Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Dělám autoškolu a s tímto typem křižovatky mám takový problém. Když to bude jako na obrázku = červená + zelená šipka- dávám přednost chodcům a autům jedoucím zleva- to je jasné. Když ale bude svítit zelená=chodci mají červenou, jasně, ale co auta přijíždějící zleva (tedy ti naproti co odbočily vlevo) i oni budou mít zelenou... Platí tady pak pravidlo přednosti zprava? Nebo budu dávat přednost já jim? Díky
Beryx, nevidím nic složitého, máte plné zelené světlo, odbočujete vpravo. Klidně jedete. Pokud ten protijedoucí má taky zelenou, odbočuje vlevo, tak je to pro něj jasné, že musí dát přednost přednost protijedoucím automobilům a tramvajím v obou směrech...
On Vám musí dát přednost.
Přednost z prava nemůže platit!
Pozor, je to jen jedna křižovatka, takže nepřijíždějí zleva ale z protisměru! Proč byste jim měl dávat přednost?
Je to jednoduchá křižovatka.
(co to žluté auto VB?)
Jestliže jsem odbočoval vlevo, tak samozřejmě, ale ne z důvodů, že jede zprava, ale že odbočuji vlevo. Vždyť takových křižovatek jsou desítky. V Pardubicích časté kolize zde:
ulice Na Drážce, Pardubice, okres Pardubice
50.0338569°N, 15.7965361°E
50°2.03142N, 15°47.79217E
50°21.885"N, 15°4747.530"E
"nová" křižovatka, kde není semafor ani značka= přednost zprava
říci můžete cokoliv, ale tak to není. Zkuste nalézt definici křižovatky, kde začíná a končí. Nemůže být křižovatka v křižovatce.
Měl jsem známého, který jako řidič traktoru tvrdil, že jede po silnici do křižovatky jako z vedlejší a v polovině křižovatky jede již po hlavní. Jelikož se zde často vyskytují od zkušených řidičů různé bláboly, Vás jako začátečníka omlouvá neznalost. časem přijdete na to, že je vše jedna křižovatka.
Předpis musí být jednoznačný, pro všechny případy. Zkuste si pomalu zmenšovat ten trojúhelník pro pěší, vlevo od řidiče na prvním obrázku. Jízdní pruh se bude posouvat vlevo. Vždy si zodpovězte, kdo má přednost teď, když ostrůvek je široký 3metry, (2,1, 0,5m, jen ohraničen čárou atd...)
doplněno 30.10.14 14:16:Gumítku, nekecám, fakt to tvrdil, dokonce i namaloval obrázek, pokud je to vedlejší a kde je hlavní. Nedal si to vysvětlit a stále tvrdil svou, že mu to říkal známej policajt..
To jsou ti nejhorší řidiči, co si vykládají předpis podle sebe, třeba i nelogicky jako třeba " zelená znamená "jeď", značka "ale dej přednost v jízdě"
No ale co když řeknu že je to "nová křižovatka". Když odbočil vlevo tak dal přednost protijedoucím - a odbočil a po pár metrech je tu "nová" křižovatka, kde není semafor ani značka= přednost zprava...?
49.215029, 16.626558
Zelená svítit nebude. Tedy pokud ty budeš mít zelenou viz. situace, nebude ti automaticky svítit šipka a automaticky chodci mají na tvém přechůdku červenou. V ten momen silnice zleva doprava (hlavní dle obr.) bude červenou uzavřena a na levém semaforu bude rovně zelená. Takže auta pojedou jako ty bez omezení zespodu doprava a zespodu rovně. Popř i zespodu rovně a doleva v případě, že dají zeshora dolů autům přednost co by protijedoucím.
Běžná křižovatka a běžné řazení semafory.
doplněno 28.10.14 23:00:Jo takhle, no...
Pamatuj, že světla jsou nadřazena značkám a podřazena policajtům.
Tedy od nejnižšího: vodorovné čáry, svislé značky,semafory,policajti
Budeš se řídit semaforem a ten, pokud svítí naplno zelenou máš volno.
doplněno 29.10.14 00:16:Jo a plná ZELENÁ ve druhém nákresu nebude svítit NAHOŘE
zelená znamená "jeď", značka "ale dej přednost v jízdě..
Tady je to bráno ve smyslu "připojovacího pruhu" - takže modrý musí dát červenému přednost!
jmlc, chyba!
Není tam žádný připojovací pruh,
zelená znamená "jeď", značka "ale dej přednost v jízdě to je ale nesmysl, takhle to přeci nemůže být, buď jedu, nebo dávám přednost.. značka platí, když nejde semafor!
doplněno 30.10.14 14:26:jmlc, po doplnění souhlasím, vždy si kontroluji, zda ten co mi má dát přednost jí skutečně dá.
asi jo - uznávám váš výklad.. osobně bych tudy ale stejně ve stylu důchodce jel s vysokou opatrností... Byť nepředpokládám, že tam bude někdo v době zelené valit 50tkou...
"zelená znamená "jeď", značka "ale dej přednost v jízdě"
Ono je to trochu nešikovně napsané, ale v podstatě je to pravda. Ovšem ta značka tam nehraje roli, stejné by to bylo ,i kdyby tam byla hlavní.
magdone, co je pravda...
...nešikovně napsané, ale v podstatě je to pravda. Ovšem ta značka tam nehraje roli...
Je to špatně!
Cituji § 70, odst. 2 g zákona o provozu na pozemních komunikacích.
g) signál "Doplňková zelená šipka" svítící současně se signálem s červeným světlem "Stůj!" nebo se
žlutým světlem "Pozor!" možnost pokračovat v jízdě jen ve směru, kterým šipka nebo šipky ukazují;
přitom řidič musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím ve volném směru
a útvarům chodců jdoucím ve volném směru; přitom nesmí ohrozit ani omezit přecházející chodce.
Z toho plyne, že když mi svítí doplňková šipka vpravo, můžu sice jet, ale musím počítat s tím, že příčný směr má čistokrevnou zelenou a já mu musím dát přednost. Případné značky se nijak neuplatňují, protože když jdou semafory, jako by tam nebyly.
doplněno 10.11.14 20:19:Diesel - dobře, dobře. Řešil jsem situaci na 1. obrázku, nevšiml jsem si, že na tom 2 obrázku už svítí jen zelená
No nic, hlavně,že nám chutná
Magdone-a Vy tam vidíte svítit červenou s doplňkovou zelenou šipkou? NE NESVÍTÍ! svítí tam normální ZELENÁ! A v tom případě má semafor přednost před značkou!
doplněno 10.11.14 20:23:Sorry vy jste přehlédl druhý obrázek se zelenou a já první s červenou a dopl.šipkou,takže se Vám omlouvám ,i za druhý můj vstup do otázky!
a kdo ti řekl, že budou mít zelenou? to by asi musela být křižovatka v přímém směru a ty bys dával přednost protijedoucím, pokud bys jel vlevo a oni rovně nebo vpravo z jejich pohledu
a ještě k tomu prvnímu obrázku, máš zelenou šipku vpravo, tak jeď vpravo a kromě chodců za odbočením nic dalšího neřeš
"máš zelenou šipku vpravo, tak jeď vpravo a kromě chodců za odbočením nic dalšího neřeš"
Taky špatně! Zelená šipka vpravo mi jen umožňuje odbočit i kdž mám červenou. Příčný směr může mít regulérní plnou zelenou a musím autům přijíždějícím zleva dát přednost. Tahle možnost se sice nevyskytuje moc často, ale je nutné s ní počítat.
Buď jsem odpověď ani jednoho nepochopila, nebo jste mi nikdo neodpověděl vlastně. Tak zkusím jinak pomocí tohoto hrozně namalovaného obrázku ... Stejná křižovatka ve "2D"... "fialový řidič odbočuje na zelenou doleva a oranžový řidič tady doprava taky na zelenou... v místě kde se setkají má přednost kdo? Neřekla bych že když tam je semafor, že platí že se dává přednost řidiči jedoucím po hlavní... spíš jedoucímu zprava ne? takže fialový by měl dat přednost oranžovému...
Ptáte se jak je to s předností na této křižovatce. Jsem bývalý řidič z povolání a proto mě nedalo abych se nezapojil do diskuze. Do nákresu jste nezakreslila dopr. zn. S 06 což je zelená šipka pro opuštění křižovatky v protějším rohu a na této straně křižovatky jsou dvě. Všechna světla musí být synchronizovaná a musí to fungovat právě použitím zn.S 06 proto nemůže vzniknout situace na nákresu. Pokud má oranžový řidič zelenou nemůže mu přijet zleva žádné vozidlo. Pokud má červenou a doplňkovou zelenou šipkou případně s chodcem, musí dát přednost chodcům a vozidlům přijíždějícím zleva. Nechápu jak může někdo napsat že na semafory řízené křižovatce se má dát přednost zprava nebo ta nebo ta silnice je hlavní? Zkuste si projet křižovatku ze všech směrů na Google earth mapě a třeba najdete vyřešení.
musel jsem take přistoupit do diskuze.na křižovatce platí přednost z prava i když bude svítit zel.š.a čistokrevna zelena.a nee že ne.pokud zatačím do prava na zelenou šipku a na proti ma obyč.(na tom nezaleží)zelenou a jede do meho smeru TAK ON mi dava přednost
Michale, jste vedle, jak ta jedle. On Vám musí dát přednost, nikoliv z důvodu pravé ruky ale z důvodů odbočení vlevo!
Křižovatka se mi jevý jako nesmysl. V dopravní špičce by auta zůstávala uvnitř a ti co pojedou rovně se nemusí dočkat (ale dočkají se). Spíš bych sehora viděl dva pruhy (jeden rovně a druhý do boku). Semafor by potom nesvítil pro oba současně.
doplněno 29.10.14 00:22:Znáš umístění této křižovatky dle GPS (google street view?)
já mám dojem že je to křižovatka v Brně Provazníkova - Merhautova, a opravdu tam ty světla svítí nějak debilně, jednou jsem si toho všim když jsem tudy jel busem
zelená šipka znamená jed ne? tak tu červenou jsem tam nák nepochopil ta je tam podle mě jen na parádu protože rovně se jet nedá
V tomhle případě je doplňková. Znamená, že můžeš jet, ale jen, když pustíš zbytek aut, co pojede z leva do prava a sám pustíš chodce napřechodu, který přejíždíš.
Pokud by jsi měl zelenou na tom klasickém semaforu, tak můžeš frčet a nikomu přednost nedáváš.
doplněno 18.01.15 17:43:viz. první obr.
Mohl by se prosím někdo zkušený ještě vrátit k této otázce? Projel jsem si to ve streetview a nechápu toto: proč je na tom semaforu (obrázek 1) vůbec šipka vpravo, současně s červenou "rovně", což je ale také vpravo?
Jediné, co mě napadá, je to, že červená je tam proto, že zelenou má kolmý směr (ulice Merhautova), tomu by nasvědčovaly i polohy aut ve streetview. A ta šipka asi znamená, že mohu jet, ale musím přesto dát přednost. Mám pravdu?
děkuji
Aha, vidím, že už je odpovězeno v přechozím příspěvku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.