Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Nedávno jsem si na autě měnil zadní brzdy a při sundávání kol jsem si všiml že každé kolo (jsou to litá kola) drží na dvou kratších a dvou delších šroubech (proti sobě). V následujících dnech mám v plánu dát na auto zimní kola (plechové disky) a v kufru na rezervním kole mám sáček s dalšími osmi kratšími šrouby...mám na plechové disky použít všechny kratší šrouby? a proč na litá kola jsou delší jen dva? to stačí?
Na sundaném liťáku vlož šroub a koukni z druhé strany, kolika závity by držel... Ber v potaz, že závit na bubnu začíná až za 5mm hloubkou od venkovní hrany. Těch 5mm je masa bubnu a až pak náboj s vytočeným závitem.
Hliník je měkký a tak aby splnil pevnost a vyrovnal se oceli musí ho být více. Proto je pod šrouby více materiálu a na Al kola musí být dlouhé šrouby.
Pokud dáš dlouhé šrouby na plecháče, tak ti to pravděpodobně dobije uvnitř bubnu samostav a pakny (jak to bude trčet a zasahovat).
gumidek: prosím o radu ohledně Felicie s hliníkovými disky.
Při výměně kola s hliníkovým diskem za rezevu na plechovém disku je tedy zřejmě třeba použít kratší šrouby Prodavači nemůžu říci, že chci kratší, ale měl mu říci rozměr. Dá se někde najít doporučená délka šroubů pro hliník a pro plech na Felicii?
magor: díky za přesný odkaz, i předchozím rádcům za poučení o rozdílech šroubů na litá a plechová kola.
Jj a díky (nejsem zde nonstop, takže by se tazatel asi nedočkal )
23mm a 29mm ty delší AL kužel a plecháč koule
Dík za info,na předchozím autě jsem měl taky na léto alu kola a na zimu plecháče a používal sem jedny šrouby a naštěstí to nedřelo,ale teď si radši dám pozor a na plecháče dám kratší šrouby a na liťáky přikoupím delší šrouby
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.