Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přezutí kol - vyvážení

Od: egon® odpovědí: 25 změna:

Dobrý den,

mám dotaz ohledně přezutí kol na zimní bez vyvážení. Kola byla vyvážena před zimou 2013/2014. Nyní jsem je přezul (doma) bez vyvážení. Na zimních kolech jsem v zimě ujel cca 4000 km. Myslíte že bych mohl mít s s koly nějaký problém? Jinak jedná se o Škodu Felicie.

Díky předem za reakce

doplněno 05.11.14 09:02: Jen doplnění: Nějak jsem to opoměl nechat udělat včas a potřeboval jsem jet na hřbitovy. Jinak bych to dal jako každý rok do servisu. No a teď jsem přemýšlel, jestli se na to vyprdnout, nebo to dát do servisu na to vyvážení.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar clayman

Kola mám na discích a přehuzuji celá. Jen vyjímečně s nima jedu na vyvážení, jen v případě, že se mi na nich jede divně nebo volant hází (třepe se). Mám pocit, že mi to vychází, že jeden rok bez vyvážení a druhý rok je jedu překontrolovat.

 

layborr*
hodnocení

1x

Nemusíš , pokud neháže volant ,

odborníci doporučují po 15 000 km.

 

kjanik112*
hodnocení

1x

Já už desítky let kola nevyvažuji, bez jakýchkoliv následků. Š120, felicie . Podle mě je to jen vyhazování peněz.

jde to videt co mas za kary , staci mit octu a jet 140 a neveril bys co dela volant , kdyz nemas vyvazene pneu. Nebudu tu nic rikat , ale schade nebo felcka kope do volantu i kdyz jedes 30km/h ...

gumidek*

Jezdím Favoritem dálnici a 130 - 140 i 110 dle nevyváženosti dost drní volantem do stran. Dost nepříjemné a nebezpečné.

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Jelikož vyvažuji kola pro známé, tak si dovolím tvrdit, že je třeba vyvažovat kola. Páč někdy musím dát tak velké závaží, že ho ani nemám..

Ale k Vašemu případu, vy nevyvažujte kola, páč je máte vyvážená. Jen když se sundá pneumatika a nasadí se zpět jinak, tak je třeba vyvážit.

doplněno 04.11.14 12:06:

trtr, díky za radu. Trošku to znám, ale když někdo přijede s pneumatikami, točím jak blázen a ne a ne zmenšit závaží. Je to o kvalitě pneu.

trtr

zdravím, tak tak, nevývaha ničí ložiska. Jinak jeden tip pro pana Cukráře, ale možná ho zná, někdy stačí pootočit pneu na disku a nemusí se ani používat třeba 50 a více gramové závaží, ale někdy to nepomůže. Pravda, upouštět vzduch a štelovat pneu se práce zdlouhavá, ale kolo pak i lépe vypadá, než olepené závažím. Některé pneu mají i barevné body, značící nevývahu pneu, která se umisťuje nejčastěji k ventilku.

 

hmm
hodnocení

0x

já bych dodal, že opakované vyvážení má smysl z několika důvodů - závaží může odpadnout, po sjetí pneu se změní vlastnosti, ověříte k tomu i kvalitu ventilků (komu neupadnul ventilek, ten asi nepochopí...)

Vyvážené pneu jsou bezpečnější, neskáčou na silnici a lépe drží stopu, méně se opotřebovávají...

Při cestách s rychlostí do 60ti km/h to asi moc nepoznáte - stejně jako u protektorů..., tady bych se asi pravidelných půlročních kontrol zdržel

 

hodnocení

0x
Netřeba. Zatím jsem zaznamenal hazeni pouze ve vyšší rychlosti nad 100km/h. Octavia, Chraysler, Favorit. U nevyvazenych kol Samozrejme. Ve tvem případe je vse ok.
Klidný den
trtr

Zdravím, tak auto třeba skákat nebude, ale na kolech, která se rychle otáčejí i gram znamená přídavné zatížení, které ložisko musí snášet. Neprojeví se to hned, ale u nevyváženích kol to začíná a končí to i výměny celého zavěšení z důvodu vůlí.

 

hodnocení

Dobrý den, děkuji všem za reakce.

Nechám to tedy přes zimu tak. Jen doplním, že po dálnicích nejezdím.

 

fik
hodnocení

0x

Jen doplním že vyvažování je nezbytné,jak tu někdo psal že nevyvažuje,kolikrát mi felcka začíná mírně házet volantem už tak 3 měsíce po vyvážení,takže musím vyvážení třeba jednou nebo i dvakrát během sezóny zopakovat. Vyvážení se může drasticky změnit vlivem opotřebení pneumatiky a třeba chytnutím nějaké pořádné díry nebo odskočením závažíčka

Nevyvážením drasticky trpí celá náprava,hlavně čepy,ložiska a horní uložení tlumičů

To fík-zásadně vyvažuji jen při demontáži pneu na disk nebo pkd by začalo auto při jízdě vybrovat.jinak je zbytečné Pneu momentálně jezdím už 3 sezonua vyvažovačku viděli jen z novoty když šli na disk! A vše OK ani při 160 nic ,vše v pohodě!

doplněno 04.11.14 17:36:

Novada vidíš a já jsem měnil plastové za ty kovové s koncem na demontáž ventilku a nic se neděje,asi to mají holt "žabožrouti" od PSA líp vychytané nežli škůdka!

fik

To já taky,ale u mě je pravidlem že po několika měsících to kolem 90-100 házet začne,ta moje felda je na to nějak citlivá, Fungl nový letňáky mě vydržely vyvážený 5 měsíců

novada*

Nevím, mam to na golfu III :D škodovku jsem už prodal :) .. Byl to asi spíš muj subjektivní pocit, nebylo to nic hrozného, krom toho, že sem tam dal místo 195/50r15 - 195/60r15 a drhne mi to podběh vepředu při zatáčení a na technický sem dostal vynadáno :D

 

humbucker*
hodnocení

0x

Ahoj. Egone, to mám tomu rozumět tak, že jsi si doma sám ,,přezul ,, 4 gumy? Spíš bych očekával, že jsi si jen přehodil kompletní celá kola. Kdo by se s tím dneska dřel? Možná můj bývalý hladový tchán, který se s tím lomcoval s montpákama asi 3 hodiny. Pak je stejně odvezl vyvážit. Ještě loni mi to kluci v servisu přehazovali s dodávkou jiných zimních kol i s dovážením. Dříve jsem to jen přehazoval. Při podezření na vibrace, jsem je nechal převážit i v průběhu roku. Občas to dělal nějaký ten čep.

hodnocení

Ahoj, samozřejmě, že jsem přehodil celá kola... Nějak jsem to opoměl nechat udělat včas a potřeboval jsem jet na hřbitovy. Jinak bych to dal jako každý rok do servisu. No a teď jsem přemýšlel, jestli se na to vyprdnout, nebo to dát do servisu na to vyvážení...

Po hřbitovech jsem letos vzhledem k počasí jezdil na letních. Ostatně na nich jezdím i teď.

 

 

novada*
hodnocení

0x

Měl jsem vyvážená kola, sundal jsem plastové čepičky ventilků a našrouboval krásné hliníkové, které skoro nic neváží. Při 90km/h se mi jemně chvěje volant. Takže i taková pitomost tam je znát

virus*

Já jen k těm ventilkům...mně ty hliníkové po dvou měsících zarezly (přirostly) na ventilek tak,že když jsem je chtěl při kontrole tlaku vyšroubovat ,tak dva šly i s ventilkem a já musel na odtahu do pneuservisu na výměnu ventilků.Takže poučení pro mne..již nikdy hliníkové ozdoby na ventilek :)

milan23*
To s těmi ventilky můžu potvrdit,sundejte je dokud to ještě jde.Že by čepička měla vliv na házení kola je pitomost.
Jinak souhlasím s @clayman, pokud není velký roční nájezd nebo karamboly s obrubníkem, stačí převážit ob jedno přezouvání.Po jedné sezóně je rozdíl tak 5gramů,a kvůli tomu je zbytečné platit za převážení.
Záleží ovšem na svědomitosti řidiče,když vím že jezdím jak dobytek,klidně převážit i dvakrát za sezónu.
stirecek*
Sám ventilek "váží " při 100km/hod 1.7 kg, takže kovová čepička může vyváženost rozhodit.
milan23*
Takže co teprv takový kamínek ve vzorku nebo kousek bláta v disku...
To se divím,že jsem si kvůli tomu ještě nenamlel hubu...
stirecek*
Kamínky v plášti jsou po celém obvodu, takže se to minimalizuje. A bláto snad spadne dřív, než v disku zaschne. Ten zbytek člověk snad cítí ve volantu a sám si to zkontroluje... Nebo uz se vám stalo, ze kola servis vyvážil s blátem? Kola stačí vyvážit jednou za 10tis km, nesjizdi se úplně rovnoměrně.

 

cobrak*
hodnocení

0x
Kola vyvažuju vždy před každou sezónou a vždy je na nich co vyvažovat. Pokud nejsou kola dobře vyvážená,tak to někdy klepe už při 30km/h. Jde o to,že pneumatiky se sjíždějí,pokud jsou kola špatně vyvážená. To Je nebezpečné a myslím si,že těch pár korun se opravdu nemíjí účinkem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]