Kolik Ah baterii pro diesel?

Od: Datum: 11.11.14 16:30 odpovědí: 12 změna: 12.11.14 21:55

Dobrý večer,
prosím o radu, kolik Ah baterii zvolit pro diesel. motor? Ještě se chci zeptat, trpí nějakým způsobem baterie v případě, že bude mít např. kolem 74Ah a alternátor bude mít 120A? Nebo to spolu vůbec nesouvisí? Jde mi o to, abych ji při delší jízdě silným dobíjením nezničil.
Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.11.14 16:35
avatar
Čím větší tím lepší. Hodně lidí to tak má a podle mě je to pravda. Záleží kolik místa tam výrobce nechal. Liší se to podle velikosti motoru, je rozdíl 1.6 a 3 litr. Také se udává i podle výbavy auta. Vyhřívání sedaček je pro baterii slušná zátěž.
Slabší než dal výrobce bych nedal. Silnější pokud se vejde.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.14 16:43
avatar

74Ah to bych ještě viděl tak do obsahu motoru 1,6 pak už to není nic moc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.14 18:36
avatar

mám ve svým tdi 72ku a spokojenost menší bych nedával

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.14 19:14
avatar
Nepíšeš co je to za auto, ale u dieselu opravdu platí že čím větší baterka, tím líp. Hlavně v zimě.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.14 22:38
avatar

S alternátorem to nesouvisí. Ten prostě jen dobije to, co při startování spotřebujete. Kapacitu baterie alternátor skutečně nemá jak měřit. Jinak 74 Ah není pro dýzlák nějak přehnané - otázka je, co je to za motor. Jinak to bude u dýzlového smarta, jinak u rovněž naftového kamionu.

Jen pro info - 72Ah baterii jsem měl leta ve Felicii, naprosto bez potíží - nejsem si jist, ale myslím, že její altík neměl ani těch 120A

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.11.14 11:02

Altík byl 55A nebo 70A u motorů 1.3 benzín

Pro tazatele opravdu čím větší, tím lepší. Musí se jen vejít do boxu nebo patky držáku a nesmí svorkama zkratovat o kapotu, pokud je moc vysoká.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 11.11.14 23:35

Dýzl má větší tlaky, takže potřebuje aku s větší kapacitou, než benzíňák. Dát co doporučuje výrobce, nebo o třídu více. Dobití závisí na počtu startů a délce jízd, aby se aku dobil. Pokud ne, dát na nabíječku (změřit kapacitu). Aku mi pomalu dochází, takže poměrně často dobíjím, malým proudem, krátké jízdy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 12.11.14 17:02

Zdravím, asi tak. Pokud někdo moc nejezdí, tak je velká kapacita na škodu-baterie trpí. Možnost je dobíjet, či si udělat v případě parkování v garáží zásuvku na dobití-velmi dobře to má vyřešen výrobce C-tek. Auto bude pořád udržováno v provozním stavu asi jako u HZS mají auta trvale připojena na vzduch pro trvalou pohotovost.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.14 19:41
avatar

Váš příspěvek mě zaujal. Můžete, prosím, objasnit, proč řekněme 44Ah (která je do auta předepsána) netrpí, zatímco když si místo ní dám 72Ah tak ta trpí? Především Vás prosím o vyjádření ČÍM ta baterie trpí.

Děkuji.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 12.11.14 19:52

Zdravím, no jednoduše tím, že 72Ah baterii alternátor vozidla jezdící městský provoz nestačí dobít na takovou hladinu, aby byla baterie v dobré kondici, zatímco 44Ah i tím skákáním a častím startováním udržíte v chodu déle- myslím tím celkovou dobu života. Máte sice ve větší baterii větší zásobu "startů", ale toto vyčerpáte a dobití alternátorem nestačí baterii nasytit tak, aby nedocházelo postupem času k sulfataci.

To není fáma, ale vlastní zkušenost. Většinou poskakuji po městě, na nákupy a tak a baterii dávám na nabíječku cca 1 měsíčně (54Ah a zhruba 50 či 60A alternátor).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.14 20:58
avatar

Aha, takže jestliže startováním vybiji - dejme tomu 5Ah ze 44Ah baterie, tak je to OK. Ovšem když tutéž kapacitu vybijeme z 72Ah tak je to průšvih. Protože 5Ah do 44Ah baterie alternátor dobije, zatímco stejných 5Ah do 72 Ah prostě dobít nedokáže. Akorát mi prozraďte, jak ten filuta alternátor pozná, že jde o větší baterku a tudíž se na nabíjení vyprdne?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.11.14 21:55
avatar

Nejen že je to fáma, on je to totiž i nesmysl. Krátkou jízdou se akumulátor nedobije, to ale nemá nic společného s jeho kapacitou. Spíše s výkonovou rezervou alternátoru, při hodně krátkých jízdách ani s tou ne. To je úděl všech napěťově stabilizovaných napájecích soustav používaných i k nabíjení - alternátor není nabíječka.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.