Škoda favorit nejede

Od: Datum: 22.11.14 20:16 odpovědí: 4 změna: 23.11.14 16:13
avatar

Dobrý den, chci se zeptat mám škodu favorit r.v 1989 a když dám plný plyn tak to jde pomalu do otáček a když jedu tak to vůbec netáhne...hrozně pomalu to jakoby jde do otáček...co by to mohlo být? Děkuji za rady! :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.11.14 20:36

Zapalování asi. Rozdělovač, kabely,svíčky,seřízení vůle ventilů,akcelerační pumpička vpořádku? Co palivové čerpadlo či nekvalitní benzín? Vada může být i v odlučovači par, který vrací příiš mnoho paliva zpět do nádrže místo do karbu. Filtr vzduchu je na tom jak? Co vyčistit karbec? Dá se motor vytáčet? Jede max 120 a víc ne? Problém rozdělovače nebo předstihu.

Máš otáčkoměr? Na vyžší nesprávný stupeň to jde blbě do otáček logicky.

doplněno 22.11.14 20:39:

výrazům, kterým nerozumíš doporučuji hledat zde na poradně se slovním spojením gumidek. Najdeš bohatá témata s karbem.

doplněno 22.11.14 20:44:

Taky mohlo na karbu odejít to velké černé UFO. Podtlakový ovladač co tahá za 2. klapku komory karbu. Nebo spuchřely hadičky k němu.

doplněno 22.11.14 20:49:

Blbé svíčky taky snižují výkon. Motory 135 a 136 mají jiné. Pozor na kombinace neodrušená svíčka a odrušené kabely. To se musí dodržet či opačně jak to používá SPi Favorit. Tedy svíčky DR17YC jsou odrušeny (v názvu to R).

Palce rozdělovače či víčka HM Hannhart MORKOVICE, kabely Tesla Blatná a svíčky Champion či Brisk. Nekupuj VIKA. To ti nepojede nikdy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: host
Datum: 23.11.14 09:59

ke gumidkovi nemam co dodat, nejlepší expert na favority. Jen se zkuste sám sebe zeptat, od kdy netáhne, jestli se to zhoršovalo postupně, nebo najednou, nebo po natankování?

Jak psal gumidek, jedna z možných příčin by mohl být špatný benzín. Už před několika lety, při tankování stále u jedné pumpy se zdálo, že favorit nechce táhnout, že půjde do šrotu - těžko a sotva vyjel delší kopec. Po natankování skoro prázdné nádrže na dovolené u jiné pumpy najednou poskočil a drandil jako čertík a to byl důvod změnit čerpací stanici a spolehlivě jezdil a startoval několik let.

I letos po normálním ježdění a bezproblémovém startování, po měsíci stání ve vlhkém říjnovém počasí favorit vůbec nechtěl nastartovat, a tak se nechal do druhého dne odpočinout. Druhý den po chvíli startování chytil, chvilku to blafalo, dýmilo se z výfuku, po projetí v okolí asi po dvou kilometrech přestal dýmat a až na to, že na jedné křižovatce jednou chcípnul, už jezdil normálně. Další den na několikátý pokus opět nastartoval a normálně jel. Ale po asi patnácti kilometrech po popojíždění v zácpě několikrát chcípnul. Po dotankování asi půl nádrže jezdil svižně jako dřív. Jen startování chvilku trvá (možná že kvůli zbytku původního benzínu?).

Neberte to jako radu, ale jako popis situace, jejíž příčinu také neznám, jen se zdá, že by to mohlo být benzínem? Nebo bude třeba podle gumídkových rad nechat zkontrolovat karburátor a všechno kolem, i zapalování?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.11.14 13:08

Jen startování chvilku trvá (možná že kvůli zbytku původního benzínu?).
...

Palivové čerpadlo pohání vačková hřídel z bloku motoru. Startér je pomalý a točí jak motorem, tak načerpává pumpu. Zbytek benzínu v karbu je takový vydechlí a spíš se ty zbytky do motoru hrknou, pak to nějak chytne a až se naplní novou náplní z nádrže, tak to pak jede. Ovšempokud je v nádrži 1/4 objemu, tak to dost při delším stání absorbuje vzdušnou vlhkost abenzín se zavodní. Doporučuji lít velfobin od Velvany nebo natankovat max. 2litry Ethnanolu E85.

Startéry doporučuji Magneton 1,1kW Felicia. Původní má 0,8kW a je velký, težký a pomalý. Felda má reduktor, volnoběžku jako ten starý a díky reduktoru menší velikost a větší otáčky. Je to snadná výměna a mimo zvuku s Felicie to má spoustu výhod v zimě.

doplněno 23.11.14 13:52:

Taky může mít tazatel ztvrdlou a prasklou membránku v pumpě paliva. Pak to při zátěži nestíhá natankovat palivo do karbu. Membránka se dá dokoupit a je zbytečné pumpu vyhazovat. Stačí zhodit z motoru a povolit tu přírubu seshora.

doplněno 23.11.14 17:16:

Ano, navazuje vodu. Já moc ethanol do Favorita nedoporučuji, protože mi zezačátku přímo okusoval pod klapkou 1 komory karbu tu gumovou podložku a ta pak měla luft a profukovala. Ato pak bylo nestabilní. Pomohla mi trojdílná kovová podložka, ale pak už jsem E85 nechtěl. Postupně odešli všechny hadice paliva, tak jsem započal tehdy velkou generálku všeho. Proto tolik zkušeností a na E85 nejezdím. Jen jako náhrada velfobinu. Jinak Velfobin tuším ještě mají na pár místech k dostání (benzinky, Globus, některé prodejny autodílů,atd...).

Pokud je v nádrži 3/4 paliva stabilně, tak to tolik na vodu v palivu netrpí. Dost pomáhá doplnit Favorita do roku 1991 palivovým filtrem. Má jen před čerpadlem odkalovač a tem tolik nečistot nechytne. Stačí od palivových trubek u posilovače brzd k palivové pumpě na bloku motoru někde pod termostatem vody udělat rozpojení a vložit jemný filtr. Opět nedoporučuji polské průhledné plastové paliváky, protože ve spoji po čase praskají. Jen mléčné plastové s nápisem EU a nebo kovové MANN pro Favority a Feldy SPi a MPi. Dost pomáhají a trysky karbu se tolik neucpávají.

doplněno 23.11.14 17:17:

Ano, navazuje vodu. Já moc ethanol do Favorita nedoporučuji, protože mi zezačátku přímo okusoval pod klapkou 1 komory karbu tu gumovou podložku a ta pak měla luft a profukovala. Ato pak bylo nestabilní. Pomohla mi trojdílná kovová podložka, ale pak už jsem E85 nechtěl. Postupně odešli všechny hadice paliva, tak jsem započal tehdy velkou generálku všeho. Proto tolik zkušeností a na E85 nejezdím. Jen jako náhrada velfobinu. Jinak Velfobin tuším ještě mají na pár místech k dostání (benzinky, Globus, některé prodejny autodílů,atd...).

Pokud je v nádrži 3/4 paliva stabilně, tak to tolik na vodu v palivu netrpí. Dost pomáhá doplnit Favorita do roku 1991 palivovým filtrem. Má jen před čerpadlem odkalovač a tem tolik nečistot nechytne. Stačí od palivových trubek u posilovače brzd k palivové pumpě na bloku motoru někde pod termostatem vody udělat rozpojení a vložit jemný filtr. Opět nedoporučuji polské průhledné plastové paliváky, protože ve spoji po čase praskají. Jen mléčné plastové s nápisem EU a nebo kovové MANN pro Favority a Feldy SPi a MPi. Dost pomáhají a trysky karbu se tolik neucpávají.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: host
Datum: 23.11.14 16:13

gumidek: díky za cenné rady.

Zajímavost je možnost natankovat max. 2 litry Ethanolu E85, to jsem netušil. Pochopil jsem, že se na něj naváže voda a etanol shoří normálně s benzínem?

doplněno 23.11.14 17:23:

gumidek: díky za zkušenosti a cenné rady.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.