Nejste přihlášen/a.
Trochu popíšem stav.Dal som na poslednú zimu Pirelli Snowcontrol w190 s tým že sa pohybujem na zákonnom limite.Na jar však neprezujem ale chcem dojazdiť čo to dá takže ideálne na 1,6mm.Ako rýchlo sa opotrebuje zimna pneu v lete?Pokoľko km sa dostanem na zákonný limit pre letné pneu Keby sme to dali na nejaku rozumnu mieru tak povedzme že najazdim 10 tis.km na letných,tak ubudne cca.1-1,5mm.Koľko ubudne zo zimných pri zachovaní jazdného štýlu ,zaťaženia,hustenia,bez driftu,bežnou jazdou.Inými slovami skúšal to niekto z Vás?Som si vedomý brzdnej dráhy,rizika šmyku,zmeny jazdných vlastností...tak šup sem vaše postrehy.Diky.
doplněno 08.12.14 12:43:Pre rýpalov.Mám nachystané v zálohe už inú sadu ak by moc prituhlo nieje problém do hodiny prezuť.Stále máme cca + 7 stupňov.Takže zatiaľ v prospech tejto sady.
Normálně je dojeď, píšeš žadné divočení - tak asi tak, normálka je dojedu a když prší tak jedu normálně a ne jako hovádk abych si rozbil hubu, občas juknu jak jsem na tom se vzorkem a klidně je dojedu další léto, samozřejmě kdo s takovými dojížďákem vjede na dálnici a léčí si komplexy ve 150 tak ať letí, jsou potřeba orgány, třeba kosti, rohovky atd., to ostatní zevnitř je utržené a nepoužitelné...tak asi tolik k zimním pneu v létě...
jinak pneumatikářská lobby funguje a masážemi je schopna lidi doblbnout jako každá lobby...
Ale to snad ne...Pokud se nemýlím, můžeš mít v létě i zimní pneumatiky s hloubkou dezénu 1, 6 mm. To, co jsi napsal se týká zimních pneumatik v zimním období (myslím podmínky, tz. sníh, ledovka) nebo kde je značkou požadována zimní výbava. V tomto případě musí být min. 4 mm. V létě si můžeš dojíždět zimní pneu do 1, 6 mm. Samozřejmě se zhoršují jízdní vlastnosti a prodlužuje brzdná dráha, ale to je na uvážení každého, kdo to praktikuje. Jde o bezpečnost, ale z právního hlediska nic neporušuješ.
Chlapi nič proti,ale to je nejaký test kde samozrejme musi zviťaziť Conti.Vsetko je nastavené do hraničných situácii ktorým sa ja budem snažiť vyhnúť zmenou jazdného štýlu,dostatočným odstupom,predvídaním,rýchlosťou atď.V teste sa spomína výhoda nižšieho dezénu v tuhosti čo je pravda.Stále nikto neskúšal?Tak bezhlavo veríte testom ADAC?
Pokud srovnám výsledky ojeté Alpin A3 a ojeté Brilantis tak vychází nastejno = podle testu by se neměly dojíždět ani letní pneu Vychází mi, že nejlepší letní X ojetá letní je prakticky stejný rozdíl jako nejlepší letní X ojetá zimní, a že mnohem větší rozdíl je nejlepší letní X nejhorší nová letní
Toto všetko ovládam.Na SK je hranica 3mm.Som niekde medzi 4-5mm ale skôr viac.Tie 4 som musel vyslovene hľadať.To sa zoderie pravdepodobne zimnymi kilometrami (cca.3-4tis.km).Standardne by som prezul okolo cca 10.3.budúci rok.
6 let stará 5mm vzorek = na zimu to už není ideální, přezul bych na nové zimní a nečekal "až začne zima". Stačí jedna místní námraza a máte problém. Novou sadu nemá smysl šetřit, takhle vám zestárne v garáži a nervovat se jestli nepřijde náhlá pumelenice na cestě by mi za to nestálo - je půlka prosince a mrznout může kdykoliv během chvilky (jde hlavně o ledovky a námrazy).
Pozor, např. v D mají omezené i stáří pneu = vaše tam už jako zimní neprojde.
Co se týče dojíždění v létě - už nejsou dlouhé lamely a směs je tvrdší = pneu neplave, moc se neojíždí a celkově se chová spíš jako letní. Jsem zastánce dojíždění, dojíždím a pneu vyhazuju když má vzorek 3mm (kvůli riziku aquaplanningu) = na léto bych nasadil ty staré zimní na dojetí.
Moje zkušenost- jezdím běžně v létě na zimácích,že by se sjížděli extra víc než letní ,plavání a další jak někteří píší jsem si nevšimnul!
Na nových zimních se jezdilo minimálně 3x léto a asi 6 x zima,(koupeny,a jezdilo se nosnstop než jsem to autí koupil a po druhém roce sehnal origo alu a pak jezdili do normy zimu a zadní jsem ještě dojížděl dalí léto,takže zadní 4x léto!)nájezd cca 15000km/rok -odhad ,přesné statistiky nemám!
Jinak norma na hloubku dezénu -léto do 1,6mm ,bez ohledu zda-li jsou letní či zimí/! Zimní norma je 4mm jak už to tu někdo rozepsal !
Po 10 tisících kilometrech rozhodně neubude 1,5 mm vzorku ani na zimních, natož na letních. Dovolím si tvrdit, že při takovém nájezdu kilometrů rozhodně přes léto ty pneumatiky nedojezdíte. Akorát to auto ve vedrech na těch pneumatikách pěkně "plave" a není to nic příjemného, takže osobně už nedojíždím, ale vyhazuji.
Dojeď ty zimní v pohodě jak píšeš. Mí třicetiletí synové jsou ode mne naučení, že nejlepší pneumatiky je pomalá jízda. No a příští podzim dojet na sliky a pak buďto dáte na chvíli nové nebo nějaké letní nebo dřív nové zimní.
Pomalá jízda = furt tě někdo předjíždí a vytváří to rizikové situace.
Spíš nejezdit příliš rychle, číst a předvídat chování ostatních. Ohledně gum - do zatáčky v zimě brzdit před zatáčkou a s rezervou "kdyby klouzalo víc než normálně" aby brzdění i přes překvápko proběhlo na rovině.
Dojíždět na sliky = koledovat si o roztočení auta na první louži - slika plave už při 70 kmh
Je někde v zákoně o provozu motorových vozidel povolena vyjímka,že v létě mohu mít na zimních pneu méně než 4 mm? Doposud jsem našel že zimní pneu nesmí mít méně než 4 mm dezénu. Neni tam rozlišeno léto, zima.
doplněno 09.12.14 20:45:Minimální hloubka dezénu pneumatik:
letní - 1,6 mm zimní - 4 mm
U vozidel s hmotností nad 3,5 tuny je v zimě povolena minimální hloubka dezénu 6 mm. Na celoročních pneu aplikujeme dva typy indikátorů pro obě období. Odborníci z oblasti výroby a testování pneumatik důrazně doporučují vyměnit letní pneumatiky už při opotřebování na 3 mm. Sjetí dezénu na 1,6 mm odpovídá až 80% opotřebení! Zásadně se snižuje výkon kol, stejně tak jako čitelnost a bezpečnost jízdy.
Mezi četná rizika spojená s používáním ojetých pneu patří například aquaplaning, způsobený neschopností nízkého vzorku odvádět vodu, riziko smyku, prodloužení brzdné dráhy a horší řízení v zimě. Používání pneumatik opotřebovaných pod zákonem stanovenou hranicí končí pokutou a v případě havárie ztrátou pojistného plnění. Hlavně ale jde o zdraví účastníků provozu.
Nikde zde nepíší o velikosti dezénu v zimě a v létě ale o velikosti dezénu zimnich a letních pneumatik
zolíku, to tam nenajdete vyjímku, páč taková neexistuje. Ale najdete tam, že nesmí být vzorek menší jak 1,6mm. Souhlasíte? Takže ta pneumatika v létě má tuto hloubku? A tam taky nenajdete, že by se to lišilo léto zima.
Řeší to vyhláška 341/2001
Doposud jsem našel že zimní pneu nesmí mít méně než 4 mm dezénu..správně ale jen v období od-do a ještě za určitých podmínek.
Třeba jak píšu jinde, za značkou zimní výbava klidně s letní pneuškou...
Zakon stanovuje minimalni hloubku hlavni dezenove drazky pneumatiky (obecne pneumatky, tedy ne letni ani zimni). To vse §21 odst. 5 vyhlasky 341/2002 sb.
Dale je stanoveno za urcitych podminek v urcitem obdobi uzit zimni pneumatiku (co je presne zimni pneu opet stanovi zakon) s min hloubkou dezenu 4mm. To vse §40a zak 361/2000 sb.
Toto plati jen pro urcite kategorie vozidel (zjednodusene receno OA) a jsou tam i nejake vyjimky typu rezerva atd...
Já jsem letos v létě dojížděl Michelin Alpin A4. Měl jsem vzorek 4mm. Najel jsem na nich v sezonu (kdy bych měl mít letní) asi 8 tisíc kilometrů. V říjnu jsem je vyhodil. Přední byly krajema sjeté, ale zadní možná 2,5 mm ještě měly středem. Kraje trochu méně.
Protože jsem věděl, že pujdou pryč, daval jsem jim pořádně zabrat v podstatě celé léto. Ale je pravda že na mokru s nižším vzorkem jsem si dával bacha. Pokud se jezdí rozumně, za mě žádný problém s dojížděním. Záleží i na kvalitně samotné pneumatiky.
Pane Kolemjdoucí-pkd byli okraje po odvodu více sjeté než střed pneušky = jezdil jste na podhuštěných pneumatikách!
Na této fotografii je hezky vidět,m že kraje mohou být sjeté, ale hlavní dezén má drážky dostatečně hluboké, takže pneu celkově vyhovuje !
Tak jednoduche to opravdu neni. Odstavec 5 mimo jine rika:
Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén...
na coz by to PCR v pripade kontroly asi nakonec i uhrala.
Sory,ale tato pneu je katastrofa především je na pokutu.Taky pneu dojíždím,ale toto je na 100%pokutu.můj tip je ,že byla podhuštěná nebo v háji tlumiče na levem okraji je vidět nepravidelné opotřebování a na pravo více.
Schvalne pouzijem este jeden (iny) obrazok aby som dal veci na spravnu mieru.Na obrazku je jasna konstrukcia behuna danej pneu a sice ze chybaju kanaliky na odvod vody smerom von.Je to dan za zlepsenie jazdnych vlastnosti pri prejazde zakrutami.Pneu som hustil na 2.6 bar.Po prezuti na BARUM BRILLANTIS sa nic take nedialo-uz som to tu spominal tak to este raz napisem,ked niekto necita.Tlmice zle neboli a ani niesu.Inak zodpovedne prehlasujem ze som uz nemal svedomie to na jar obut.Boli to najtichsie pneu ake som kedy na aute mal myslim ze vdaka minimalnej priecnej konstrukcii v behuni.Auto malo na nich velku zotrvacnost.Na vode neklzali do poslednej chvile ani na dialnici a to vdaka sirokym stredovym drazkam.Okrem ineho som to daval dole rano v den STK.Ziadna pokuta sa nekonala.
Takze este spomenuty obr.
doplněno 17.12.14 08:19:dobre tak este raz
Nejchytřejší chytráky neřešte. Takhle sjetá předpisům vyhovuje. Za sucha je OK, za vlhka taky, ale je třeba dávat pozor na hlubší vodu - tohle už zaplave snadno, lehčí auto klidně i v 80 kmh. ... je jen ten kdo s tim v dešti jezdí jako na nové.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.