Autobaterie netočí. Baterka vs. startér

Od: Datum: 21.10.14 08:28 odpovědí: 8 změna: 21.10.14 16:51

Zdravím.
Měl bych dotaz. cca za poslední měsíc se mi stávalo, že mi auto zhruba každý 10. nastartování moc nechtělo nastartovat. Baterka líně točila ale vždycky asi po sekundě to krásně chytlo. Dával jsem to na vinu vlhkýmu počasí a zimě. Jenže teď se mi stalo že jsem ráno přišel k autu a nenaskočilo. Prostě baterka zase léíně točila a pak už ani to se jí nechtělo. Tak jsem jí dal nabít a auto v pohodě. Po 4 dnech to samý. Pořád blbě chytalo a teď znova. Nenastartuju ani h*** :) Jsem vyučenej mechanik ale v opravárenství se prostě nepohybuju takže jsem fůru věcí zapoměl takže základní opravy si udělám sám ale jak se jedná o elektriku tak jsem mimo. Můj dotaz tedy zní: Baterka nebo startér? A jestli startér tak jestli celej nebo jen diody.
Ještě musím dodat, že při vybitý baterce se mi vynuluje čas, rozladí rádio atd. Teď všechno je tak, jak má ale to budou asi nějakou tou rezervní kapacitou baterky nebo jak jsme se to před 180 lety učili :) Děkuji za odpovědi :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.10.14 08:42

Ve startéru diody nejsou (jedná se o alternátor?). Nastartujte auto a změřte napětí na baterce a pak na alternátoru (B+ někde dobře izolovaný drát a tlustší s červeným značením) a obal altu. Mělo by to být kolem 14,0 - 14,7V.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ssre
Datum: 21.10.14 10:30

Samozřejmě jsem myslel altík a né starér :)

Datum: 21.10.14 08:55
Pokud auto natocite jak je baterka nabitá tak je to určitě baterka asi už to má zasebou a neudrží potřebné napětí. A čím bude větší zima tím to bude horsi. Dyt nová baterka stojí + - 1000 korun a mate minimalne tři roky klid.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.10.14 09:57
avatar
Samozřejmě baterka. Takhle přesně začíná její konec.
A ten altík si zkontroluj taky, případné nedostatečné napětí silně zkracuje životnost akumulátoru.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.10.14 10:02
avatar

začal bych očištěním svorek a kontaktů baterie poté očištění kostry motoru a kastle popřípadě bych si natáhl nové ukostření

dále přeměřit dobíjení 13,8 - 14,2V při puštěných tlumených světlech

dále měření napětí na baterii při startu jak pude pod 8V je baterie na vyhození

pokud pudeš pro jinou baterii vem tu nejsilnější která se ti rozměrově vejde do auta

já se řídím tím že pokud dobiju baterii a ta mi do 14 dní umře du pro novou to vše za předpokladu že je dobíjení a startér o.k.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.10.14 11:56

A co spinač na startéru, nemůže mít vrtochy

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.10.14 12:28
avatar
Může, ale to se projevuje jinak. Určitě ne vybitou baterkou.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.10.14 16:51
avatar

Sundej mínus pol na baterce a mezi něj a kostru dej nějaký měřák,stačí i zkoušečka.Jestli měřák naměří nějaký proud,nebo zkoušečka bude žhavit,máš problém v některém okruhu,který baterku vybíjí.Který okruh to je,zjistíš postupným vyndáváním pojistek.Až zjistíš,která pojistka to je,musíš vyhledat spotřebiče,které jsou na tu pojistku zapojeny a tam hledej chybu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.