Kaše pod víčkem a měrce oleje,proč?

Od: Datum: 07.03.16 13:45 odpovědí: 14 změna: 10.03.16 12:15

zjistil sem že strácim olej a ted už mám pod víčkem ten hnusnej šlinc,motoristé ví o čem mluvím a prý mi jde olej do vody ale voda v chladiči je čistá,vodu nějak dramaticky nestrácim čím to může být


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jdukolem
Datum: 07.03.16 13:49

Příčinou mohou být krátké jízdy,motor se dostatečně neprohřeje a voda se nestihne odpařit.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: harley
Datum: 07.03.16 13:49

Spíše ti jde voda do oleje , v zimě to dělá při krátkých pojíždkách , nemusí být ani prasklé těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava ,

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 07.03.16 13:57

ty dvě odpovědi by seděli protože dělám opravdu krátké jízdy brzo ráno nastartuju a jedu asi jen 6minut jinak těsnění pod hlavou mám nově dělaný asi 7 měsíců zpět

Od: fik
Datum: 07.03.16 14:49

Rada jednoduchá,vem to auto na nějakou delší projížďku,minimálně 40 kilometrů,pokud ten šlem zmizí tak to těsněním není,to by musela i ubývat chladící kapalina.

Olej do vody určitě ne,to by jsi poznal tím že by celá expanzní nádobka byla zašvihaná tou emulzí,pokud je kapalina čistá tak v tom bych problém nehledal. Vodu do oleje vyloučíš právě tím způsobem jak jsem ti psal

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.03.16 16:12
avatar
Dej tu kasi pryc a to auto projed a znova se podivej pod vicko. Bud bude znova kase (voda do oleje) nebo prehrejes motor a tlakuje ti olej do vody.
Ja mel vodu do oleje a mel jsem hafo kase pod vickem a pak byl olej ridky a klepaly mi hydrostely.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.03.16 17:43
avatar

Předně na jakém autě a jaké jezdíš trasy (delší cca10km nebo třeba jen do deseti?)

Humusík pod víkem oleje znamená 100% že jde olej do vody? Zauvažuj-jde do vody a emulze je na víčku oleje a chladicí kapalina je čistá?Už jsm měl toho co Ti toto sděli kopnout do zadele a jít jinam!

Některé modely jsou tímto pověstné ,spíše motory -co vím tak např 1,4i16V od koncernu,nebo od PSA třeba všechny motory 1,8i včetně 16V-páry s oleje a vody ze vzduchu se kondenzují při krátkých cestách kdy se motor-olej- nezahřeje a pak se může stát,že ucpe odvětrání motoru a vystříká olej měrkou,kterou vytlačí ven.Prostě očisti a KONTROLUJ případnou ztrátu chl.kap. a hladinu oleje!Pokud se něco rapidně ztratí (voda)nebo přibude olej-je průšvih!


doplněno 07.03.16 18:10:

Ronyxi-*palec* a rada- poslední díl výfuku,který tím trpí nejvíce,jsem vrtnul cca3mm vrtáčkem v nejnižším místě-už je to 3 rok a je vše OK!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.03.16 17:45
avatar

Zdravím,
je to krátkými jízdami s neprohřátým motorem - taky mne to kdysi vyděsilo, po poučení automechaniky jsem se na to zaměřil a skutečně - stačilo vyjet na trasu 40km dlouhou (i v zimě) a šlem zmizel.
Mnohem horší následek krátkých jízd je kondenzace vody ve výfuku, který dokáže prorezavět i za pouhý rok (osobní zkušenost - většina mých jízd je 1 - 2km, pak to komplet vychladne a tak pořád dokola).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 07.03.16 19:40

U benzíňáku všeobecně výfuk zhije daleko rychleji než u diesela,protože diesel má takový mastný saze který to konzervují a může to hnít jenom z venku,kdežto benzín mastný saze neprodukuje a výfuk hnije jak zevnitř tak zvenku. Když to není kvalitní nerez tak do 3-4 let je po něm

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.03.16 01:54
avatar

Já jsem to zdůraznil proto, že kdo to nečeká (já byl jeden z nich - celý život na 2 taktech a pořád jsem jen točil na všech autech ty samé výfuky stylem dírka - zavařit a opět namontovat, jedině trubku pod autem za 100,-Kč jsme vždycky měnil, teď přibyl jeden 4 takt a za 2 roky výfuk za 2.000,- Kč totálně v pr**li *zed*) tak může být docela překvapený.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 08.03.16 17:19

Tak dvoutakt ten je ještě líp konzervovaný než diesel, U žádného dvoutaktního stroje jsem neviděl výfuk zhnilý zevnitř,vždycky jedině z venku. Za to u čtyřtaktu třeba 3 roky a už je to zevnitř rozsypaný,a to kolikrát ještě ani nemusí být prohnilý zkrs. Mě teda na benzínový felicii originál tyll vydržel skoro 6 let

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sds
Datum: 08.03.16 11:08

dej tam místo obyčejného oleje olej 5w40 syntetiku a hned to přestane dělat kaši

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.03.16 16:44
avatar

Hmm,pan Sds je asi jasnovidec,že ví na jaký olej jezdí? Ale asi ani neví že všechny oleje ,včetně těch co jsou prodejci reklamované jako syntetické,obsahují minerální bázi? Že onen šlem se udělá při použití jakéhokoliv oleje při krátkých cestách?


doplněno 08.03.16 22:03:

To že Vám pomohlo neznamená ještě NIC asi jste něco změnil a nejen olej pane hloupej!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sds
Datum: 08.03.16 17:08

Pane Chytrej,to je zajímavý,že mě to přestalo dělat ,když jsem tam začal ten 5w40 dávat

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.03.16 12:15

projel sem to asi 30km a fakt to zmizelo tak snad je auto ok

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.