Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda 120 LS

Od: watta97* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den mám škodu 120 LS a čistil jsem karburátor a včera jsem se dočetl že když se karburátor vrací nazpátek a moc se dotahne tak že potom může prohnout příruba. Jakým utahovacím momentem se to má utáhovat? nebo spíš jak moc to stačí? Jen utáhnout rukou nebo hodně jemně klíčem? nerad bych abych ten karbec zničil díky.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Myslím, že jste špatně pochopil, kdy hrozí prohnutí příruby karburátoru, což má potom vliv nejen na volnoběh, ale i přechod do vyšších otáček. Toto se týká pouze jednoho šroubu (pokud se nemýlím M 6), kterým je přišroubováno těleso filtru vzduchu na karburátor! Ten se musí opravdu dotáhnou s citem (při použití normálního očkového klíče tak, aby šel ještě volně dotahovat a v žádném případě nebyl nadoraz). Přitažení karburátoru k motoru zde není tak důležité (z hlediska funkčnosti karburátoru) , ale samozřejmě i zde platí dotahovat karburátor s citem, ale rozhodně více, než těleso filtru. Ale zde se opravdu nemusíte bát, pokud to doslova nebudete "rvát" velku silou.

watta97*
hodnocení

Ten šroub z vrchu vůbec nemám děda tam kdysi dal 2 pružiny dozadu takže to se už neprohne ale právě jsem četl že když se moc dotahne spodní příruba ke svodum tak že se může prohnout a pak to tamtudy saje falešný vzduch. A myslíte že kdyby to sálo pod karbecem že to je lepší než kdyby to sálo nahoře? to se mě nezdá.

gumidek*

Když to saje nahoře, tak se moc neděje. Horší je pod karbem do svodů, kdy ten faleš ochuzuje nepravidelně směs.

 

2kedar*
hodnocení

0x

Zdravím.!

Karbec dotahovat zásadně rukou, bez násilí.!

Pod hlavami šroubů musí být pérovky. Ty když se stlačí, tak to poznáte na zvýšeném odporu.

watta97*
hodnocení

Takže rukou bez klíče to stačí? Jinak jsou tam štefty a na nich matky takže pod to mám dat pérovky jo? a utáhnout jen tak aby se mírně ztlačili?

2kedar*

Možná máte jiný typ karburátoru. Já měl v tělese karb. závit (myslím M5) a viko se přitahovalo šroubky.

Ale to je vcelku jedno. Nasaďte víko a pod matičky deste pérovky a s citem dotáhněte.

V životě jsem měl aut hromadu, tak jsem to možná popletl se Škodou 100 *smich*

watta97*
hodnocení

Dobrá děkuji moc.

 

moto*
hodnocení

0x

Pamatuji si to jen matně, tuším, že byl karburátor k motoru přitažen šrouby M8. Za ta leta již mohl být karburátor párkrát demontován a montován zpět a pokud montující neměl cit zručného mechanika, tak se docedací plocha karburátoru opravdu prohne a přestože je pod nim těsnění, tuším papírové, toto nestačí utěsnit, takže karburátos přisává "falešný vzduch", pak se hůře seřizuje a nefunguje jak by měl. Karburátor se dá přerovnat, když se na něco velmi rovného dá brusné plátno s hrubým zrnem a krouživým pohybem karburátoru se zabrousí. musí se opatrně, aby se uvolněné brusná zrna nedostala do karburátoru. Mechanici to ale dnes řeší, že používají těsnicí silikon, tím se lehhce docedací plocha natře a karburátor namontuje. Tesnicí silikony fungují výborně a jsou i odolné benzinu. Pod matku je dobré dát pérovou podložku a montážním klíčem rozumně utáhnout. Těsněním z papíru natřeným těsnicím silikonem se ni nezkazí. Mechanici mívají na operativní výrobu těsnění přímo určené papíry různé síly. Stačí i z kladivkového papíru na výkresy nebo třeba slabšího papundeklu z nějaké krabičky a pod.

watta97*
hodnocení

Přesně tak jsem to už udělal ten silikon mám na 300st. C taky ho dost použávám a jak je tam ta pertinaxová podložka pod tim tak tu jsem namazal tim tmelem na to papírové těsnění a to jsem taky namazal tmelem a dal karbec a myslim že ted už to je parádní.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]