Felicia - moc oleje?

Od: Datum: 15.10.14 21:17 odpovědí: 11 změna: 15.10.14 23:38
Dobrý večer,
ve své felicii jsem cca před týdnem měnil olej. Po celodenním staní jsem se podíval na měrku oleje a ta ukazovala pár mm od maximalni hranice oleje. Myslíte si, že mám olej vypustit tak,aby olej byl cca v polovině měrky? Někde jsem četl že moc oleje ničí motor.
Děkuji za odpověď,
hezký večer.

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.10.14 21:19
avatar

hodně se říká, že olej se má lít na 3/4 měrky. Leji vždy do plna a nikdy se nic nestalo na x autech. Doporučuji nechat tak jak je.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.14 21:27

Odvětráváním víka ventilů ti půjde vysoká koncentrace par a kapek do sání, kde to bude zakarbonovávat ventily a navíc zbytek bude hořet v katalyzátoru, který se tím nevratně ničí nemluvě o lambda sondě. Klika naráží na hladinu oleje což normálně nedělá a olej k vůli tomu pění (rychleji degraduje - špatně maže). Svíčky budou špatně pálit a stoupne spotřeba benzinu (pokud máš SPi nebo MPi)

Zdá se ti to málo, když stačí na chvilku povolit šroub na vaně a zase ho dát zpět?

Až budeš měnit olej, tak na rovné ploše a od 3 litrů to lej po 200ml (2dcl) v 5 minutových intervalech a koukej při tom na měrku.

doplněno 15.10.14 21:29:

Minimálně bude zašpiněná klapka - houpání volnoběhu a nestabilní otáčky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.14 21:29

Díky za odpověď.

Hned zítra hladinu upravím.

Datum: 15.10.14 21:50
Nedalo mi to a olej jsem vypustil ještě teď.
Nyní je cca v 3/4. Myslíte, že tj ok? Nebo mám vypustit presně na 1/2?
Díky za odpověď.
Od: gumide
Datum: 15.10.14 22:02

3/4 je už OK,Bez obav

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.14 22:05

Mockrát dík :)

Datum: 15.10.14 22:38
avatar

MEZI měrkami je správná hladina, není vůbec co řešit, to až kdyby bylo nad.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.10.14 22:44
avatar

Mám stejný názor. Automobilky se snaží dělat veci dosti blbuvzdorné a není možné, aby při splnění podmínky oleje mezi ryskami, docházelo k nějakému ničení motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.14 22:59
avatar

taky bych se vsadil, že je to jen další mýtus... no, ale snižení hladiny oleje na 3/4 určitě neublíží :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.14 23:38

Právě naopak. Automobilky dělají věci kazové,aby si lidé kupovali stále nová auta a ještě navrhnou několik "kurvítek".

Sání olejovách par přes klapku do motoru - zasrání klapky a zakarbonování motoru (ale levné řešení odvětrání ventilového víka).

Světlomety plexi skla (polykarbonát) - snadno se provozem poškrábou a sníží s jim svítivost a dohled řidiče v noci (ten si tam narve 100W halogenky a lampa se rozteče ...patice). Výrobce světlometů má radost a máme odhlečené a bezpečné auto bez střepů při nehodě.

Budeme prodávat longlife oleje a snížíme tím mazutem životnost motoru, protože češi šetří na autě každou korunu a utrácí jinde za blbosti. Longlife 25tkm a 5 let mazutek.

Co se asi stane, když bude někdo jezdit neustále se zataženou ruční brzdou? Spálí se v zadu obložení a vyhřeje se ložisko.

Auta blbu vzdorná nejsou. Ať už se bavíme o zpracování či blbuvzdornosti (úzce související), tak s estačí podívat na dnešní produkci aut. Třeba Rapid nabo Octavia 3. Rapid opět náprava s Feldy zastaralé koncepce. Mini motory co vyhoníme turbem (životnost nižší než atmosferický 6tiválec).

A ještě k oleji. Kontrolky signalizují nízký tlak, až už je pozdě. Spousta dílů se maže rozstřikem (spodky pístů,vačka,atd... a čidlo snímá jen tlakový kanál a věci mazaná tlakem (šály kliky,řetěz rozvodu,atd...). Tedy kontrolka s olejem MIN nesvítí, ale spodky pístů už skoro jedou nasucho a nevratně se válce ničí. Kontrolka zhasnutá, protože čerpadlo saje zbytek z vany a tlačí ho do kanálu. Blbuvzdorné to určitě není.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.14 23:32

Taky si myslím, že proto tam ty rysky jsou. Pokud by chtěli, aby se lilo přesně doprostřed, určitě by tam udělali čárku. Nový olej by se měl plnit až někam k maximu, pro případ, že auto "žere" či jinak ztrácí olej.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.