Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu... Chystám se koupit ojetou octavii cca okolo 150000. Nevím, zda vybrat novější jedničkovou (2008-2010), nebo se nemusím bát starší dvojkové(2005-2008). Dost názorů slyším tak, že jedničkové jsou mnohem více spolehlivé a méně náročné na opravy jako dvojkové. Spíše bych chtěl dvojku, ale...
Díky všem za každou radu popř. i doporučení motoru.
lepší řada 1 v roce 2005 než řada řada 2 v r. 2005. Už jen z toho důvodu, že poslední kus první řady má vychytané závady, ale nová řada se potýká pár měsíců-let s novými chybami..
Navíc - jedničková má levnější ND (třeba světlomet,..).
Rozhodně bych šel do super stavu jedničkové verze - nejlépe rok výroby 2004
motor 1,9 TDi, 81 kW je nejvyhlášenější svojí silou i kvalitou
Přesně tak. Moje slova. Koupil jsem golfa III - normálně tady v česku (původem z francie) no a za cenu felicie :D. Má to 1,9TDI 85kw@96kw , klima, polohovatelný volant, výškově stavitelný sedačky (obě dvě), 5-ti dvéř, 2x pytel, ABS, výškově stavitelné pásy i v zadu (nemá ani superb :D ) , sportovní sedačky a paket GTI (nárazníky, lemy, kola, křídlo, sedačky,kožený volant). Nabídne to víc než kdejaká fábie I. generace která je ještě novějjší. Jsem spokojený. I díly se shání lépe než na škodovku - hlavně kvalita a lepší ceny. Proto bych vás hnal si koupit volkswagena místo nějaký škodovky která kašle na podporu. Vyrobit a ruce pryč.
Vážne myslíte že octavii ne? Před passatem a golfem jsem byl varován ohledně nápravy. Velké množství čepů řízení, které na našich silnicích musíte měnit jak na běžícím pásu. Nicméně chci určitě octavii! Mohu poprosit ještě další o Vaše rady či zkušenosti? Děkuji
Nejlepší rada na otázku, jestli jablko nebo hrušku je "banán"
Záleží na vašich možnostech - jakékoliv auto starší 3 let může být super nebo totální vrak - záleží na chování předchozího majitele...
Pokud jste se rozhodl na octavii, motor 1,9TDi je super, doporučen ale na cesty od 20ti km víc (nafta obecně se má kupovat při nájezdu 30km jedna cesta, rozuměj než schládne motor..). Na popojížďky a cesty do 10ti km jedině benzín!
Pak je to o 1) kupní ceně a 2) servisu
Cena octavie je vysoká pro svou spolehlivost - pokud se vám podaří koupit super kousek, máte minimum nákladů. Pokud koupíte špatně, nedoplatíte se...Chce to zajet s vozem do aut. servisu před koupí a s sebou mít kamaráda servisáka!
Já si koupil Xsara kombi za polovinu ceny octavie, má klimu, 4 pytle, skutečných 200tis km při koupi. Zatím za 3 roky užívání jen běžný servis - opotřebení..., ale třeba filtry jsou o 40% dražší než u škodovky.
Jestli myslíte ohledně dílů tak asi octavia I vyhrává. Je to fakt taková poctivka no. Poslední modely O1 byly dobré. Ale 150 000 bych za to nedal. Octavia 1 je ještě taková úsporná ohledně dílů. Je z dob golfu 4 a nápravy jsou téměř stejný - v octavii 1 jsou ramena z golfu 4. Tudíž čepy řízení stojí tak kolem 200 korun za jeden. Jsou i levnější. Dobře se to i montuje celé - je to více mechanický než octavia 2 . Myslím tím, že octavia 2 je takovej celek, třeba ramena jsou uchycená přes takový dementní oblouk do nápravnice a v tom oblouku je silentblok co se trhá (malý, jemný, choulostivý) - vývojově snad z favorita. Na octavii 1 je to zase silent rovnou v ramenu takový velký, jednoduchý a bytelný. Dá se velmi jednoduše vyměnit a stojí tak 100 korun zadní a 50 korun přední - kvalitní. Octavia 1 je prostě auto a je jednodušší ve všech ohledech. Když chcete octavii tak octavii 1 ta je ještě fajn.
jedničkový okty 08-10 byly tkzv toury a motory z rotačním čerpadlem už neměli byly v tom motory PD
jinak jak píšou ostatní taky bych šel do poslední jedničkový s rotačním čerpadlem a v v plný palbě nejlépe komby myslím že se dělali do roku 05
ještě bych se nebál 96kw motoru PD s šestikvaltem též se dával do oktávek I
Pěkný den, jak zde bylo zmíněno, v prvé řadě bych pouvažoval, zda je Octavia ta správná volba, jedná se o nekradenější vůz v ČR a také o vůz, s kterým jsou při jeho nákupu největší problémy (stočené tachometry, omlazeny, atd...). Přece jen je dost zajímavých jiných možností.
Pokud ale opravdu Octavii, tak je to jednoduché, pokud je Vám jedno, že budete mít jedničkovou Octavii a třeba i 10 let staré auto za neskutečně vysoké peníze, běžte do jedničkové v plné výbavě s motorem 1,9TDI 81kW či zmíněný 6ti kvalt s 96kW. Pokud chcete něco prostornějšího, modernějšího a novějšího, běžte do dvojkové, bude někde okolo roku 2006 až 2007, vybírat s motorem 1,9TDI 77kW, pozor na poruchovější 2,0TDI, toho se radši vyhnout.
Samozřejmě na větší radu směrem k Vám, by bylo nutné vědět víde informací, pokud se v této tématice moc nepohybujete, dokázal bych Vám jako nezávislí rádce poradit, nechce zde na sebe třeba email (ve formátu proti spamu jméno(zav)neco.cz), a já bych se Vám ozval.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.