Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyskočená levá poloosa

Od: v4s1m4* odpovědí: 9 změna:

Prosím poraďte, co mohlo selhat na felicii 1.6 benzín, když se jednou ráno nechtěla rozjet nejdřív to vypadalo na lamelu ale spojka je nová, když se zvedlo víko motoru bylo jasno a sice vyskočená poloosa, na felicii si vybavuju jen takovej pojistnej kroužek na konci poloosy jinak nic, na mém autě třeba poloosu drží jen rameno s těhlicí takže není možné dle mě aby se pohla směrem ven, žádný z dílů nevypadá opotřebovaně, moc díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mire*
hodnocení

1x

Podle popisu to vypadá na utržený silentblok pod převodovkou nebo pod motorem. Při pokusu o rozjezd se převodovka pohnula ze svého místa a poloosa vyskočila. Pohledem se to těžko hledá, musí se silou vzít za každý silentblok.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

na vaší feldě drží poloosu v těhlici též jen pojistný kroužek takže pokud těhlice nevyskočila ze spodního čepu a nevyvrátilo se kolo pak se též přikláním k tomu utrženýmu silendbloku

 

v4s1m4*
hodnocení

a kdyby tam ten pojistanej kroužek nebyl nebo z nějákýho důvodu spadnul, je to možný

jmhad*

ten pojistný kroužek není nic moc,je tam spíše pro montáž-trhnutím poloosou je venku

pokud by tam pojistnej kroužek nebyl tak to nevypadne tolik místa v tom homokloubu zas není jen by to klepalo jak by se tam posouvala

 

fik
hodnocení

0x

To se mi nějak nezdá,i kdyby se utrhl nějaký silentblok,pořád tam dle mě nevznikne tak velká vůle aby mohla poloosa vylítnout,když se silent utrhne,stejně narazí na ten středový šroub a nejde dál.

Takže buď se kloub prostě totálně rozsypal nebo se ti nějakým způsobem uvolnil spodní čep(chyba při montáži nebo katastrofální opotřebení či koroze) a s poloosou to celý vyjelo

 

v4s1m4*
hodnocení

každopádně moc díky, jak auto uvidím dám vědět, poloosa se v tom momentě normálně zacvakla a kolem komína se jezdilo dál

fik

Dávej ale hodně velkýcho bacha. Poloosa nevyskočí sama od sebe,musí tam být důvod

gumidek*

Mimo to ten pojistný kroužek zajistí to, aby kloub zůstal zacvaknutý v převodovce a lítal jen ten tripoid s tyčí poloosy uvnitř kloubu plného mazacího tuku.

Pokud poloosa nelítá v kloubu, ale na tisícihranu a vyskakuje z převodovky, tak je na čase klouby vyčistit a vyměnit tuk (vymýt vnitřky nitroředidlem) + origo kloubový tuk (žádná grafitka!).

Pokud to lítá v tisícihranu, tak je nutné vyměnit i pojistný kroužek, jinak se pod odstřikovací kroužek dostává bordel (píseček) a odrovná se gufero poloosy. Pak teče s převodovky olej.

Pokud olej neteče, tak s největší pravděpodobností olej vytekl a převodovka jezdí jen s malou nální téměř na sucho a ničí synchrony.

Chce to nové gufero, vyčistit kloub alespoň ten u převodovky vnitřní co vypadl a dát nový tuk do kloubu a nový olej 75W do převodvky (nebo TAF X 75W90 lépe).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]