Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automat v autu - otazky

Od: motoristq odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

Vlastním mercedes A 150 s automatickou prevodovkou.

Pri zarazeni na D mam moznost s pakou navic pohnout doprava/doleva. Na palubce mi misto D skoci jednicka. Alespon pokud stojim mi nejde zaradit vyssi rychlost. Je to tedy alternativa man. razeni?

Dale tam mam tlacitko C/D ktere rovnez nevim k cemu je.

Ma nejaky vyznam neutral? Kdy ho pouzit?

Ma nejaky smysl pouzit rucni brzdu? Da se nahradit prece Pckem ne? Pokud se mylim, kdy tedy pouzivat P a kdy brzdu?

Predem diky za odpovedi

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar clayman

to manuální řazení jste odhadnul, při jízdě si můžete řadit výš nebo naopak míň, ale pouze v toleranci otáček. Automat vás nenechá motor přetočit nebo podtočič a přeřadí za vás. Já to používám, když chci roztočit turbo před předjížděním, abych hned zrychlil. Jinak ne.

Neutrál se hodí např v servisu, kdy řeknou dejte tam neutrál a vypněte motor. :) Jde to samozřejmě udělat jen v tomto pořadí. Malá rada navíc: s automatickou převodovkou se NIKDY nejezdí na neutrál, ani z kopečka, pouze nouzově (tuším max 40km/hod a max 15km).

Ruční brzdu jsem ještě nikdy nepoužil, jen na STK.

k2

No minimalne v kopci bych to, vzhledem ke konstrukci prevodovky, jen na "P" stat nenechaval. 15km jet z kopce na N bych se taky uz bal.

motoristq
hodnocení

Ještě k tomu manualnimu razeni. To musim zapnout hned pri rozjezdu, a v dobe prerazeni neslapat na plyn/brzdu chapu-li to dobre. Neni mozne abych jel treba 80km na 4ku automatem a najednou si treba pri predjizdeni dal packu doleva a tim vlastne natvrdo podradil? S tim souvisi to razeni pri predjizdeni, muzete to podrobneji popsat?

Slysel sem jeste o nejakym figlu nejaky pull on nebo tak, ze kdyz dupnu na pedal az na zem quto automatickypodradi.. To se hodi napr. pri predjizdeni? Nebo to funguje jak? Dekuju

Plynový pedál se musí proslapnout, ještě o kousek níž, přes malý odpor k podlaze. Auto pořadí o 1-2 kvality do optimálních otáček k předjíždění.
Manuální řazení můžete použít, kdy chcete. Tedy i za jízdy. Nemusí být při rozjezdu.
Pokud se za někým vlecu motor udržuje 1tis otáček, turbo táhne někde kolem 1.5tis otáček (každé auto to má jinak), takže když vidím že budu predjizdet, dám manuál a nakvaltuju 2tis otáček, jakmile se pruh uvolní dám plný plyn a mám maximální výkon hned. S proslapnutim plynu bych měl 2sec prodlevu a to skubnuti převodovky nemám rád. V okamžiku když jsem na úrovni predjizdeneho auta dám zpět automat, ať si řadí jak chce. Při předjíždění udržuje vysoké otáčky, po předjetí zase radi na malé otáčky.
Každopádně s tímhle jsem se hrál až po najetí 20tis km, až jsem měl auto osahane. :)
Občas tímhle manuálem autu vnucuju nízké otáčky/vyšší kvalt, když ve městě udržuje řvoucí motor k předjíždění a vím, že to není potřeba.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]