Autobaterie netočí. Baterka vs. startér

Od: Datum: 21.10.14 08:28 odpovědí: 8 změna: 21.10.14 16:51

Zdravím.
Měl bych dotaz. cca za poslední měsíc se mi stávalo, že mi auto zhruba každý 10. nastartování moc nechtělo nastartovat. Baterka líně točila ale vždycky asi po sekundě to krásně chytlo. Dával jsem to na vinu vlhkýmu počasí a zimě. Jenže teď se mi stalo že jsem ráno přišel k autu a nenaskočilo. Prostě baterka zase léíně točila a pak už ani to se jí nechtělo. Tak jsem jí dal nabít a auto v pohodě. Po 4 dnech to samý. Pořád blbě chytalo a teď znova. Nenastartuju ani h*** :) Jsem vyučenej mechanik ale v opravárenství se prostě nepohybuju takže jsem fůru věcí zapoměl takže základní opravy si udělám sám ale jak se jedná o elektriku tak jsem mimo. Můj dotaz tedy zní: Baterka nebo startér? A jestli startér tak jestli celej nebo jen diody.
Ještě musím dodat, že při vybitý baterce se mi vynuluje čas, rozladí rádio atd. Teď všechno je tak, jak má ale to budou asi nějakou tou rezervní kapacitou baterky nebo jak jsme se to před 180 lety učili :) Děkuji za odpovědi :)

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.10.14 08:42

Ve startéru diody nejsou (jedná se o alternátor?). Nastartujte auto a změřte napětí na baterce a pak na alternátoru (B+ někde dobře izolovaný drát a tlustší s červeným značením) a obal altu. Mělo by to být kolem 14,0 - 14,7V.

Ohodnoceno: 1x

Od: ssre
Datum: 21.10.14 10:30

Samozřejmě jsem myslel altík a né starér :)

Datum: 21.10.14 08:55
Pokud auto natocite jak je baterka nabitá tak je to určitě baterka asi už to má zasebou a neudrží potřebné napětí. A čím bude větší zima tím to bude horsi. Dyt nová baterka stojí + - 1000 korun a mate minimalne tři roky klid.
Ohodnoceno: 2x

Datum: 21.10.14 09:57
Samozřejmě baterka. Takhle přesně začíná její konec.