Nejste přihlášen/a.
Přátelé, jaký je interval výměny svíček u vozu Felicia 1.3 MPI? Díky předem.
Měnil jsem svíčky vždycky s olejem, tedy nějaký ch cca 10-15 tis. a bohatě se mi to osvědčilo. Cena za obyčejné svíčky (nějaké extra nejsou do Feldy stejně k ničemu) je zanedbatelná.
Championy jsou přímo prvovýrobní zvláště pro MPi verze. Taky jsem na ně přešel a je to lepší než BRISKy. Těm se povolovali čepičky, protože je mají šroubovací z důvodu starých škoda Tesla kabelů s ISO koncovkou a dnes se používá DIN koncovka, tedy s kovovou čepičkou nikoliv ISO závitem. Taky je mám a už žádné Brisky.
Byly to jednoelektrodové D17YC pro verze karby (odrušený kabel a ne svíčka, proto chybí to Rko).
I když jsem ji zarval a dotáhl kombinačkama, tak nic moc.
Problém není v čepičkách, ty se dají pojistit, ale v tom, že předpokládám víceelektrodové svíčky Brisk nejsou pro staré motory vhodné. Nicméně je pravda, že spousta lidí má heslo, že čím více elektrod, tím více výkonu, ale není to pravda.
Je celkem jedno kolik má svíčka elektrod. Jediný důvod proč si myslím že se dělají víceelektrodové už jsem popsal dole a to kvůli větší ploše kde může skákat jiskra,v ničem jiném to podle mě nebude,jiskra stejně skáče u jednoelektrodové mezi jedním bodem a u tříelektrodové v jednom místě s nejnižším odporem(tam by to logicky mělo být kde je v tom okamžiku nejhustší směs)
I když péči o svou feldu podle lidí dost přeháním tak tohle mi přijde zbytečné,já měním po 30 tisících,tj při každé třetí výměně oleje,olej měním po 10 tis,vůle kontroluji při každé výměně oleje
Dost se mi osvědčily brisk DR15TC,tříelektodové. Cena cca 55-60 kus
Zdravím, to byste koukal, co je poměrně levná 1 elektroda dokáže s chodem motoru - ovšem je třeba zvolit správně tepelnou hodnotu (nejen dle manuálu, ale dle použití vozu). Závodník bude potřebovat svíčku, která se nebude nadměrně zahřívat a sváteční řidič potřebuje svíčku, která rychle dosáhne teploty samočistění a nezaolejuje se. Pokud budete experimentovat, tak příště kupte svíčky o řadu teplejší a studenější a zkoušejte.
Tyhle svíčky mě byly doporučeny a není s nimi jediný problém. 3 elektrodové neznamená víc adidas,to ví každý,jde o to že mají větší plochu kde mohou skákat jiskry a jiskra pokud mě fyzikální znalosti neklamou přeskočí vždy tam kde je nejhustší směs a tudíž by mělo dojít k rychlejšímu a intenzivnějšímu zápalu.
Po 30 tis, kdy tyto svíčky měním nejsou znát stopy opotřebení,izolant elektrody je bílý s tenkým šedooranžovým povláčkem,žádné zaolejování nebo nějaké stopy po problému
Kdysi jsem na jednom upraveném favoritu testoval i brisky s oběžnou jiskrou a fungovaly výborně,tudíž nevidím jediný důvod proč by feldí zapalování nemělo utáhnou tříbod nebo důvod čemu by to mělo vadit
Co se mě na feldě právě vůbec neosvědčily byly jednobodové bosch,motor měl za studena na volnoběh velice neklidný chod,po výměně svíček za tyto tříbody problém zmizel
Co se týká čepiček u brisků na to mám jednoduchý fígl,mezi kleště dám kus staré duše aby se nepoškrábal povrch a čepičku pěkně dotáhnu,nikdy se nestalo že by se povolila-proč brisk pořád dělá toto řešení je i pro mě otázka,stejně do starých škodovek nejdou teplé svíčky použít a kabely a moduly zapalování od favorita nahoru mají ten novější konektor
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.