Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chevrolet spark - vysoká spotřeba oleje

Od: tomas123* odpovědí: 6 změna:

Zdravím,

v rodině mám chevrolet spark, r. v. 07, motor 0,8 OHC. Najeto poctivých 60 000km.

Před rokem a půl začala problikávat kontrolka mazání. Podivám se na měrku. A olej žádný. Zkontroloval jsem motor a nikde nešlo vidět, nějaky rapidní únik. Pouze kolem olejové vany. Olejova vana přetěsněna, Bylo tam ještě tak litr oleje možná více (už si nepamatuji). Dolil jsem olej a po par měsících se dívám, že zase olej klesl pod měrku. Dívám se na vanu a kolem ní jen mírný průsak. Žádne skvrny pod autem. Opět jsem dolil olej. Moje jediná teorie byla, že se to vždy stalo po stání v koloně. Tak že by se olej tak zahřál a tím vznikl až tak brutální unik například během jízdy se mi nezdála, ale říkal jsem si vše je možné. Jenže po čase se zase dívám a zase olej nikde. Aniž by to se nějak přehřálo. Vana stále stejně jen lehce od oleje. A jinak motor čistý. Nyní už je to tak rapidni, že se ztratí během 1500km asi litr až litr a půl oleje. Naštval jsem se a dal jsem to známému do servisu. Ten řekl, že neví a jedině rozebrat motor.

Jinak motor je v top stavu. Táhne v rámci mezí (co by člověk chtěl po 0,8 objemu), vůbec nijak nekouří, neškytá, neklepe...absolutně nevím kde by mohla být závada, protože litr na 1500 km je už dost brutální ztráta. Voda v oleji není.

Tak jsem se chtěl zeptat:

1. Když změřím kompres motoru - můžu zjistit nějakou závadu? Pokud bude špatná - špatné pístní kroužky a nebo i těsnění ventilů?

2. Co vše bych měl při rozebrání vyměnit? Potřebuju zjistit rozpočet.

Rozvody, těsnění pod hlavou, těsnění dříku ventilu, kroužky pístů...případně gufera vačkovky a klikovky. Je ještě něco dalšího?

Budu rád za každou radu :)

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

moto*
hodnocení

0x

S kolonou to nebude mít nic společného. Obecně jsou dvě příčiny nadměrného úbytku oleje. Buď někde uniká, nebo jej motor spaluje.

Úniky nemusí být nápadné protože jsou hlavně za jízdy a proudění vzduchu olej může odnášet i tak, že není na spodku motoru až tak nápadné. Příčinou mohou být třeba vadná gufera na klikovce a hodně dalšího.
Olej se může dostávat i do spalovacího prostoru vadnými pístními kroužky, hlavně při hodně vyběhaných motorech, nebo byl motor přehřát a kroužky se "zapekly", olej se také dostává do spalovacího prostoru špatnými stěracími gufery ventilů. Či vadou těsnění hlavy hlavně po přehřátí motoru. Může být i prasklá hlava atd. Ve spalovacím prostoru olej shoří a obyčejně se to projevuje tak, že se z výfuku za chodu více kouří.
To že píšete o kontrole oleje po několika měsících je ovšem alarmující, auto má špatného pána a pak jsou technické problémy běžné. Tedy nic ve zlém :)

Co se týká měření komprese, může samozřejmě něco naznačit. Píšete ale, že motor tahá velmi dobře. V každém případě, na dálku vám těžko závadu zdiagnostikuje či poradí každý odborník.

tomas123*
hodnocení

Olej je kontrolován jednou za dva týdny, ale já osobně to auto vidím asi jednou za dva měsíce. Tak prosím o klid...

Proto když jsem napsal větu: Dolil jsem olej a po par měsících se dívám, že zase olej klesl pod měrku..myslel jsem to tak,že majitelka zkontrolovala olej, ale byl ještě nad měrkou a když jsem to auto já kontroloval asi za dva týdny tak už byl kousek pod měrkou.

Chci podotknout, že závadu nelze hledat ani v majitelce...tam už jsem ji totiž hledal a vysvětlil, že není normální, že ten olej klesá i mezi měrkama...protože z autoškoly znala jen to, že to musí být mezi měrkama. Ale to, že to mezi těma měrkama klesá nemusí být vždy tak úplně v pořádku. Hlavně, když to ze začátku nedělalo.

Jenže problém, je že předtím to ubývalo postupně a dalo se na tom najet těch 10 000...a nyní po 1000 - 1500 km litr..což je na tří litrovou náplň dost.

Ještě jsem teď o tom uvažoval...

Voda není v oleji ani olej ve vodě - takže těsnění by mělo být OK. Motor se nikdy nepřehřál. Větrák funguje a chladici kapaliny je dost.

Díval jsem se onehdy na svíčky a svíčky jsou čisté. A to jsou měněny ještě před vznikem prvního ubytku oleje. A auto nekouří...ani teď při mrazech. (Samozřejmě kromě obvyklé kondenzace po startu) takže mi stále neleze do hlavy jak to může žrát olej...ale děkuji s těma guferama...prostě si najdu čas a cely motor vyčistím uplně do čista. Projedu to a uvidíme kde to teče. Je možné, že jsem něco přehlídnul...vše přetěsním a až pak se asi pustím do rozebrání.

stirecek*
Není volný olejovy filtr?
tomas123*
hodnocení

Určitě ne..to by pod autem byly skvrny..

stirecek*
Pod autem ne, olej jde do filtru jen za jízdy. Může byt zacakany podvozek anebo to stéká na vanu.

No, já to vidím tak, že to auto olej prostě spaluje. Sám mám podobnou zkušenost s Opelem Astra, který jsem jako služebák zdědil po předchůdci. To auto ve finále sežralo litr oleje na 300 km. V podstatě může olej protékat kolem simerigů u ventilů, nejčastější však bývají zapečené kroužky. Ta Astra měla zapečené kruhy, ten předchůdce auto ,,šetřil´´´tím způsobem, že ač šlo o benzín, netočil motor víc jak na 2500 ot min. Takže první krok byla výměna těsnění ventilů, to příliš nepomohlo, tak pak následoval výbrus. Astra jezdí i dnes, má sice určitou spotřebu oleje, ale tak do 0,5 l na 1000 km.

Každopádně bych Vám doporučil daleko častější kontroly oleje - já třeba za dva týdny ujedu tak 4 - 5tkm, takže z mého hlediska je to tragicky málo. Jestli však auto jezdí ve víkendovém režimu - tedy v sobotu na poštu a v neděli do Lidlu a na hřbitov, tak pak to stačí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]