Nový názor na lepší bezpečnost na silnicích

Od: Datum: 17.11.14 20:38 odpovědí: 14 změna: 21.11.14 17:03
avatar

Dnes jsem četl na jedněch internetových novinkách názor "odborníka" na bezpečnost silničního provozu, který mě dost zaskočil. Ze začátku si protiřečil názorem že by se měli silnice zuužit i navzdory tomu že o pár řádku více říkal že dnešní nejmenší vozy jsou větší než vélké vozy před 15 lety (Jako příklad uvedl Renault Clio a Twingo) a svůj názor podpíral myšlenkou, že pokud budou silnice uzší řidiči si nebudou tolik jistí a budou jezdit pomaleji (no nevím odborník se nazývat nebudu, ale "víkendový" řidiči velmi často jezdí po prostředku protože mají strach aby se nahodou nepřevrátili do zmole, být silnice uzší asi bych už pár takových řidičů potkal a to nemluvím o autobusech, kamionech ...). Další myšlenka byla snižení rychlostí na okreskách na 70 a v městech také snížení (nějak nechápu tuhle myšlenku, proč bych měl v úseku kde jsem jezdil před 20 lety se starou škodovkou 100 km/h jezdit s novým autem které má nesrovnatelný podvozek, dokonalou převodovku, nesrovnatelné brzy a různé asistenty jezdit 50 nebo 70. Přitom není to tak dávno co byla rychlost na silnicích od určité hodiny neomezená) těch věcí tam bylo víc. A však nejvíce mě zarazil názor že jsou mezi námi lepší i horší řidiči a vlastně volně řečeno ti lepší by se měli přizpůsobit těm horším (tedy většina té menšině?) to je jako vyhlásit zakaz pití protože jsou mezi námi jedinci co pití nesnesou. Snad názor zpřísnit autoškolu by byl rozumnější. Opravdu by mě zajímalo jestli tento "odborník" někdy řídil vozidlo ve skutečném reálném provozu.

Jaký názor máte vy na tuto problematiku?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.11.14 20:42
avatar

jezdím rychleji než se může, zpomaloval bych nerad, ale logicky má pravdu. Každé snížení rychlosti předejde spoustě nehod... a ideální je snížit rychlost kvůli podmínkám (zatáčky, užší silnice atd) než direktivou... ale doufám, že to neprojde :-D

Ve městě se mi líbí zúžené pruhy, prudké zatáčky... člověk tam jede 30, protože to rychleji nejde... než dodržovat 50tku na rovné silnici a nudit se.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.11.14 20:47
avatar

Je přece jasné, že na stejné silnici (stejná rovnost, materiál, okolí), která má 8m, pojede člověk jinak, než na té, která má 12m.

Přizpůsobení se slabším řidičům - pokud tím ten "odborník" myslel, že má i dobrý řidič od ostatních účastníků očekávat chyby, tak také nemohu nesouhlasit.

Zpřísnění autoškoly nic neřeší, já jezdila půl roku, než jsem vůbec měla pohyby a jednotlivé akce trochu zautomatizované, pak jsem ještě pár měsíců jezdila pro jakés takés nácviky a trochu vyježdění. Stálo mě to neskutečné peníze a kdyby toto bylo povinné pro člověka, který má řízení trochu v krvi a má k tomu lepší předpoklady, tak by to jen zbytečně navýšilo cenu autoškoly.

S čím spíše nesouhlasím je snížení limitů rychlosti. Ty stávající mi připadají tak akorát. Lidé neumírají na limity rychlostí, ale na lidskou blbost a přecenění schopností.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.11.14 20:56
avatar

No víceméně - musím myslet za ty horší řidiče, protože mohu předpokládat, že vyvedou nějakou blbost. Tudíž musím myslet za všechny kolegy na silnicicích, jelikož jaksi není na první pohled poznat, kdo je horší řidič. Silnice bych nezužovala. Už tak je to hrozné, když se potkám s nějakým SUV na úzké silnici, většinou to SUV má tendenci mě vytláčet a chová se namyšleně... Snížit rychlost na okreskách? Pokud mají špatný stav vozovky, tak asi ano. Jinak - nevím, to je asi návrat zpět. I když - možná by tudy pak nejezdilo tolik kamionů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 17.11.14 20:56

Muzete sem hodit link primo na clanek? Dekuji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.11.14 22:06
avatar

Hodně článku na toto téma najdete na idnes v posledních dnech se tam vyjadřuje dost dopravních odborníku co asi provoz viděli jen v kobře 11

Datum: 17.11.14 21:38

Zužování vozovek se tu děje už spoustu let. Hlavně v obcích(městech), ti "odborníci" to odůvodňují tak, že užší cesta donutí řidiče jet pomaleji. Sem patří i růst ostrůvků u autobusových zástavek, benzínových pump či super-hyper marketů. A těch tlaků na zpomalování provozu jsem si všimnul taky (třeba http://auto.idnes.cz/snizeni-…c=A141112_114428_automoto_fdv ), nelíbí se mi to, nevím co se za tím skrývá, co zase na nás chystají.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 17.11.14 21:53

Zdravím, ano, u nás taky zužují a dělají ostrůvky, EU se se...e to všeho a navíc na takovéto blbosti i příspívá. Doslední úpravy přechodů u nás vytvořilo nebezepčné hrany obruby, které jsou už černé od pneumatik. Pár lidí to už trefilo a rana jak z děla. Až to někoho hodí na chodník a v 50 to tam poseká, tak bude mít úřad co to povolil nad čím přemýšlet. Zúžení jsou taková, že tam, kde projely dva kamiony vedle sebe, tak teď mají problém dva osobáky. Poslední specialitou jsou odbočovací pruhy, které kreslí všude, klidně i na šířku Fábie a to klidně to esíčka a navíc v kombinaci s přechodem z poza rohu, prostě na zastřelení. *cert*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.11.14 05:07
Jojo to mi povidej. Dela se ted hodne prasaren ale asi pokud to je dobre zadotovane tak nikdo neresi jestli to je smysluplne nebo ne.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hans*
Datum: 18.11.14 08:39

Svůj názor nenapíšu, ale jen odpozorovaná fakta a čerstvou zkušenost. Po delší době jsem byl minulý týden na Slovensku (Brno - Žilina - Ružomberok). Slovenští dopraváci dostali spoustu nových radarů a jsou všude. A pokuty jsou citelné. U nás když jsem vyjel a na D1 z Brna jedu 145 km/h, polovina aut mě předjíždí. Na slovenské D1 když jsem chvíli jel 140, tak jsem skoro všechny auta předjížděl já. I na silnicích jezdí Slováci, jak beránci. Udělali velký pokrok. Nic proti nim, oni o to o sobě vědí, dřív jezdili jak čuníci. Zato u nás se boříme do řídkých exkrementů čím dál hlouběji. Těch riskantních akcí a rychlých (cca 120km/h!) kol na silnici 50 ze Slavkova do Hrozenkova bylo neúrekom. Bohužel represe je pro spoustu lidí, řidičů, co nedokáží krotit své ego jediná, alespoň částěčně, funkční záležitost. A rychlost a bezpečnost spolu velice úzce souvisí, to je prostě fakt.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.11.14 20:23
avatar

Nižší rychlost neznamená méně nehod. Samozřejmě v obci je rychlost 50 km/h nastavená správně, lidské oko dokáže situaci zaznamenat a mozek situaci vyhodnotit a reagovat a technika vozu dokáže zastavit. Ovšem na okreskách 80 .. je dost špatné řešení. Podle statistik v zemích kde se rychlostní omezení na okreskách zvýšilo počet nehod zejména pak fatálních dopravních nehod klesl v řádech několika desitek % a může za to právě to že pomalá jízda = dělší čas strávený na vozoce a také větší unava, když jedete pomale na řízení se tolik nesoustředíte, nudíte se, klidná (pomalá) jízda velmi unavuje . I limit nastavený na dálnicích je poměrně nízký. V německu se více dálničích dopravních nehod stane v useku s omezenou rychlostí (srovnávano za stejných podmínek kromě rychlosti). Jaktože v itálii kde když jedete po dálnici 150 tak na vás ostatní troubý a blikají, kde se ve městě jezdí běžně 90 a doprava připomíná jen zdaleka organizovaný zmatek je nehodovost oproti našemu státu minimální .. méně nesmyslných omezení? menší stres z pokuty a následných problému? .. těžko říct.

Datum: 18.11.14 09:39

Taktéž nejsem odborník, ani nějaký super řidič, ale přeci jen jezdím docela často. Můj názor je takový, že za život jsem se setkal již s tolika samozvanými odborníky (automechanici, zedníci, lékaři, prodavači apod.) že dneska v cca 1/3 svého života mám dost velký problém někoho požádat o pomoc (např. opravu auta apod.). Kdejaká modelka jednou zabéká do mikrofonu a už o ní píšou, že je herečka. U mne byli herci typu Werich, Hrušinský, Burian a spousta dalších, herec musel vystudovat školu a když něco za život jako zrovna jmenovaní dokázal, tak to byl Pan herec! Nebo z jiného soudku mám šikovného ale nespolehlivého zedníka, zedničinu jako takovou evidentně umí, dělal mi sádrokartonový strop a tak jak on bych ho udělal taky i po noční, ve spánku a s jednou rukou za zády=vidět to sádrokartonář, tak ho nakope do oněch míst. Prostě dneska člověk něco vidí, říká si, že je to jednoduché a tak to udělá a pak se zjistí, že je to špatně. Navíc spousta lidí, kteří měli můj obdiv jako např. Okamura, Huml apod. tak tuto mou náklonost hodně rychle ztratili svými prohlášeními, chováním a paktování se s lidmi jako je např. "advokátka" Samková. Když kolikrát slyším od lidí, co jim navyprávěli firemní právnící apod. tak si kolikrát říkám, že by měli vrátit diplomy a nebo si ty školy zopakovat. Prostě ne každý je odborník i když to o sobě tvrdí nebo ho tak jiní nazývají. A ne každý tu odbornost chápe tak, jak jí chápe jiný. Pravda je relativní pojem, stejně jako dobro a zlo. Je to prostě fylosofická otázka a já fylosofii tuze nerad. *pivo*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.11.14 13:23

A kdy, že jste toho Humla obdivoval? To jako když byl STBák a příslušník VB? Takový vylízaný pako se nezmění, ani když mu média dají titul "expert".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 18.11.14 13:43

Zůžení ano, ale zůžit ty naše by byl nebezpečný nesmysl.

Kdo jezdí např. v Německu - tam oproti nám úzké silnice jsou, ovšem nehrozí tam ulomení krajnice, vedle silnice je často ještě dlážděný pruh (v zatáčkách), příkopy nejsou hluboká past ale mírné (dá se do nich v pohodě zajet a pak zase vyjet) - s našima se to nedá srovnat.

Snížit rychlost je nesmysl - němci mají 100 a bouraček míň než my. Navíc by to znamenalo delší dobu za volantem = únava, pomalá jízda uspává = víc nehod.

Takhle cesta nevede. Je to o stylu jízdy - svižná plynulá jízda bez agrese k ostatním. Je třeba vychovat řidiče = nebuzerovat za maličkosti (předjíždění 10 metrů před koncem plné čáry), ale tvrdě trestat opravdu nebezpečné věci (předjíždění na horizontu). Němci nesvítí ve dne, mají úzké silnice, chlastat můžou do 0,5 promile, mimo obec 100, dálnice neomezená a bouraj výrazně míň než my = máme se co učit.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.11.14 17:03

Jedu do Německa na nákupy. Mohu svítit ve dne? A na co bych si měl dát pozor? Vím, že bych měl mít tolik bezpečnostních vest, kolik mám ve voze sedadel. A co dál?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.