Výměna horního uložení felicia

Od: Datum: 29.10.14 23:08 odpovědí: 4 změna: 30.10.14 20:39

Ahoj,mám jednoduchý dotaz,trochu mě lítá tlumič v horním uložení. Co mám nakoupit?. Určitě vím že tu gumu a ložisko,ale je ještě něco?

A dotaz číslo 2. Dá se to nějak udělat bez vyndání tlumiče z těhlice?,jestli tam vznikne dostatečný manipulační prostor po odšroubování těch dvou šroubů nahoře. Vím jak jsem s těmi šrouby zápasil kdysi při výměně tlumičů a rád bych se tomu vyhnul

Díky moc za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.10.14 13:22

Máš tlumič. Na něj nasadíš smontovaný doraz (PUR žlutá hmota s nasazenou gumovou nohavičkou - prachovka), pak dáš pružinu (staženou stahováky a přiklopíš miskou pružiny. Nyní ti trčí jen tyčka. Dále nasadíš takový mosazný cilindr (vypadá jako kouzelnický klobouk). Do něj vložíš namazané ložisko a přes to celé dáš mini misku s prohlubní pro ložisko. Pak smontuješ horní misku s šrouby do skeletu s gumou uložení, které budeš měnit (jen tam ten gumový kroužek - vypadá jak posilovací) namáčkneš. Celý tento celek položíš na tu mini misku s prohlubní na ložisko. Pak na to všechno přiděláš mělkou mini misku a zatáhneš novou samojistící maticí. Já to ještě pokapu modrým loctite závitovým lepidlem. Dotahuješ to zahnutým očkovým klíčem 19. Pokud použiješ ořech, tak se ti tyčka tlumiče bude protáčet a díky ořechu ji nemáš za co chytit. Chytá se pomocí klíče 8 nebo imbusu (dle provedení).

Měl by jsi použít zalomený očkový klíč 19 a tento speciální

http://vybaveni-autoservisu.c…i-hlavicemi-5x8-a-6x9-mm.html

Měníš gumu, matici,ložisko a ten mosazný cilindr, protože zaseknuté ložisko do něj udělá horn miskou s prohlubní drážku a kus materiálu s mosazného cylindru veme. Matice má jemné stoupání, takže doporučuji novou třeba na Fabory CZ (mají i pobočky po čr).

Tlumič s těhlice vytahovat nemusíš, ale dělat to v podběhu taky moc nejde. Je to ještě větší jebačka než normálně, takže proč to dělat složitě? Můžeš si odmontovat spodní čep s těhlice, vyklepnout poloosu s převodovky a pak s tímhle velkým "L"kem jít někam pracovat. Nebo povolíš svěrnou matku tlumiče, očistíš ocelákem a prostříkaš brzdovkou nebo WDčkem. Pak několikrát otočíš celým šroubem a pak ho ze strany závitů vyklepneš a je to!

Šroub se lehce maže, aby nezarezl, ale závity se odmastí, dá se lepidlo a pak nová pojistná matice tuším M10 x 1,25 závit. Opět jemné soupání. Pozor na ty šrouby, protože neorigo taky mají v mototechnách a není tam to jemné stoupání. Může pak hrozit povolení během ježdění autem.

Dost dílů na amd-autodily.cz (šrouby,uložení,atd...). Uložení sháněj s logem TF nebo Rubena CZ (ve znaku je hrošík a tělo dělá písmeno "R"). Cokoliv jiného nevydrží ani půl roku (VIKA čína shit!).

P.S.: Stáhnout pružinu tlumiče je nutnost a stahovákama si dojebat rapaťák a plastizol na podběhu není moc dobré k)or před zimou, kdy to napadne korozí v potlučeném místě, kde stahovák odťukne ochranou vrstvu plastizolu či tlumexu.

doplněno 30.10.14 13:28:

obr. To zelené bych měnil preventivně (PUR a gumová rubena nohavička)

doplněno 30.10.14 13:29:

Nezapomenout nové podložky a samojistící matice M8 na uchycení uložení do skeletu!

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.10.14 18:59
Myslim že gumidek ti to popsal dostatečně podrobně. Dá se koupil celá sada uložení tlumiče.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 30.10.14 20:30

Díky moc,tak to radši vyrvu ven celý tlumič. Jo a ještě,jakou vazelínou namazat to ložisko?

Datum: 30.10.14 20:39

Točí se pomalu, takže téměř cokoliv.

Mogul A4 nebo LV 2-3 (ten poslední je i do ložisek kol)

Od doby, co ta ložiska pořádně přemažu (u řízení to tolik nevadí, protože ložisko se netočí, ale jen kousek pootočí s kolem při řízení), tak už nemám ložiska ztlučená a ty mosazné nástavce od zaseknutého ložiska podraté (to zas dělá okraj misky).

doplněno 30.10.14 20:45:

http://www.autotypautodily.cz…vorit-felicia-6u0412249z.html

Ber to dražší ložisko (obecně). Já to levnější po našich silnicích rozklepal a ztloukl tak, že bylo zaseklé. Ze sadou opatrně. Nemusí tam být česká guma (čínská by byla měkká a vylezla by hned - jednou jsem koupil silentblok, tak vím že klepal jako ten starý akorát nebyl potrhaný stářím). CN je obecně to samé jako VIKA, ale lepší. Podobně jako AQ.AQ taky njic moc, ale lepší.

doplněno 31.10.14 09:49:

Díl č.18 může být vynechán. Je pro pružiny na verze 1.6 a 1.9D (motory AEE a AEF vw). Favority a Feldy 1.3 ho nemají.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.