zhasne motor ( venku kolem 5 stupňů ), tak se to projevuje tak, že otáčky trošinku klesnou - 7, pak zase trošinku stoupnou-8, pak zase klesnou trochu více-6, pak zase stoupnou trošku -7, pak zase klesnou-4, pak stoupnou - 5, pak klesnou - 2, pak stoupnou - 5, pak klesnou - 0. Takhle asi nějak ručička otáčkoměru reaguje. Když motor pak následně asi za 3min nastartuji, tak auto někdy nechytne na poprvé. Při druhém pokusu auto chytne vždy. Otáčky buď již jsou jak mají být nebo když různé zase klesání a stoupání otáček, tak se při jízdě autem ( stačí 1km ) vše dá dopořádku , což se projeví tím, že při zastavení auta + volnoběh je již zase na 8, jak má být. Mám automatickou převodovku. Prosím o radu čím by to mohlo asi být. Nikdy mi to nedělalo. Jestli špatný benzín 95 - nečistoty nebo někde zanesené sítko nebo nevím. Děkuji za nápady co a jak by se dalo dělat než do servisu.
Diagnostika v servise žádnou závadu neukazovala. Zkontrolovali svíčky - očistili, prý dobrý - a nějakou klapku vyčistili. Vyměnili palivový filtr. Dál si neví rady. Říkali, že můžou být nečistoty v benzínu. Závada se ale opět projevuje. Tak nevím co by se mělo dělat dále. Děkuji.
doplněno 20.12.14 10:27:Dobrý den.
Neexistuje náhodou nějká látka - tekutina, která by se přidala-nalila do benzínové nádrže, aby se vyčistil palivový systém motoru? Děkuji.
myslím, že by stačilo napsat, že na volnoběh kolísají otáčky
Bude špatná škrtící klapka. Někdy vyčistit nestačí.
Jo, takhle spousta lidí uvažuje. Teče nám olej a místo toho, aby vyměnili těsnění vany, tak koupí sračku na dotěsnění a motor už díky té látce neukápně, ale jak maže, že?
Závadu bych viděl v netěsnosti (podtlakové hadice, hadice odvětrávání nebo netěsná příruba klapky).
doplněno 20.12.14 12:01:Stejně by se choval bordel v nádrži, který zanese a zneprůchodní filtr paliva či ucpe vstřik, jak bude ty nánosy rozpouštět. Tyto vodičky za 300 jsou spíš prevence a né řešení závady.
doplněno 20.12.14 15:47:Klidně může učůrávat i vstřikovač (volnoběh). Při nalití přípravku do nádrže se pročistí celá palivová cesta a vše sebou vezme
Pokud se auto během jízdy chová normálně a problém je pouze s volnoběhem, Vámi uváděnou načistotou v nádrži to nebude. Má Vaše auto váhu vzduchu a volnoběžný ventil?
Pak si s tím svépomocí neporadíte...
Auto má v sání klapku a ta řídí, kolik vzduchu půjde do motoru (ovládá ji plynový pedál). Volnoběh funguje tak, že před a za klapkou je nátrubek a jako bypass těmito nátrubky vzduch klapku obchází a jde to přes volnoběžný ventil. něco jako vodovodní kohout ovládaný motorkem a ten finálně upravuje průtok vzduchu a dle toho má auto volnoběžné otáčky.
Třeba tento systém používají vozy Opel.
Nebo je na klapce servomechanismus a volnoběh se řídí tím motorkem serva tak, že se klapka naklání celá (tak jako když mírně tisknete plynový pedál).
Tento systém je třeba u Škodovek (Felicia,Fabia,...)
Zanesení toho ventilu v bypassu v prvním případě a nebo zanesení klapky ve druhém případě má za následek neklidný volnoběh.
V sacím traktu je i něco, co snímá množství nasávaného vzduchu (čidlo váhy laicky řečeno - MAF sensor)
Na klapce klidně může být vydřený i potenciometr. Hodnoty skáčou a ECU pořád vrká motorkem na klapce či na ventilu.
ford 1,25 16V mi dělal něco velmi podobného s problémem v krokovém motorku - výměna a klid...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.