Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor dobíjení

Od: jk82® odpovědí: 7 změna:

ahoj rádcové mám feldu alternátor bosch 90A při nastartování a rosvícení světel (baterku mam vartu silver dynamic 63 ah 610a mi na mutimetru ukazuje jenom 13,6v co jsem četl na forech by mělo být minimálně 13,8 V myslím si že by to mohl být regulátor napětí prý se mění uhlíky když jsou hodně opotřebený ,mohli byste mi dát fotku kde je regulátor napětí na tomto alternátoru .děkuji

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*
hodnocení

1x
Musíš měřit napětí i na alternátoru (šroub B+), může to být i přechoďákem na vodiči mezi altíkem a baterkou. Napětí 14 - 14,3V.
Regulátor je pod zadním deklem altíku.
Varta Silver Dynamic do tohoto vozu NEPATŘÍ.
doplněno 29.10.14 19:05: Varta Silver Dynamic je autobaterie Kalcium - Kalcium a je určena pro vozy se zvýšeným dobíjecím napětím 14,5 - 14,8V. Ve Felicii nemá co pohledávat, nedostatečným dobíjením se jí razantně snižuje životnost.
Do feldy patří řada Black Dynamic nebo Blue Dynamic.
pavel00*
Vysvětlete proč tam nepatří. Pokud se tam vejde a má správné napětí, tak nevidím problém

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

13,6 neni problem , ber to , ze i ten multimetr neni extra presny , to musi stihat dobijet v pohode.

 

doktpr365*
hodnocení

0x

Záleží jakým multimertem jsi měřil.Určitě není kalibrovaný tak,že 0,2V nehraje žádnou roli. Taky při jakých otáčkách.

 

osel59
hodnocení

0x

Ahoj,

Máš to v pohodě, to dobíjí normálně. Uhlíky bys poznal. Regulátor má své výrobní tolerance, to bys musel zkoušet, který dá o desetinku víc. Felina má obecně s dobíjením problém, na volnoběh dobíjet prostě nebude a pak vzniká problém při courání po městě. Začátkem léta mi umřel na Felině altík Magneton 70 A. Po náhradě novým originál jsem naměřil při cca 1200 otáčkách a zapnutých světlech na svorkách baterky rafičkovým měřákem cca 13,7 V - trochu to kolísá, vždyť je to orientační měření. Taky záleží na stavu baterky, já mám AKUMA 44 Ah, bábu starou 9,5 roku.

S tou vartou ale bude časem problém. Do těhle aut silver dynamic nepatří, nikdy se tam plně nedobije a časem bude sulfatovat. Jestli máš možnost stání se zásuvkou 230 V, pořiď nabíječku s automatickou regulací a 2x za měsíc dobij baterku přímo v autě - není proč ji odpojovat. Napoj nabíječku na pár hodin buď na svorky baterky (pozor na skrat svorky + s kostrou) nebo nabíjej přes zapalovač (na výstup nabíječky odborně napojit koncovku). Ideální je na to dobíječka DBA 03 s kabelem přímo s konektorem do zapalovače. Umí to s baterkou zázraky a startuješ na škrtnutí i v zimě při častých krátkých jízdách. Hlavně to nezkoušej s kdejakou nabíječkou "samo-domo" s neregulovaným nabíjecím proudem!

martinhajek*
Srovnávat alternátor Bosch 90A s dýchavičným Magnetonem 70A je poněkud nešťastné. U Bosche nekolísá napětí podle zatížení a má značný výkon i při volnoběhu. Felda s tímto altíkem nemá problémy s nabíjením ani omylem. Tedy pokud vše funguje.
Ovšem i Magneton 70A, pokud nemá z výroby špatně nastavený regler, utáhne i na volnoběh vždy aspoň světla a drží 14 - 14,1V (na sobě - na svorce B+).
tomi463*

přesně tak, ten 90A altík musí držet napětí kolem 14,4 V v pohodě i na volnoběh, pokud je tedy v pořádku, ale hodně záleží čím si to měřil. Pokud to byl nějaký noname multimetr koupený někde v lídlu, tak těch 13,6 V o ničem nesvědčí. A taky, jak si to měřil, jestli na baterce nebo na altíku. Můžeš mít někde přechodový odpor od alternátoru k baterce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]