Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mam uz druhy den problem s moji felicii 1.3 mpi. Dneska a vcera kdyz sem jel do prace a bylo chladno jestli je to tim teda. Tak po nastartovani ihned auto zdechlo ze neudrzelo otacky. Kdyz jsem nastartoval a drzel nohou plyn nekde v oblasti otaccek pri volnobehu a po par vterinach pustil tak uz bylo vse ok. Motor se asi trosku zahral a uz nezdechl. Driv po nastartovani byli otacky vyssi nekdo kolem 1050 otacek a po zahrati spadli nekde k cca 780 otackam na volnobeh. Ovsem ted se pri nastartovani nedostanou pres 1050 a sou jak na volnobeh 780. cim to muze byt?
Viděl bych to na čidlo teploty chladící kapaliny, dává informaci ŘJ že je motor zahřátý a ta dávkuje palivo jako pro zahřátý motor místo bohatší směsi pro studený.
100% na tuto otázku odpoví diagnostika, kde není problém aktuální "teplotu" chladící kapaliny zobrazit.
Výměna čidla je velmi jednoduchá, sundá se plastový kryt na motoru, najdete plastový "domek" termostatu, odpojíte na něm čtyřpinový konektor (čidlo má dva obvody, jeden pro budík, druhý pro řídicí jednotku, takže ikdyž budík ukazuje teplotu dobře, druhá část může být špatná a jedná se o běžnou závadu). Šroubovákem se vysune packa co čidlo přidržuje, staré čidlo se vyjme a hned se tam dá nové (aby se zamezilo větším únikům chladící kapaliny). Zapojí se konektor a vyskoušejte nastartovat, mělo by to být OK
Oprava - kryt motoru netřeba sundávat, naspoledy jsem to dělal na Fabii 1.4, která má kryt větší. U Felicie se tam dostanete bez problému, vizte obrázek
Ahoj, nejlepší a nejrychlejší by bylo hodit to na diagnostiku a to čidlo bych úplně nevylučoval, nové neznamená že funguje, jestli máš možnost tak si půjč z jiné funkční feldy
doplněno 24.10.14 18:51:no na tu klapku se taky podívej, není to nic složitýho, sundáš ten černý kryt od sání, dá se koupit sprej na škrtící klapky a karburátory, který se do klapky nastříká za chodu motoru, ale není jistota že to odstraní všechny nečistoty a navíc se všechen bordel spláchne do motoru, nejlepší je klapku demontovat, drží na 4 šroubech torx, odpojit od ní konektory a hadičky a šetrně pomocí hadříku nebo kartáčku na zuby vyčistit, dá se použít třeba tech. benzín nebo WD-40, hlavně neškrábat ostrými předměty jako třeba ocel. kartáč, šroubovák a podobně, nezapomeň zkontrolovat těsnění pod klapkou, pokud nebude fakt silně znečištěná tak není třeba ani základní nastavení přes PC, chvilku budou vyšší otáčky ale tak do 500 km si to samo sedne
Napojit na diagnostiku. Vyčistit klapku a provést základní nastavení. Jak tu někdo psal čidlo teploty vody je docela pravděpodobné,pokud jsi koupil čínské je to i docela pravděpodobné,u těchto dílů je 3 měsíce normální doba co to vydrží
přesně tak jak pise fik, kup origo čidlo stoji kolem 200 kč, u toho se nevyplatí šetřit, ale pro jistotu bych ho vyskoušel z jineho auta, určitě znáš někoho z okolí kdo má felinu
dekuji vsem za rady. hned po nedeli jak nebudu v praci se na to vrhnu a skusim tu klapku a cidlo teploty. Jen me zajima proc to dela az ted. Ze je to tim jak je venku chladno?
Představ si, že pokud je vadné to čidlo, hlásí ŘJ, že je teplota motoru třeba 20 stupňů a ve skutečnosti je na nule. ŘJ ochudí směs a motor chcípne. Když bylo teplo, tak to tolik nevadilo.
Možná je čidlo v pořádku a stačilo by jen vyčistit konektory. Pokud máš možnost napojit to na VAG, je to otázka chvíle a chce to kontrolovat jak na studeném tak na teplém motoru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.