Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lze na LPG jezdit ihned po startu?

Od: lokomotiv odpovědí: 11 změna:

Zdravím,

mám felicii na plyn a na LPG ji přepínám v zimě asi tak po 3 minutách jízdy, ale někdy to je nejisté a třeba dvě křižovatky je v pohodě a na třetí na LPG chcípne...samozřejmě jak se motor zahřeje tak to je v klidu. Četl jsem různě na internetu, že jsou lidé, kteří nastartují klidně i v mínus 10ti a ihned přepnou na LPG a LPG jim drží volnoběh. Je to vůbec reálné? A nebo to je výmysl? Nedokážu si představit, jak ten motor může spalovat pří -10°C LPG, které je stále v kapaleném stavu. Případně dá se to nějak nastavit? Nebo to je jen kus od kusu auta.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

or9vokix
hodnocení

0x

Přepínám ihned po startu klidně i při -20°C. Volnoběh drží krásně.

Při -10°C určitě není LPG plně kapalné, protože teplota varu propanu je −42,1°C a teplota varu butanu je −0,5°C.

Na těch cca 0°C se reduktor zahřeje během chviličky.

 

2kedar*
hodnocení

0x

Zdravím.! Mám na LPG Formana a ten, když je chladno, tak se mu nechce. Musím nastartovat na benzin a po chvíli

když se ručička teploměru ocitne v první čtvrtině stupnice, pak můžu směle přepnout na LPG. Jinak má motor nepravidelný chod a nejde do otáček. Nemá vstřikování, ale karburátor. Před tím jsem měl na LPG Žigula a ten poznal benzín, jen

když jsem s nim jel na technickou. Startoval a jel na plyn i při -20°C jak drak.!

Škodovka je jako ženská... Má své vrtochy. *smich*

Zkuste si nechat ve zplynovači (to je ten kulatý bazmek vpravo) vyměnit membránu. Je pryžová a časem, jak pryž stárne,

tak ztvrdne a přestane při nižších teplotách plnit spolehlivě svou funkci. To je ten problém, když se nastartuje studený motor na LPG a po sešlápnutí plynu se motor začne dusit, místo aby šel do otáček.

V létě to neřeším. Nastartuju, nechám auto chvíli "brblat" a když se volnoběžné otáčky ustálí tak jedu. Vše pouze na LPG.

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Neodporucam jazdit iba na LPG.Palivove cerpadlo benzinu tymto dost trpi.Aj benzinove vstrekovace sa pravidelnou jazdou na benzin preplachuju a chladia.Zvlast v zimnom obdobi ked sa v benzinovej sustave moze vyzrazat vlhkost by som neodporucal setrit lebo palivo degraduje.Mam sekvencne vstrekovanie od LOVATO a na benzin to ide po urcitu teplotu.Potom prepne automaticky na LPG.Zhruba 1-2km pred prichodom domov (alebo do ciela) prepnem na benzin a s tym zhasnem aj motor robim to dost nepravidelne ale robim-odporucil mi to mechanik od LPG.Po roku jazdenia na plyn nemam problem s jazdenim na benzin.Nekona sa ziadne sklbanie akurat sa trochu zhorsili studene starty a to tym sposobom ze par sekund po starte obcas nezapali niektory valec.Benzinove cerpadlo je chladene samotnym benzinom v nadrzi,takze znovu... kto setri s hladovym okom tak si akurat koleduje o odpalenie cerpadla.

2kedar*

Při provozu na LPG je rozdíl mezi vstřikem a karburátorem.

Auta, která jsem měl, tak měly karburátor a mechanické podávací čerpadlo benzinu. Tomu je celkem fuk, jestli fachčí s benzínem, nebo "nasucho". U el.čerpadel na stíkačkách je to o něčem jiném.

or9vokix

Palivovému čerpadlu je úplně jedno, jestli jedeš na benzín či LPG. To jenom tlačí benzín a regulátor tlaku (většinou na liště u motoru) udržuje předepsaný tlak a pak se to vrací zpět do nádrže. Proto palivové čerpadlo vydrží stejně, ať jedeš na benzín či LPG. Jediné co mu vadí, je nízký stav benzínu.

Klasické nepřímé benzínové vstřikovače je třeba chladit pouze, pokuď pracují. To znamená, že vstřikují. Jinak bez problémů vydrží teploty, které jsou na sací liště. U přímého vstřiku je třeba je chladit trvale, protože jsou přímo ve spalovacím prostoru.

Proč mám proplachovat čisté vstřiky? Pokuď nejsou zaneřáděné, tak není důvod. Tankuji za cca 200-300Kč benzínu na 10000km. I tak je to moc, protože bohužel benzín degraduje rychleji, než ho spotřebuji. Zatím mám za posledních cca 5let najeto na LPG cca 250tis km a nemám problém. Benzínové čerpadlo mi ale odešlo ještě, než jsem předělal na LPG. Od té doby čínské drží.

 

dsd
hodnocení

0x

Benzinové čerpadlo u většiny aut běží i když se jede na plyn.Takže je dobrý si udělat nějaký ruční vypínač,kterým se čerpadlo vypne.Protože když jezdím většinou na plyn,tak málo benzinu v nádrži a hrozí nebezpečí,že čerpadlo zadřu.

 

milan23*
hodnocení

0x
LPG systém se ohřívá vodou z chladicího okruhu.Když není voda dostatečně ohřátá, LPG zamrzne a auto zdechne.Některé auto ohřeje vodu za minutu, některé za pět...
or9vokix

Teplota tání LPG je −187,7 °C a −138,4 .

Skutečne si myslíš, že LPG zamrzne? A nebo je to jinak. ;)

milan23*
Nejsem fyzik, ale píše se o něm: LPG jsou v kapalném stavu bezbarvé snadno těkající kapaliny. Při vypuštění do prostoru s atmosférickým tlakem nastává vypařování varem při teplotách až - 45 C, proto je třeba mít na vědomí, že při styku s nimi hrozí nebezpečí vzniku omrzlin.
Nevidím tedy důvod, proč by nemohl systém zamrznout...
majsterjoe*

ebude to tim atmosferickym tlakem?

 

lokomotiv
hodnocení

Pánové děkuji všem za rady:)

Včera jsem vyčistil škrtící klapku...a leč nebyla moc špinavá, tak to velice pomohlo a když jsem nastartoval tak jsem omylem nevypl LPG, otáčky vyletěly nad 2000 a přeplo se to na LPG..čekal jsem, že to chcípne jako vždy. A hle...spadlo to na 800 a drželo. Motor studený, venku 0 stupnu :D

Zkoušel jsem to v noci znova při mínus 1 a taky v pohodě. Samozřejmě budu jezdit stále ještě chvilku na benzín v zimě pří větších mrazech, ale líbí se mi ta možnost ihned přepnout na plyn.. :) :D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]