Zvýšení rychlosti v obci?

Od: Datum: 21.11.14 19:01 odpovědí: 27 změna: 23.11.14 17:40
avatar

Dobrý den večer ještě jednou.

Napadla nás s kamarádem myšlenka, že za pár let, až ze silnic definivně vymizí stará auta typu (Favorit, Felicia, Š120, Peugeot 106, atd.) dala by se navýšit nejvyšší dovolená rychlost v obci o 10km/h více, než je současných 50km/h. Myslím si, že dnešní auta už mají tak dokonalé brzdy, že přeci jen je pro ně 50km/h málo a zastaví dnes z 80km/h stejně rychle jako třeba ta Š120 z 50ky. Co si o tom myslíte? Napadlo nás to z důvodu zlepšení plynulosti provozu ve městech.

Co si o tom myslíte Vy?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.11.14 19:04
avatar

Auta lepsi ano , ale reakce lidi je horsi , generace starne a dedove nez zareaguji tak lepe se jim brzdi z 50tky nez 80tky. Takze rozhodne ne.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jmlc®
Datum: 21.11.14 19:09
avatar

Také jsem proti. Kde je to možné, je zvýšena rychlost značkou (okruhy ve městech se semafory). Jezdí se 60 i 80 dle pravidel.

Obecně v obci ale není dobré rychlost zvyšovat - lidi jsou stádo telat a skočí vám do silnice pár metrů za přechodem s hlavou v mobilu...

V rodině mám jednu osobu, kterou přejel ve dvou letech pán za doby 60km/h - možná by to tenkrát ubrzdil... kdo ví

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.11.14 19:09
avatar

Jak to je dlouho, co se snižovala rychlost v obci ze 60km/h na 50km/h? Já ještě pamatuju, kdy se v obci mohlo jezdit 90 km/h. Pravda, jen v noci, od jedenácti do pěti rána, ale mohlo. Taktéž se v obci nemusely používat pásy. Kdeže ty loňské sněhy jsou...

Myslím si, že v obci to nedopadne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.11.14 07:15

V obci se od 23 do 5 rána tehdy mohlo jezdit dokonce neomezenou rychlostí. Mimo obec se tehdy také mohlo jezdit neomezenou rychlostí. Až od roku 1979 byla rychlost omezena na 60/90 km/hod.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 19:09

Je to nesmysl. Nemáte tuchy o fyzice ani o autech.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 19:18

Je to blbost..když pominu, že by řidiči stejně 60 nejezdili, tak jde o to, že v případě srážky s chodcem má větší šanci chodec přežít. Ve většině případů řidič brzdit ani nestihne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 19:28

pravda to je nesmysl, kolikrát brzdíte očima i v 50 km/h ve městě když vám věčně někdo skočí před auto, no a jinak myslím že felicie za par let určitě hned tak nezmizí, zas tolik staré auto to není a pořád se to mnoha lidem vyplatí z hlediska jednoduchosti oprav, levných náhradních dílů a odolných motorů a určitě nemá nedostatečné brzdy, neříkám že jsou stejně účinné jako dnešní auta, ale když to člověk pořádně zadupne, tak to bezproblému zastaví, taky mámě v rodině felicii a nikdy nebyl problém prudce zastavit, pokud jsou brzdy v perfektním stavu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 21.11.14 19:35

Nebylo by lepší si napřed přečíst důvodovou zprávu k zákonu, proč byla rychlost snížena?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 20:07

Zlepšení plynulosti provozu by pomohlo, pokud by polovina lidí přestala jezdit autem. To by byla na silnicích pouze polovina aut. A protože by bylo méně aut na silnicích, tak by nějakého dalšího chytráka (nebo zase tebe s kamarádem) zase napadlo, že už i 60km/h je málo.

A co mají dělat chodci, kteří musejí někdy chodit po silnici? A co cyklisté?

Dnešní pravidla silničního provozu se mi zdají docela vhodně nastavené. Jediné co na silnicích chybí je slušnost a ohleduplnost vůči ostatním řidičům, cyklistům, chodcům.

Zkus si někdy zajet do zahraničí do západní Evropy. Tam je provoz ještě hustší než u nás, ale řidiči se tam chovají slušně.

Já to z pozice cyklisty porovnávám s Rakouskem a ten rozdíl v chování se nedá popsat. Když zažiješ tu slušnost a ohleduplnost co je v Rakousku na silnicích, tak máš strach se vrátit do provozu na českých silnicích.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.11.14 20:23

Ahoj. Colombo, nenech se mejlit. Nemysli si, že když ta polovina řidičů nevyjede, že na těch silnicích nezůstanou zase jen ti tydýti. Skoro denně jedu do města asi 1500 m a pokaždé potkám 3-4 takovýhle, co mi jezdí naproti v protisměru. Co to je za blbce, že jim není blbé, jezdit v táhlých zatáčkách po druhé straně. Tam, kam vůbec nevidí. A většinou tam nejedou ani těch 60. Asi si pořídím Vejtřasku. Já je asi budu vyučovat, jak se má jezdit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 21.11.14 20:39

Nemyslím si,jak škoda 120 tak třeba favorit nebo tak sice mají méně ostré brzdy než nová auta,ale principiální účinke je stále stejný-i 120tkové brzdy dokáží kola v pohodě zablokovat,rozdíl je jen u aut s ABS a bez ABS ale to až na kluzkém povrchu

Bavíme se samozřejmě o situaci kdy jsou brzdy na těchto autech ve 100% pořádku,což velmi často nebývá

Jak na zlepšení plynulosti nevím,možná pro místní zavést pravidelnou,levnou a výhodnou městskou hromadnou dopravu,že by se jim líp vyplatilo jet MHD než autem

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 21:36

Navíc Hrdlička brzdy u Favorita předimenzoval. Počítal ze silnější motorizací. Dokonce ty samé používá Felicie 55kW 1.6MPi AEE nebo težká AEF 1.9D. Brzdy dostatečné.

Jde o stav silnice a provoz. Tehdy jezdilo pár aut oproti dnešku. Řidičům otupují smysly díky posilovačům či odhlučnění kabiny. Spíš by se mělo investovat do silnic a rozšiřovat vozovky, reflexsní vodorovné značení,atd... jinak je 60km/h na dnešní dobu o držku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 21.11.14 22:17

Tak brzdy na feldě jsou určitě dostatečné,sice nová auta mají veskrz ostřejší nástup(kousavější) ale účinek je stejný,testovali jsme to a v krizovém brzdění na suchu zastavila felda stejně dobře jako nový pasat.

Brzdy na autech typu 120 ještě taky jakštakš,není problém-samozřejmě zase za předpokladu dobrého stavu

Horší brzdy mají až auta která nemají vůbec posilovač brzd a třeba bubnovky i na přední nápravě,případně ještě jednookruhový systém-ale kolik takových aut jezdí?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 22:36
avatar

Ano, zastavila stejně jako passat, ale jen proto, že má provozní hmotnost 950kg...

Datum: 21.11.14 22:45

No? Je zbytečné dávat na osobák brzdy z kamionu. Stačí, když brzdy ubrzdí vždy tu váhu auta na kterém jsou montovány.

Silnější by už byly zbytečné. Auto by sáňkovalo stejně a proto tam je ABS, by se brzdná dráha ještě více zkrátila což ze silnějšíma brzdama už nelze. Brzdná dráha je stejná. Zkracuje jí ještě nižší rychlost či menší náklad, ale zase je nutný přítlak na pneu k vůli tření, takže nějakou váhu to mít musí. Dost pomohlo v době škody 100 udělat brzdy dvouokruhové a omezit brzdný účinek na zadní nápravě, aby se kola tak snadno nezablokla. Nejprve místo předních bubnů kotouče a tak byl předek silnější a až na předek dali motor, tak zadek by byl dostatečně silný, takže se uměle oslabil omezovači brzdného tlaku a na kombíkách zátěžovým regulátorem, aby při klesnutí nápravy vlivem nákladu to brzdilo předek zadek 1:1 jako u té Š100 a bylo to efektivní za všech provozních situacích. ABS je jako bonbónek na vylepšení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 21.11.14 23:10

Ale o tom to je,proč by felda měla mít 4 pístky,keramické kotouče a podobný věci,když má ani ne tunu a nejsilnější motor má 55kw,samozřejmě kdybys dal brzdy s feldy na pasata tak to stačit nebude,ale na feldě jsou plně dostačující

V případě rychlosti v obci jde vážně asi jen o reakční dobu řidiče,protože brzdy už minimálně takových 30 let jsou plně dostačující. Vem si že máš reakční dobu která je od 1-2,5 sekundy,jen při tom ujedeš při 50 14-34 metrů,další minimálně 1 sekundu máš technickou prodlevu brzd(než vzroste tlak a dostane se k brzdičům,než se zakousnou desky atd)-to máš dalších 14 metrů a teprve pak máš samotnou brzdnou dráhu. A vezmi si jak jsou lidi pitomí,sluchátka v uších,vlítnou do silnice ani nevíš jak-a to pak brzdíš i očima a modlíš se aby to auto zastavilo. Se zvyšující se rychlostí vzrůstá brzdná dráha nepřímo úměrně

Myslím že 50 je optimální,na úsecích kde to jde se dá rychlost značkou snadno zvýšit

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.11.14 07:59

V obci na suchém asfaltu pro zabrždění auta před chodcem stačí, když brzdy dokážou zastavit kola. A to platilo od Š100. Při stejných pneumatikách je to účinnější způsob brždění, než u mnohých ABS.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 20:44

Celoevropský trend je 50, nehledě na to že někdo má reakční dobu 1 sekundu, někdo 2 a i více, než mozek zpracuje šlápnutí na brzdu tak za 1 sekundu ujede vozidlo při 60 okolo 15 metrů a jetě je tam prodleva brzd, stav vozovky a.p., tudíž kdo má názor, že zastaví na fleku je mimo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 21:18
avatar

Není to tak dávno (2-3roky zpět),co byla na Slovensku povolená rychlost v obci 60km/hod. Ale také ji omezili na padesátku. Proč asi?Je to všechno v řidičích. Byly diskuze o povolené toleranci alkoholu v krvi řidiče.V Německu jsem si dal po obědě klidně i pivo,jenže u nás to nejde,mnoho řidičů by si dalo těch piv hned několik.Zase to je jen a jen v řidičích. Dnes jsme svědky,že mnoho řidičů povolenou rychlost překračuje i o 20km/hod. Tedy byla-li by povolená rychlost na šedesátku,mnoho řidičů by si to svištělo i osmdesátkou. A v takové rychlosti prostě nejsi schopen zastavit auto "na fleku",byť by jsi měl sebelepší brzdy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 21.11.14 21:42

...mnoho řidičů by si dalo těch piv hned několik...
...mnoho řidičů povolenou rychlost překračuje i o 20km/hod...
...mnoho řidičů by si to svištělo i osmdesátkou...

Toto je s prominutim argument vhodny leda do restauracniho zarizeni. S takovymto smyslenim by neslo zakonem regulovat nic v jakychkoliv odvetvich (nejen v doprave).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.14 23:06

A právě pro ty blby z restauračních zařízení je nutné, aby bylo jejich vhování nějak, nejlépe zákonem, nějak regulováno. Jen ta péče, při jejich vzniku, případně nějakých úpravách, by mohla být lepší. Možná by i stačilo, kdyby je nekazili páni poslanci, svojí lidovou tvořivostí v parlouši. A souhlasím, ne jenom ty dopravní. Ahoj.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.11.14 11:53
avatar

To k2: tyto argumenty zazněly nejen v hospodě,ale i v parlamentu při diskuzi o povoleném množství alkoholu v krvi řidiče. To jen na okraj. Myslím,že současný stav vyhovuje většině slušných řidičů a ten zbytek hovad si bude stejně jezdit podle svého(nalití,zdrogovaní, bez papírů nebo ti,kterým omezení rychlosti nic neříká).Na tyto tzv.řidiče platí jen represe a přimlouval bych se za daleko tvrdší tresty.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 22.11.14 13:28

Mezi parlamentem a restauraci nizsi cenove skupiny nevidim velky rozdil.

Na tyto tzv.řidiče platí jen represe a přimlouval bych se za daleko tvrdší tresty.
Dalsi nazor zpusobeny pravidelnou medialni masazi. Tresty jsou dnes dostatecne tvrde, jen neni vule ty opravdu nebezpecne prestupky nejak resit. To same represe a kdysi velke halo kolem "bodoveho zakona", ktery mel vymytit piraty silnic a snizit pocet mrtvych. Nic takoveho se ale nestalo. Nebo dalsi paskvil s objektivni odpovednosti majitele vozidla, "akce Krystof" a jim podobne-vysledek spise kontraproduktivni. A takto by se dalo pokracovat jeste dlouho. Represe a pravomoci PCR (a bohuzel i MP) jsou dostatecne (ci spise moc velke), jen je pro ne pohodlnejsi a vydelecnejsi merit 50km/h nekde na vypadovce z mesta a kontrolovat datum na lekarnicce, nez resit (a postihovat) prestupky opravdu nebezpecne...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 22.11.14 16:00
avatar

To k2: nevím,jak jsi přišel k tomu,že můj názor na zpřísnění trestů pro část tzv.řidičů,které jsem nazval hovada,je způsobený mediální masáží. Až budeš mít najeto cca 1,5 milionů kilometrů bez nehody zaviněné vlastní vinou,je možné,že svůj názor přehodnotíš.Tedy jestli přežiješ střet s nějakým tím hovadem.Jinak vcelku souhlasím s tím,že policajti jsou dnes na silnicích spíš k smíchu než k obavám. Souhlasím i s tím,že dnešní zákon o provozu...je paskvil.Ale dokud se budou vyskytovat jedinci,kterým zákon nic neříká,jsem pro tvrdé sankce a represi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.11.14 12:30
avatar

Zrovna od tebe bych tuto otázku nečekal... Přesi ti musí být jasné, že brždění není jen o kvalitě brzd/aut, ale hlavně taky o řidičích ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.11.14 14:32
avatar

Ahoj Ale tak není to úplně z mé hlavy. Jen tak jsme si říkali s kamarádem, že v dnešních autech už ani není padesátikilometrová rychlost poznat a jestli by nebylo dobré jí zvýšit :-D Samozřejmě, že jsem argumentoval, že řidičské reakce zůstávají pořád stejné a hlavně, když Ti v obci nedá auto přednost a vjede Ti pod čumák, že to horší, protože oba jedete 60. Spíš jsem to položil jen tak pro zajímavost ;)

Datum: 23.11.14 17:40

Brzdná dráha dnešních vozidel je stejná, jako u těch 30 let starých.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.