Nejste přihlášen/a.
Zdravim
Chtěl bych se zeptatt na par věci ohledně fabie a LPG.
Zvažuji po novem roce na jaře koupit ojete auto,tak se chcu trošku informovat na co si třeba dat pozor neboco si ověřit inak určitě vemu mechanika sebou proto že zas tak dobře tomu nerozumim.
Ze začatku jsem zvažoval koupit něco v naftě ale jelikoš budu spiš jezdit kratke cesty,tak nafta padla Inak by to byla jasna volba nizka spotřeba a jede to super.Postupem času jsem zvažoval že koupim něco na litačku felcku v lpg člověk si tam spravi kde co a skoro nic tam neni,tak že usporne auto dalo by se řic že se jenom jezdi a tankuje.Co se tyče zkušenosti mam jak s naftou,benzinem a LPG jsem parkrat řidil Felcku v combi a musim řic že to nebylo tak srašne až na to že to bylo linějši což u maleho obsahu a LPG neni divu ale osobně jsem zatim neměl LPG.Menši nevychodu vidim v tom že je někde zakaz jezdit do pozemni garaže.Když jsem nedavno koukal na fabie a ceny sou přijatelne a dalo by se řic že je to skoro furt stejne jak felicie akorat jiny oblek,tak zvažuji že to koupim.Neplanuji to auto na dlouhou dobu spiš tak na 2 až 3 roky ale člověk nikdy nevi,tak že budu radši počitat že na delši dobu.Stim začli otazky co bude nejlepši koupit fabii servisovanou co ma nalitano kolem 80 000km a předělat to na LPG což cena přestavby na lpg by měla byt kolem 20 000 až 25 000Kč cca a nebo koupit fabii v lpg při stavu tachometru 130 000 až 150 000km.
Zvažuji nad obsahem 1.4 r.v. 2000 až 2006 ale jakou verzi kw zatim nevim a jestli to bude hatchback nebo combi zatim nevim.
Předem diky za informace
Fabie s motorem 1.4 je docela dobrá volba pro LPG. Já osobně jsem to auto řídival v kombíku, ale to je jen otázka priorit, kolik potřebujete prostoru v kufru, nic jiného v tom není. Určitě doporučuji toroid nádrž místo rezervy, protože pokud použijete válcovou, tak už toho do kufru nedáte a nádrž silně překáží i když chcete vézt něco většího při sklopených zadních sedadlech. Absence rezervy mě sice dost stresovala - mám rád ,,své jisté´´ - ale jak u té Fábie tak u současné služební Octavii 1.6 vozím opravný sprej a dosud jsem jej nepoužil. Ano, je možné že jednou píchnu, evtl roztrhám gumu a budu mít problém. Ale přijde mi to jako menší problém, než mít kufr zabitý válcem - ostatně rezerva se dá vozit i tak, slušní předělavači na LPG dávají zákazníkovi futrál na kolo, aby se dalo vozit v kufru.
Co se týče výkonu - mám systém Tartarini a nepozoruji nějaký rozdíl ve výkonu motoru ať jedu na benzín, či LPG.
Je samozřejmě možné koupit i jeté auto s LPG, je však důležité nenaletět - nádrž má omezenou životnost na 10 let, pak se musí měnit za novou! Stejně tak musí LPG systém každoročně projít revizí - ovšem to je spíše formalita, zato ta nová nádrž je docela drahá.
To sem rad za pozitivni ohlas a co se tyče te zimy je mi to jasne že to chvili bude trvat než se to přepne stim počitam.
Trasy budou většinou kratke do města občas někde na vylet adl.
Nevite jak často se jezdi na kotrolu znovym LPG?Jinak asi bude nejlepši combi ale nevim ktera verze kw u 1.4.
Jen pár poznámek
a) Při krátkých trasách spotřebuješ relativně dost benzínu a to o něco zhorší ekonomickou bilanci
b) Do roku 2002 se do Fabky montovaly dva motory 1.4. Škodovácký 1.4 MPI 8V 44/50kW a volkswagenovský 1.4 16V 55/74 kW. Od roku 2002 už jen ten volkswagenovský, nejlepší je modernizovaná 59 kW verze která se montovala poslední modelový rok.
c) Fabky 1.4 MPI 44/50 kW jsou línější než Feldy 1.3 MPI a víc žerou. Servis motoru je stejně levný a jednoduchý jako u Feldy.
d) Fabky 1.4 16V jsou úspornější, ale mají dražší servis (např. rozvody) a mají většinou hodně najeto.
No prave , pri tech 2-3km/h + start mas nejvetsi spotrebu benzinu. Otec ma fabku 1,4 na LPG cca 1startnuti a jizda do plynu je cca 0,2l-0,5l (podle venkovni teploty) ; coz kdyz startujes parkrat za den se studenym motorem , tak benzin celkem krasne mizi. Je stim treba pocitat.
Diky za info.
A kolika kw verzi ma?a ještě vy mě zajimalo když je motor dobře zahřaty a budu startovat tak to bude čerpat přimo lpg?U favoritu a felicie to v letě semi zda šlo hned startovat na lpg.V zimě to bude horši chvili trvat než se auto zahřeje ale co si budem povidat posledni dobou to neni ani stou zimou velke.
U těch novějších aut to i za tepla startuje na benzín a na plyn se to přepne až po splnění určitých dodatečných podmínek, zpravidla otáček (většinou nad 1500 ot/min) a zatížení motoru (menší zátež motoru).
Prostě když nastartuju teplý motor, spaluje benzín, diody ukazatele množství plynu blikají (podmínka dostatečné teploty chladicí kapaliny už je splněna, ale ještě to nepřeplo kvůli dodatečným podmínkám), krátce to protúruju tak, aby otáčky vylezly nad 1500 ot/min a přepne se to na plyn.
Nad motorem budu pravděpodobně dlouho přemyšlet,když jsem se podival na verzi 59kw měli docela dost najeto a cena byla vyšši.Nevite jak je natom ze spotřebou a servisem 1.4i 16V 74KW.Myslim že by mohla byt živějši oproti 1.4MPI 50kw.Osobně si myslim co je pod 50KW to nema cenu brat.Myslim že 74KW musi byt pružnějši jizda s hatchback a možna i combi ale to se jenom dovnimam zatim sem stim nejel.
Ty 59 kW verze jsou tak z 80 % bývalé služební auta, proto mají dost najeto. 74 kW jede lépe, ale kvůli kratším převodům má o něco vyšší spotřebu a více jeté kusy vyžadují výměnu pístních kroužků (motor začně hodně žrát olej).
1.4 MPI jede hůř a žere víc. Dá se u ní udělat "mechanický" tuning (větší sání, jiná vačka), aby jela líp a žrala míň, takže pokud by takový upravený kus někde byl, asi by to nebylo marné.
Kdybys jezdil delší trasy, tak ti doporučím dvoulitr. Ten se ale zahřívá déle, takže třeba v zimě mi přepne na plyn až po 4 km.
No tu 74kw fabii to by se vyplatilo dat do plynu jedině když to bude mit najeto do 100 000km samodřejmě to musi byt servisovane.Dnes se tachometry stači na každym rohu.Děkuji za info
Ma prave tu 50kw , ja tez. 16V jsou zivejsi jen ve vyssich otackach , jinak taktez linej volej a je tam hlavne uz rozvodovy remen , ktery se musi menit. U 8V je retez , ktery stoji 4stovky a meni se jen kdyz extremne chrasti. Fabia ziva byla jen TDI 1,9 + 2.0MPI ale ty nejde skoro vubec videt. Chcete-li jezdit zive a rychle kupte si radsi oktu 2litr , nebo 1,8T
doplněno 05.11.14 16:53:
Jo i pri zahratem motoru to najede na benzin a pak prepne , ono to nejde poznat. Jen rucicka benzinu klesa casem.
Ty rozvody se prodraži ten řetez je určitě lepši.To ještě uvidim akorat zda 50kw bude stačit na combi?
Oktu asi myslite octavii?Ta 1.8T určitě bude rychla taky se to určitě někde odrazi.Co se tyče starših octavii tak se mi moc nelibi inak by to byla určitě dobra volba ale tam bych spiš bral 1.9 TDI 66kw combi ten motor něco vydrži.
Ono záleží taky kolik ročně najedeš Km,pokud plánuješ mít auto 2-3 roky a najedes 10tkm tak to se ti tak sotva vrátí investice do lpg a kde máš plánovanou úsporu?
Jazdim s Fabkou 1,4 MPi,50kW,rok 2002 najazdene 236tis.km.LPG som instaloval pri 208tis.km.Ty sa bojis auta co ma 150.tkm? A preco? Moja bola sluzobna-firemna a navyse jazdena po Bratislave.Kupil som ju v 2008 ked mala 163.tis.km.Trochu mimo témy ale v piatok som bol na STK.Mechanik co mi kontroloval auto mi hovoril ze tam mal Passata 4-rocneho s najazdom 680.000km.Dovoz z nemecka.Udajne majitel si ziadal zaznamenat stav pocitadla na zhruba 200.000km.Passat bol evidentne na predaj.Mechanik to odmietol.Zapisal mu tam nadrzo tych 680.Inak kde beriete tie 1,4MPi s najazdom 80 tis.po cca 14 rokoch?Aj ja chcem-este jednu,ale neee...srandujem.Motor sa da zohnat uz za 250 euro.Chlapi nerobte drahoty s tymi 1,4 16V.Ved tie maju prave vysoku spotrebu oleja a remen,kdezto MPi 8V ma retaz,je to konstrukcne jednoduchy motor este z cias S-1000MB.Srandicky bokom.V lete dojazd na plnu benzinovu nadrz 5000km v zime 3000km.Dojazd cca.560-580km na plynovu nadrz...bolo uz aj 610km.V zime prepina po 4km...v lete po 1km jazdy.To ze je to lenivejsie je iba autosugescia.Nieje to lenivsie o nic.Mam LOVATO-sekvencne.Teply motor startuje na benzin a do 20sek.sa prepne ventil.potom staci zvysit ot.aspon nad 1500 a ide na plyn.Benzin musi byt vzdy v nadrzi a nesmie byt na rezerve inak sa moze poskodit palivove cerpadlo...chladi sa obtokom benzinu.Udrzba 1x za 15000km vymena filtra plynnej fazy a potom po 30000km filter kvapalnej fazy.Pri 120.000km vymena vstrekovacov,nadrz platna 10 rokov--tu treba pozret datum vyroby nadrze...nie ako sa mnohi domnievaju ze datum instalacie LPG zostavy,lebo v tomto case uz zivotnost nadrze bezi,aj ked nebola este ani raz pouzita...podobny princip ako je DOT u pneumatik.STK a EK vyjde drahsie-zrovna teraz v piatok som to absolvoval za 54 euro a nalepky STK a EK na okno za 12 eur.U nas na SK staci mat rezervu hodenu v kufri.Nemusi byt pripevnena.Alebo opravnu sadu-spray...co som nikdy neriskoval.Radsej koleso---aj ked totalne zodrate.
Najezdem 80 000 se težko hleda.Je pravda jak jsem psal vyše km se stači na každym rohu.Tak že pravěpodobnost že to bude skutečny stav tachometru je maly,když je auto stare 14 let.Určitě se to vyplati aj když to bude mit najete kolem 150 000km samodřejmě čim meňe tim lepe.Inak už mam v tom docela jasno zaměřim se na 1.4 MPI 50 KW COMBI
Diky vam všem za info.
Moje máma taky hledala Fabii s nájezdem do 100 tkm ... našla a koupila. Že je to stočené, jsem zjistil za 5 minut. Důležitější než nájezd je dobrá údržba a skutečný stav auta. Existují i Fabie s málo najetými kilometry, ale ty se málokdy dostanou na plochu autobazaru.
Určitě divat se na to v jakem stavu to auto je určitě by nema na škodu r.v. 2006. s klimatizaci.
Zdar tak já taky hledám fabii v plynu. Mám felicii lpg rok 2002 1,4 ten silnější motor a lpg naskočí hned po přidání na 1500 otáček. V podstatě pokud přidám při startu tak to skočí hned na lpg. Nevím proč se dělá lpg u fabie tak aby se zaplo až při určité teplotě. Měl jsem formana 1,3i 94 a tomu odešlo palivové čerpadlo. Tak jsem ho asi 3 roky provozoval jen na LPG a nic mu nechybělo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.