Nejste přihlášen/a.
Dobrý den mám škodu 120 LS a čistil jsem karburátor a včera jsem se dočetl že když se karburátor vrací nazpátek a moc se dotahne tak že potom může prohnout příruba. Jakým utahovacím momentem se to má utáhovat? nebo spíš jak moc to stačí? Jen utáhnout rukou nebo hodně jemně klíčem? nerad bych abych ten karbec zničil díky.
Myslím, že jste špatně pochopil, kdy hrozí prohnutí příruby karburátoru, což má potom vliv nejen na volnoběh, ale i přechod do vyšších otáček. Toto se týká pouze jednoho šroubu (pokud se nemýlím M 6), kterým je přišroubováno těleso filtru vzduchu na karburátor! Ten se musí opravdu dotáhnou s citem (při použití normálního očkového klíče tak, aby šel ještě volně dotahovat a v žádném případě nebyl nadoraz). Přitažení karburátoru k motoru zde není tak důležité (z hlediska funkčnosti karburátoru) , ale samozřejmě i zde platí dotahovat karburátor s citem, ale rozhodně více, než těleso filtru. Ale zde se opravdu nemusíte bát, pokud to doslova nebudete "rvát" velku silou.
Ten šroub z vrchu vůbec nemám děda tam kdysi dal 2 pružiny dozadu takže to se už neprohne ale právě jsem četl že když se moc dotahne spodní příruba ke svodum tak že se může prohnout a pak to tamtudy saje falešný vzduch. A myslíte že kdyby to sálo pod karbecem že to je lepší než kdyby to sálo nahoře? to se mě nezdá.
Zdravím.!
Karbec dotahovat zásadně rukou, bez násilí.!
Pod hlavami šroubů musí být pérovky. Ty když se stlačí, tak to poznáte na zvýšeném odporu.
Takže rukou bez klíče to stačí? Jinak jsou tam štefty a na nich matky takže pod to mám dat pérovky jo? a utáhnout jen tak aby se mírně ztlačili?
Pamatuji si to jen matně, tuším, že byl karburátor k motoru přitažen šrouby M8. Za ta leta již mohl být karburátor párkrát demontován a montován zpět a pokud montující neměl cit zručného mechanika, tak se docedací plocha karburátoru opravdu prohne a přestože je pod nim těsnění, tuším papírové, toto nestačí utěsnit, takže karburátos přisává "falešný vzduch", pak se hůře seřizuje a nefunguje jak by měl. Karburátor se dá přerovnat, když se na něco velmi rovného dá brusné plátno s hrubým zrnem a krouživým pohybem karburátoru se zabrousí. musí se opatrně, aby se uvolněné brusná zrna nedostala do karburátoru. Mechanici to ale dnes řeší, že používají těsnicí silikon, tím se lehhce docedací plocha natře a karburátor namontuje. Tesnicí silikony fungují výborně a jsou i odolné benzinu. Pod matku je dobré dát pérovou podložku a montážním klíčem rozumně utáhnout. Těsněním z papíru natřeným těsnicím silikonem se ni nezkazí. Mechanici mívají na operativní výrobu těsnění přímo určené papíry různé síly. Stačí i z kladivkového papíru na výkresy nebo třeba slabšího papundeklu z nějaké krabičky a pod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.