Dolívání chladící kapaliny

Od: Datum: 29.11.14 20:30 odpovědí: 7 změna: 30.11.14 09:06
avatar

Mám auto ford fiesta,ročník 97.

Jak často se dolívá do nádržky chladící kapalina?

Já vždycky doliju chladící kapalinu na rysku max a za necelé 2 měsíce je kapalina na rysce min.,takže to musím opět dolít.

Je to normální. A to s tím autem moc nejezdím.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: trtr
Datum: 29.11.14 20:40

Zdravím, někde to asi prolíná. Ale nevím, jak velké množství kapaliny je mezi min a max hodnotou v nádržce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 20:46

Momentálně provozuju 2 auta. Naši Feldu a služební dvojkovou Fabii, předtím jsem měl Aveo. Na všech v podstatě nedolévám. Normální to rozhodně není, kapalina se někam ztrácí. Pokud jde do oleje, pak je to totální prů..., pokud do prostoru, je to snesitelnější, ale řešit to je třeba.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 21:17
avatar

Za 4roky jestli jsem dolil cca 2-3 deci? neliju nemrzku,jen doplňuji vodou.Odpařuje se a zatím klesla z cca-25°C na cca22°.Ještě rok vydrží a na příští zimu jde nová!

Pravděpodobně netěsnost systému nebo trošku fouklé těsnění!Nastartuj otevři expanzku-chladič /nemám extra expanzku-je integrovaná do chladiče!/ a sleduj zda jdou na volnoběh bublinky pkd ano-tlakuje do vody a tím to vyhazuje ven!V minulém jsem takto jezdil rok-při nalití mezi ryskami-vyházelo ven,tak jsem hladinu udržoval na minimu a OK-bylo fouklé těsnění.Jinak ještě nedoporučím nalévat na max ale mezi rysky min-max!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.11.14 21:21

Dolévám každý rok cca 1-2 litry. Nikde nic neuniká, jen se to odpaří.

doplněno 30.11.14 09:16:

To je omyl. Žádná chladící soustava není úpně uzavřená.

Jsou 2 nejpoužívanější systémy.

1) V okruhu chlazení není expazní nádoba. Je zde přetlakový a podtlakový ventil, který buď přepouští a nebo nasává kapalinu(dle změny teploty a tedy se změnou objemu) s vyrovnávací nádržky. Ta je ze samé podstaty věci neuzavřená vůči atmosferickému tlaku.

2) V okruhu chlazení je expanzní nádoba, která má ventil. Tento ventil udržuje max. tlak při zahřívání motoru. V tomto případě přebytečný vlhký vzduch uniká pryč přes tento ventil. Občas se stane, že tento ventil přestane fungovat. Většinou ho zalepí nečistoty a pak hrozí zničení nějaké části chlazení. Už jsem viděl roztržený chladič, hadice a také expanzní nádoby, které se nafoukly úplně do jiných rozměrů.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 23:46
avatar

to andelck - kapalina z uzavřeného okruhu se nemůže odpařit ! takže -

1. bud je poškozená hadice ,chladič, spoj chladícího okruhu - uniká

2.nebo je fouklé těsnění pod hlavou nebo prasklý hlava , přes těsnění jde kapalina do oleje ,horkem se vysráží na víčku (emulze na víčku ).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.11.14 03:20
avatar

Nemlží se Vám při topení náhodou přední okno, pokud ano může netěsnit radiator topení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.11.14 09:06

Co těsnost vodní pumpy? Při výměně rozvodů byla měněna?

doplněno 30.11.14 10:57:

1 - 2 litry za rok ukazují na netěsnost. Nepotřebuji dolévat, jen při výměně rozvodů za 3 roky kapalinu vyměním.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.