Vyskočená levá poloosa

Od: Datum: 14.10.14 20:36 odpovědí: 9 změna: 17.10.14 10:27

Prosím poraďte, co mohlo selhat na felicii 1.6 benzín, když se jednou ráno nechtěla rozjet nejdřív to vypadalo na lamelu ale spojka je nová, když se zvedlo víko motoru bylo jasno a sice vyskočená poloosa, na felicii si vybavuju jen takovej pojistnej kroužek na konci poloosy jinak nic, na mém autě třeba poloosu drží jen rameno s těhlicí takže není možné dle mě aby se pohla směrem ven, žádný z dílů nevypadá opotřebovaně, moc díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mire
Datum: 14.10.14 21:04

Podle popisu to vypadá na utržený silentblok pod převodovkou nebo pod motorem. Při pokusu o rozjezd se převodovka pohnula ze svého místa a poloosa vyskočila. Pohledem se to těžko hledá, musí se silou vzít za každý silentblok.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.10.14 17:45
avatar

na vaší feldě drží poloosu v těhlici též jen pojistný kroužek takže pokud těhlice nevyskočila ze spodního čepu a nevyvrátilo se kolo pak se též přikláním k tomu utrženýmu silendbloku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.14 18:10

a kdyby tam ten pojistanej kroužek nebyl nebo z nějákýho důvodu spadnul, je to možný

Datum: 15.10.14 18:32

ten pojistný kroužek není nic moc,je tam spíše pro montáž-trhnutím poloosou je venku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.14 18:52
avatar

pokud by tam pojistnej kroužek nebyl tak to nevypadne tolik místa v tom homokloubu zas není jen by to klepalo jak by se tam posouvala

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 16.10.14 09:16

To se mi nějak nezdá,i kdyby se utrhl nějaký silentblok,pořád tam dle mě nevznikne tak velká vůle aby mohla poloosa vylítnout,když se silent utrhne,stejně narazí na ten středový šroub a nejde dál.

Takže buď se kloub prostě totálně rozsypal nebo se ti nějakým způsobem uvolnil spodní čep(chyba při montáži nebo katastrofální opotřebení či koroze) a s poloosou to celý vyjelo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.14 10:42

každopádně moc díky, jak auto uvidím dám vědět, poloosa se v tom momentě normálně zacvakla a kolem komína se jezdilo dál

Od: fik
Datum: 16.10.14 12:02

Dávej ale hodně velkýcho bacha. Poloosa nevyskočí sama od sebe,musí tam být důvod

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.14 10:27

Mimo to ten pojistný kroužek zajistí to, aby kloub zůstal zacvaknutý v převodovce a lítal jen ten tripoid s tyčí poloosy uvnitř kloubu plného mazacího tuku.

Pokud poloosa nelítá v kloubu, ale na tisícihranu a vyskakuje z převodovky, tak je na čase klouby vyčistit a vyměnit tuk (vymýt vnitřky nitroředidlem) + origo kloubový tuk (žádná grafitka!).

Pokud to lítá v tisícihranu, tak je nutné vyměnit i pojistný kroužek, jinak se pod odstřikovací kroužek dostává bordel (píseček) a odrovná se gufero poloosy. Pak teče s převodovky olej.

Pokud olej neteče, tak s největší pravděpodobností olej vytekl a převodovka jezdí jen s malou nální téměř na sucho a ničí synchrony.

Chce to nové gufero, vyčistit kloub alespoň ten u převodovky vnitřní co vypadl a dát nový tuk do kloubu a nový olej 75W do převodvky (nebo TAF X 75W90 lépe).

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.