Nejste přihlášen/a.
Zdar, pokud lze snadno rozhoupat auto jednou rukou bez velké námahy, myšleno rozhoupávat z boku auta třeba za střechu nad bočními dveřmi znamená to už unavené pružiny a tlumiče, já jsem přesvědčen, že ano, co vy?
Unavené pružiny jistě ne. Vadné tlumiče ano, jenže každé auto má jiný podvozek, třeba francouzská a pod auta dost plavou už díky jeho konstrukci. Každopádně by nebylo od věci dát si testnout tlumiče. Laicky řečeno - když se pověsím na blatník a rychle pustím, tak se auto nesmí houpat jak dětský kačer na hřišti, ale jen se zhoupnout a zůstat stát.
Já jednou za roh auta auto rozhoupal jako kočárek tak, že bouchaly tlumiče v dorazech. Totálně KO.
doplněno 07.12.14 13:43:Já mám ATESO CZ komplet všechny 4 kusy a rozhodně to rozhoupu max 20cm jednou rukou a pokud se třeba u zadního nárazníku snažím oběma, tak 30cm už je fakt dost tuhé a ihned jak přestanu, tak žádné dokmitání a hned se uklidní - o to jde u tlumičů.
V opačném případě se nedivím, pokud je tam Starline či VIKA nebo AQ. Vždy se montuje Sachs,Monroe,ATESO,Autobrzdy Jablonec,atd... a vydrží to dlouho.
doplněno 07.12.14 14:29:Jsem ty cm dost přestřelil ... je to -10cm
Takže souhlasíš se mnou Gumídku, že pokud rozhoupu auto snadno jednou rukou(za střechu z boku) jsou tlumiče K.O.? Prý zadní tlumiče jsou ÚPLNĚ NOVÉ! Přesto jsem favorita velmi snadno rozhoupal.
Je to v pohodě snadno rozhoupat favorita s novými zadními tlumiči? Podle mě blbost, ani jsem se vůbec nemusel při tom nějak zapřít. Mám dojem, že ty NOVÉ tlumiče možná ani nejsou nové, ale to se asi nedá poznat. Měněny byly před 7 měsíci, takže možná, že to byly nějaký Starline šmejdy.
Co na to říkáte? Moc díky
Nějak mi chybí značka a typ vozu - jestli je to malá kačena či vysoké SUV... pak je stav normální a běžný...
doplněno 07.12.14 14:43: doplněno 07.12.14 20:31:njn, jsem to přehlídl.. kdo má číst takové povídání pardon...
Přijde mi celkem zásadní váš následný popis - jsou "prý staré ...". I u nových tlumičů lze někdy zakoupit vadné... ale pokud je tlumič 7 měsíců "prý starý", může se jednat o výměnu za použité... Starline je vlastně repas jiných značek, takže možná i tady je problémek...
No a jestli jsou vytečený kvůli včerejšímu projetí po D1...
Samozřejmě - Favorit nebude mít pérování a tlumiče jako Ford Puma..., ale pokud je z toho "kachna", může jít o vytečený tlumič. Na netu to ale nezjistíte - zajeďte do řádného servisu.
ano, ano, ale rozhoupat auto z boku by jít SNADNO NEMĚLO. O to mi jde, pánové, čtěte pořádně co píšu.
Nemyslím rozhoupat auto ve smyslu tlačit na něj směrem dolů k zemi, ale tenhle favorit šel velice snadno rozhoupat z boku, jednou rukou bez zapření, navíc zadní tlumiče by tomu snadnému rozhoupání zabránit
doplněno 07.12.14 20:49:navíc zadní NOVÉ(skoro) tlumiče by tomu snadnému rozhoupání zabránit
Na těch nových (skoro) tlumičích já za 7 měsíců dokážu ujet 20tis km - jezdím jen do/z práce...
doplněno 07.12.14 21:30:jak jsem se zmínil - stačí jedna díra v silnici a vytečený tlumič... může být týden starý
To ano, ale ty nové tlumiče mají za sebou kolem 17 000 km, ale kdyby byly kvalitní a v dobrém stavu, tak se to takhle snad nenechá rozhodit? Vždyť favorit má lehký skelet karoserie, narozdíl od dnešních vozů
Právě ten lehký skelet a absence stabilizátorů má za následek zaklekávání v ostré zatáčce, kdy je zatížené kolo scela ztlačeno a opačné co nejvíce odlehčeno což se stabilizátorem není tak moc (třeba Feldy s nápravou benteler 1.6 a 1.9).
doplněno 08.12.14 21:11:Ideálně se zde zaregistruj a pak vnitřní poštou. Nebo nejlépe to napiš otebřeně do otázky . Já sám vkládám i obrázky, protože google dost věcí už směruje i semna poradte.cz a spoustě lidem to pomáhá. Vnitřní pošta pomůže jen tobě
.
prosím tě gumídku, mohl bych se tě zeptat na jednu věc, tvůj názor. Vidím, že se vyznáš ve Feldách. Je možné ti to poslat třeba formou osobní zprávy nebo na email?
Dík
Řešte to tu - forum je i pro ostatní
Tlumiče - rozhoupat je jedna věc, zásadní je jak se chová po puštění. S dobrým tlumičem se auto jednou houpne a stojí; s vadným tlumičem se houpne třeba 2x. Pokud se dohoupává jak kočárek tak je to zcela nefunkční tlumič (asi jako když ho vymontujete). S tím souvisí i to, že pokud jde snadno rozhoupat tak je tlumič vadný. 17 kkm už není nový tlumič a horší značka může být dávno po smrti (na našich silnicích se to dá i pochopit). On může být po smrti i značkový týden starý, stačí když vyteče olej...
Řešte to tu - forum je i pro ostatní
chtěl znát názor gumídka ohledně něčeho jiného, trochu osobního, zajímal by mě jeho názor, když někdo koupí Favorita z roku 1993(karburátor!) který má najeto prý 70 000km. Favorit byl koupen "jen" za cenu eko daně=10 000kč, ale prý dalších 20 000kč už stály další opravy. Motor s karburátorem má vyšší spotřebu. I přes vydané investice je zvukově netěsný výfuk, který nebyl ještě měněn. Nezdá se vám to jako investice do šrotu? Ani ten interiér se mi nezdá, že by měl mít tolik najeto.
Před 2 roky jsem tomuto člověku pomohl vybrat z autobazaru Felicii, rok výroby 1997, servisní knížka vedená téměř DO KONCE, ve značkových servisech s razítkem i podpisem, pravidelná údržba, jen mimo poslední 1 rok nebylo razítko v servisní knížce! Toto podtrženo značkovými díly jako všechny tlumiče SACHS, zesílená ramena se stabilizátorem vepředu i vzadu, dva airbagy, ABS, bez koroze(blatníky vyspraveny), tažné zařízení. Najeto sice 250 000km, ALE POCTIVÝCH, rozvodový řetěz neslyšitelný, ventily seřízeny-1.3 MPi. Tohle auto ho stálo tehdy 19 000kč. Za půl roku náročnějšího pracovního provozu mu pak už nešlo nastartovat. Peníze do toho dát nechtěl s tím, že to má už najeto 250 000km, nechal ho odtáhnout za směšných 1500 kč. A mně vyčítá, že já jsem mu vybral auto, co mělo najeto 250 000km a že to neměl kupovat s takovým nájezdem.
Na Feldu jsem se mu chtěl podívat, až bych měl čas, ale on se jí zbavil za pár stovek! Dost možná, že chtěla jen vyměnit zapalovací lištu ke svíčkám.
Feldu jsem mu vybral zadarmo, stálo mě to dost času, nechtěl jsem ani za to korunu, i za práci s výměnou oleje jsem nic nechtěl.
Jde o to, že on autům vůbec nerozumí, ten favorit už tedy celkem stál se vším všudy ZATÍM 30 000kč! Mně vadí, že mi něco vyčítá, aniž by autům trochu rozuměl, Felicia, co jsem mu vybral za nějakou tu investici stála, každé auto z bazaru nějakou korunu následně stojí...vysvětlujte však někomu, že má být rád, že sice má najeto víc, ale není to stočený. Většina Felicií je stočených, s motorem bez zátahu...doteď vzpomínám, jak seděla k silnici jak přibytá díky tlumičům sachs a stabilizátorům...Na dobrotu pro žebrotu...
Než jsem mu auto vybral, vyzkoušel jsem v bazarech nebo přes inzeráty asi 10 dalších felicií, všechno šroty!
Hlupákovi se nezavděčíš. Holt viděl na tachometru 250t a znamenalo to auto do šrotu bez ohledu na to kvůli čemu nenastartoval, skutečný stav neřešil. U Fanouše zase viděl 70t km a hned to pro něj bylo zánovní auto v dobrém stavu. Neřeš to, je to jeho věc a jeho rozhodnutí. Řekni mu to co jsi sem napsal ať si to přebere, ať si třeba spočítá kolik ho stála Felda a kolik Fanouš, a že ta Felda mohla v pohodě jezdit dál - mohla odejít prkotina za pár korun a on to hodil do šrotu...
Já nechci nikoho pomlouvat, ale tohle mě fakt rozhodilo, protože jsem za ten výběr Felicie nechtěl ani korunu, je pravda, že zaplatil benzín, avšak ten čas by ho stál s někým jiným mnohem více peněz. Jak říkám, nelžu, vyzkoušel jsem asi 10 jiných Felicií a to se nedá srovnat, absolutně ne, sám mám Felicii.
Byl bych to auto od něj koupil, když se ho zbavil za 1500kč! Felda se stabilizátory 1.3 MPi se jen tak nevidí. Tak krásný interiér měla. Ten jeho Favorit nemá ani kličku na stahování okýnek.
Každý víme, kolik jen stojí sada tlumičů sachs...Docela mě to pěkně štve, jako bych měl já cítit vinu. Bylo to jeho první auto, navíc najel na obrubník ve slušné rychlosti, zničil si ocelové ráfky, ohnul je, musela to být pecka, jelikož si přitom roztruhl i manžetu vnějšího kloubu!
A vůbec, bůh ví, co se mu s tím stalo. Auto nechal odtáhnout, i když ví, že mám Feldu v naprosto stejné barvě, ty díly by se mi hodily, když jí prodal za hubičku.
Moje blbost, že jsem pomohl a investoval můj drahý čas
Za 1500 kč člověk sežene na vrakáči jen alternátor...
Pokud to je pravda tak to není pomluva. Ale lepší by bylo říct to přímo jemu.
To je život - přijde blbec a nejlepší Feldu v okolí hodí do šrotu. Škoda, ale bylo to jeho auto. Kdyby teta měla fousy tak jste měl díly za hubičku nebo i celou tu feldu a na díly tu svojí...
já jsem mu to říkal, že ten favorit, co koupil je šrot, načež mně vyčítal, že by byl blázen, kdyby investoval do auta, co mělo tolik najeto. Ten Fávoš je sice garážovaný PRÝ, ale stejně je rezlej
To bych raději už šel do Forda Focuse za 20 000kč se dá sehnat 1.6 74Kw, dalších 20 000kč do toho dát a bylo by to auto na několik let.
To už nemluvím o tom, že Favorit je pojízdná rakev. Říkám mu: "hele, stačí, aby do tebe někdo vrazil na křižovatce a z tohodle Favoritu tě vytáhnou jak hadrovýho panáka", on mi odpověděl ve smyslu, že takový už je život!
Proč by měl někdo mít za 40 000kč VYCHYTANÝHO Focuse, když za 40 000kč může mít vychytaný Fáčko s karburátem, co žere jak rumunská tchýně
ŠALOM
Já jsem spíše toho názoru, že si auto musí člověk postavit a spravit sám (pokud je to tak staré). Jen tehdy ví co a jak a jak na tom zkutečně všechny komponenty jsou. Pak se jinak jedou dálky (bez stresu a s klidným svědomím, že si vše opravím na cestě, vezmu sebou důležité náhradní díly a hlavně užívám cestu).
Bezpečnost je ovšem jinde, ale o to víc člověk neriskuje a i to dost člověka naučí a dá mu to něco do další x km s jiným autem.
Moje smýšlení je koupit zdraví skelet nebo mírně zkorodovaný v lemech, ale původní (nikdy nevařen) a dobrý motor s převodovkou. Vše ostatní se dá vyměnit na vrakáči a repasovat. Podmínkou je garáž, zázemí, čas a chuť (peníze).
Všetšina panelákových lidí auta meje jednou za rok a po 5 letech koupí další ojetinu. Neřeší nic, dokud je nevyhodí u STK či se něco nepose...na cestě.
Opravdu všichni jsme různí a vidina skutečných km u 20let starých aut je stále mimo rozum. Proto se auta tolik stáčení. Každý chce najeto 70 000km a čistý interiér.
Ještě na závěr. Pokud má Felda výbavu ABS, tak je i vše ostatní velmi pečlivě montováno či lakováno a Feldy akčních modelů a vyžších výbav jezdí v daleko lepším stavu než nějaké LXka z roku 96 prorezlé před smrtí.
1900 - 2400
Úspornost záleží na kvalitní zapalovací liště a svíčkách ideálně Champion 89 PYC. Svíčková problematika a úspora je dobře rozepsána na webu jmlc felicia
Ještě na závěr. Pokud má Felda výbavu ABS, tak je i vše ostatní velmi pečlivě montováno či lakováno a Feldy akčních modelů a vyžších výbav jezdí v daleko lepším stavu než nějaké LXka z roku 96 prorezlé před smrtí.
Já vím gumídku, právě proto mě to tak naštvalo, než jsem auto doporučil, tak jsem ho postupně heverem zkontroloval, nikde absolutně žádné vůle, stabilizátor měl taky uložení ve výborném stavu.
Felicií 1.3MPi se stabilizátorem moc nejezdí, navíc musí být k tomu přizpůsobena i ramena(jsou zesílena a mají úchyt na stabilizátor), což moje nemá. Ta jeho měla ještě k tomu v motoru origoš rozpěrnou tyč.
Ještě se tě chci zeptat gumídku, v jakých otáčkách je nejlepší držet Feldu 1.3 BMM? Aby byla co nejúspornější?
Aut jsem měl asi víc než třicet, ale v životě mě nenapadlo ho houpat. Dělá mu to dobře? nebo to má snad být test tlumičů?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.