Nákladní vozidla a otáčky

Od: Datum: 26.11.14 00:25 odpovědí: 9 změna: 26.11.14 11:54

Proč mají kamiony a autobusy rozsah otáčkoměru obvykle jen do 3000?

;)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.11.14 01:56

Proč by měl být rozsah otáčkoměru pro velké diesely větší, když plně vyhovuje maximálním otáčkám motoru? K čemu by byl rozsah do šesti tisíc, když se pak ručička sotva odlepí od nuly? To by pak řidič podle otáčkoměru ani nepoznal, že mu běží motor na volnoběh.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jinx®
Datum: 26.11.14 07:10
avatar

Je to naftove a tahne to "vocpoda ty voe".Obycajne je to kvoli poctu valcov a najvyssiemu krutiacemu momentu ktory byva polozeny v takto nizkych otackach.Nieje nic nezvycajne ked si to autobus vali 100 km/h pri 1300rpm.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.11.14 08:10
avatar

příklad z praxe, jsem strojvedoucí motorové lokomotivy volnoběžné otáčky 400 ot/ min a max otáčky 1250 ot/ min velký naftový motor o objemu něco přes 50 litrů a max výkon 883 kw

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.11.14 08:39
avatar
A teď ještě krouťák, to bude zajímavější číslo než výkon
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.11.14 08:19
avatar

Nemám kamión, ani autobus, jenom téměř běžný osobák. Při 50 km/h se mi motor točí cca 1200 ot/min, při 130 km/h mám kolem 3000 ot/min. Na co by mi byl otáčkoměr do 6000 otáček?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 26.11.14 09:46

Pokud i do kopce tak chudák motor. Ložiska na klice si určitě libujou...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.11.14 10:11

Tenhle příspěvek ale zaspal 20let.

Od dob, kdy vozidla mají čidlo klepání, není problém motor provozovat blízko volnoběžných otáček. Snad jedině, že by byl motor již vyběhaný a neměl při těchto otáčkách dostatečný tlak oleje.

Já sám jsem najel na Škoda Pick-Up 1.3MPI už 300tis km(na tacho mám skoro 400) a vždy jedu na nejvyšší kvalt, který to zvládá. Otáčky neřeším. Takže klidně ve městě na 5ku a 1000ot/m.

Protože mám v autě budík tlaku oleje, tak mohu říci,že motor je v dobré kondici. Na volnoběh při plném zahřátí oleje mám cca 1,2 BAR a při 1500ot/min cca 3,5 BAR, což jsou pěkné hodnoty při 400tis km. Vše v motoru je původní.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 26.11.14 10:36

Čidlo klepání tohle neřeší. Fyzika se za 20 let nezměnila, kluzné ložisko v nízkých otáčkách snese výrazně nižší zatížení než při vysokých, navíc je i menší tlak oleje (nízké jsou i otáčky ol. čerpadla) = plný plyn při skoro volnoběžných otáčkách znamená riziko že se ložisko bude vydírat. Něco jiného jsou nízké otáčky při malém zatížení = po rovině bez zrychlení, tam je zatížení ložiska malé a k oděru dojít nemůže.

Motory jsou různé, některé dlouhodobě snesou i brutální podtáčení, jiné ale ne.

= Šolíchám to po rovině - vysoký kvalt a nízké otáčky. Jedu do kopce nebo budu zrychlovat - podřadit a vyšší otáčky. Motor musí jít "lehce" Tohle je nejlepší i na spotřebu.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.11.14 11:54
avatar

asd - Proč chudák motor? Je to 2,5 TD a jeho maximální otáčky jsou kolem 4000 za minutu. Po rovině je schopný jet i na volnoběh. Je na to stavěný. Najeto má bez problémů téměř 350000 km.

andelck - máte úpravdu, tomu motoru je už 19 let, ale je v bezvadné kondici

doplněno 26.11.14 12:05:

andelck - čidlo klepání nepotřebuju, řídím už nějakých 40 let a rukama mi prošlo bezpočet nejrůznějších aut. Nikdy jsem neměl problém poznat sluchem o co si motor říká. Stejně tak, jako prakticky nekoukám na otáčkoměr a považuju ho u auta za zbytečný - většina těch aut žádný neměla a tak se to člověk musel naučit bez něj.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.