Chybí spodní kryt motoru

Od: Datum: 28.11.14 10:14 odpovědí: 8 změna: 29.11.14 07:55

Ahoj, poprosil bych o názor jestli se něco může stát když se motor neohřeje na 90 C . Mám dieslový agregát 2.0 HDi 80 kw a jelikož chybí spodní kryt motoru,tak se auto rychle chladí a ohřeje se jen na 75-80 C ...Pro jistotu jsem vyměnil termostat s teplotním čidlem abych věděl , že to opravdu není ničím jiným . Jezdím hodně dálnice a i po 450 km najetých v kuse má motor teplotu 75-80 C ...Když pak nechám motor na volnoběh aby se dochladilo turbo tak 90C po čase dosáhne a sahara sepne, jde mi jen o to co se může stát . Jestli třeba nemá olej díky 75-80 C špatnou hustotu a nemůže se vydřít třeba vačka nebo cokoli jiného . Vím,že hodně lidi jezdí bez spodního krytu co sem se tak bavil, ale přesto mi to vrtá hlavou jestli to není pro auto příliš nebezpečné . Za jakoukoli radu díky :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.11.14 11:02
avatar
Není a nemuže to být spodním krytem. Spíš jde nepřesně teploměr. Kolik ukazuje při spuštění sahary?
doplněno 28.11.14 12:07: Tak podle zjištěných informací od kolegy od vedle, mají tyto motory termostat na 83stC. Takže to bude asi O.K.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: krl
Datum: 28.11.14 11:19

Na nějakém foru jsem četl,že to právě může dělat ten kryt bo se to tam řešilo,tak nevím . Sahara sepne při 90 C . To teplotní čidlo když jsem vyměnil tak se změnilo akorát to , že se auto ukázalo,že se ohřívá rychleji, ale pořád se za jízdy nedostala k 90 C .

Od: krl
Datum: 28.11.14 12:45

martinhajek : Tak jo snad to bude vše v pohodě, díky moc :) Měl jsem jen obavy .

Datum: 28.11.14 12:01
avatar

Já mám taky 75 - 80°C, akorát když to dřu do kopce na čtyrku, pětku, tak to vyleze na 90°C. Kryt mám.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: krl
Datum: 28.11.14 12:47

junkers: Tak ten kryt bude asi vážně nesmysl,jen jsem to někde zavětřil . Dík za reakci :)

Datum: 28.11.14 15:48
avatar

Kryt pod motorem údajně pomáhá k lepší tepelné účinnosti,ale hlavně má tu funkci,že snižuje ušpinění motoru od vozovky!

Jinak toto je u PSA běžná věc! Pue 405 nafta běžně ukazoval max 80°C!Nyní C-Xantia 1,8i16V- před výměnou termostatu max 80 v létě,po výměně ,termostat prověřen v hnci s vodou a teploměrem,otevírá jak má!, a přesto teplota při největších hicech v létě ukazuje max 80°c a se sepnutými saharami! Buďto používají špatná čidla nebo jsou tato schválně vyrobena aby ukazovala méně!Prostě pkd v letních tropech nevaří,v zimě topí dobře,neřešte!

Ohodnoceno: 3x
 
Od: krl
Datum: 28.11.14 17:29

diesel : Díky moc za objasnění :) To , že kryt slouží proti ušpinění je mi jasné, jen mě to vrtalo hlavou jestli to nemůže být i tím proč se nezahřívá :) Je to P 406 ... v zimě topí téměř okamžitě a ve vedrech nikdy nevařila, stále si drží těch svých 75-80stC ať se děje co se děje ...v kopcích se teplota taky nedostala k 90sátce ...

Datum: 29.11.14 07:55

Hlavní funkce krytu pod motorem je tlumení hluku vozidla a aerodynamika. Spíše než brání znečištění motoru, naopak zachytí nějakou tu kapku oleje, aby se nedostala na silnici. A hlavně znesnadňuje výměnu oleje! :)

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.