Jak poznám špatná gufera ventilů?

Od: Datum: 28.11.14 20:13 odpovědí: 15 změna: 29.11.14 16:25
avatar

Zdravím. Dá se nějak poznat jestli mám špatná gufera ventilů,nebo jestli mi motor bere olej přes stírací kroužky?

Za studena je slyšet klepání ventilů (spíš asi jednoho) ,dělají to špatná těsnění na ventilech,nebo musím nechat vyměnit i ventily? Na kolik asi vyjde v obyčejným servisu výměna gufer ventilů,těsnění pod ventil deklem a těsnění co je o úroveň níž,nevím jak se tomu říká,ale nemyslím těsnění pod hlavou.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: strygo*
Datum: 28.11.14 20:15

Záleží cenově u jakého auto to máte

Ohodnoceno: 0x
 
Od: strygo*
Datum: 28.11.14 20:28

Kouř z výfuku je normální?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.11.14 23:40

Těsnění zdvihátek? Je tam vačková hřídel a nad tím zdvihátka či hydroštely a pak tyčky až nahoru (OHV rozvod).

Měří se kompresní tlaky ve všech válcích, pokud se tlak u špatného válce zvedne po nalití menšího množství oleje, tak jsou to kroužky.

Z výfuku jde ten samí kouř tak i tak, protože je jedno, kdy se to do směsi přimíchá a spálí (zda v sání nebo v kompresním prostoru). Pokud to žere moc, tak to zničí katalyzátor a lambdu.

Gufera se nejlépe mění při sundané hlavě společně s těsněním hlavy a orovnáním na fréze. Nebo se vezme provaz a narve se svíčkou do spalováku a píst se opatrně dá do HÚ. Pak při demontáži pružiny a guferka ventil nespadne dolů.

Od toho jde cena, dle postupu, jak ti to servis bude chtít dělat.

doplněno 28.11.14 23:41:

Mimochodem já to poznal tak, že jsem měl v olejové vaně mini pružinku s kousky drobků gumy (gufero-zbytky)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 06:51

Každý motor za studena klepe. U některých vozů je to psáno i v manuálu. Spotřeba oleje do 1 litru na 1000 km je nějaká norma pro výměnu kroužků.Pochopitelně když pojedeš do servisu,tak se bude dělat vše hned.Práce se musí hledat a pak šetřit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 07:01
avatar

Gufero je gumové těsnění s ocelovou výztuží.Nepoužívá se ani u ventilů,ani u těsnění pod hlavou,jsou na klice .Pokud ventily klepou,je motor špatně sladěný.Ventily dnes vydrží klidně i 300 000 km.

JABRAKA

Ohodnoceno: 1x
 
Od: moto®
Datum: 29.11.14 10:08
avatar

Gufero je slangový výraz, stejně jako simering, každý mechanik ale ví o co jde i když by bylo správnější říkat v případě gufera ventilů stírací manžeta. Přiznám se tedy, že ja montuji spíše gufera ventilů, také gufera na klice atd, nikdy jsem ale nemontoval gufero těsnění hlavy
Co se týká klepání, netušímě, co je za auto, zda má hydroštely (nespisovné) atd. Také netušíme, jak je motor sladěný, protože i u sladěného motoru může být vada, sladění a vady tedy obecně nesouvisí.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.11.14 07:43

Pravděpodobně klepou hydroštely. Máš v motoru olej splňující specifikaci výrobce motoru?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ju®
Datum: 29.11.14 09:12

Tak , Tak vyměnit olej - dát spravný podle vyrobce, samosebou filtr ...a pak poslouchat, zaleží co máte za auto

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 29.11.14 11:19

Jestli jsou špatná gufera ventilů motor chlastá olej,jestli bere olej přes gufera ventilů nebo přes pístní kroužky poznat jde těžko dokud motor nerozděláš

Cena těžko říct,záleží na autě

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 13:08
avatar

Pkd bere olej přes kruhy-tak stačí na min.24 hodin do každého válce stříknout petrolej,který zapečený kroužek (teda pkd je zapečený ) uvolní a trochu obnoví jeho činnost.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 14:10
avatar

Pardon zapoměl jsem napsat o jaké jde auto,takže je to opel astra G 1.6 8V 55kw r.v.98

Někde jsem právě četl že špatný těsnění ventilů kouří je při studeném motoru a kroužky naopak při ohřátém motoru,ale nevím co je na tom pravdy. Auto kouří za studena,ted jak je venku chladno tak je to takovej bílo modrej kouř,ale v létě byl při studeným motoru vidět lehce namodralej kouř (spotřeba oleje je cca litr na 5000km,nebo možná už víc) olej s filtrem sem samozřejmě měnil.

Datum: 29.11.14 14:49

1 litr oleje na pět tisíc kilometrů, část motoristů by skákala radostí, jaký má dobré pohybovadlo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 15:21
avatar

Já vím,ale dřív sme měli fiat brava 1.6 najeto 250tis.km a po 12ti tis.km ubylo tak deci oleje :) a chci to mít vpořádku i u tohoto auta

Od: fik
Datum: 29.11.14 15:36

U některých motorů to ale není vada nýbrž prostě vlastnost,podívej se jaké množství oleje má motor povolené zkonzumovat v příručce

Některé motory olej nežerou,třeba moje felda 1,3 s najeto 390 tis taky ne,nemusím mezi výměnama dolít ani kapku,ale některé motory co jsem se díval mají stanovený limit spotřeby oleje od výrobce i třeba 0,6 litru/1000 km

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 16:25
avatar

nakonec nechám asi jen vyměnit těsnění pod víkem ventilů (lehce prosakuje) a to druhé těsnění (viz. foto) tam to prosakuje hodně,ale pod autem není ani kapka oleje. Stejně mám v plánu kupovat nafťáka,tak do toho nebudu vrážet zbytečně moc peněz :)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.