Čím zajistit šrouby,když nemám lepidlo

Od: Datum: 11.10.14 08:38 odpovědí: 20 změna: 17.10.14 13:57
avatar

Zdravím.

Jdu měnit brzdové kotouče a destičky na autě,čím mám zajistit šrouby proti uvolnění,když nemám lepidlo na šrouby?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.10.14 08:56

Barvou odolávající teplotám

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.10.14 10:07
avatar

já třeba ty šrouby nelepim jen s rozumem utáhnu a nikdy se mi nestalo že by se povolili

doplněno 11.10.14 13:19:

šrouby na brzdiči se nedorvávaj utahuju je již léta s citem a bez lepidla a nikdy se mi nepovolili a když sme u toho pokud koupíš desky tak některý výrobci maj u toho šrouby nové a sou opatřený lepidlem proti povolení

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 11.10.14 10:20

Zdravím, tak buďte rád. Ono předepjaté spojení chvíli drží, ale po čase povolí, zvláště při rázech. Doporučuji výměnu odložit a sehnat patřičné lepidlo, do té doby nejezdit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.10.14 10:47

Taky jsem toho názoru že šrouby na brzdách by měly být zajištěné.Sice někdo to nedělá a ještě jsem neviděl že by se to uvolnilo,ale jistota je jistota zvlášť u brzd.

Myslímže lepidlo na šrouby bude otázka pár korun

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.10.14 11:00

souhlas s dáblem-aby za pár roků nebyl dotaz jak povolit přilepené šruby A šrouby na kola taky lepíte?Ne.A povolili?Ze strachu a bezpečnosti by museli být přilepeny všechny spoje

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.10.14 11:09

Je rozdíl že kola utahuješ momentem přes 100Nm,někdo běžně i daleko víc. Tam už vznikne nějaká samosvornost.

Na brzdě je to trošku rozdíl,ty šroubečky nemůžeš dorvat takovým momentem

Že by nešel zalepený spoj na brzdě někdy povolit se mi nestalo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 11.10.14 11:41

Zdravím, tam rvát šrouby na víc, než je nutné je prasárna. Potom si auto vemze žena a nedej bože píchne kolo a kdyby měla klíř s metrovou tyčí, tak to nepovolí (super hlavně v noci a v zimě). Další faktem je, že se ničí dosadací plochy, závity dostávají zabrat a šrouby se vytahují a vznikají trvalé deformace.

Lepidel na šrouby je více a to základní (časté demontáže), střední(použití asi pro brzdy) a pokročilé ( většinou doživotní, nelze běžně bez poškození povolit). Základní jištěná spoje jsou šrouby čepů, šroubové spoje poloos, brzd, volantu, ... Někde se používají samojistné matice, někde právě lepidlo. Nutnost jistit spoje je hlavně z důvodu bezpečnosti a nadměrných vibrací, které spoje povolují. U utažených spojů (tedy záleží na mat.) nad určitou mez (pro laiky) po čase vzniká jev označovaný jako tečení materiálu a spoj se prostě uvolní a šroub praskne (nejčastěji se ustřihne či podlehne únavě).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.10.14 12:30

Tak já mám momenťák,takže kola dotahuju momentem předepsaným výrobcem. Ale už jsem se setkal i s tím že kola byla dorvaná tak že jsem,a jsem celkem silný chlap musel vzít metr a půl dlouhou trubku abych to povolil a jednou se stalo i to že to šroub nevydržel a praskl. A lidem to nevysvětlíš že to nemusí zarvat vší silou,časem to ještě o něco zalehne a je pak problém

Taky doporučuju šrouby lehce máznout nějakou vazelínkou a stejně tak dosedací plochy kola na náboj

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.10.14 14:44
avatar

Pro "trtr a fik"

Tazatel neměl na mysli kolové šrouby,jak se domníváte,ale šrouby,které drží brzdiče a jejich závity se skutečně mažou lepidlem.Tuba toho lepidla přijde na zhruba 120Kč.

Pro punkera

Lepidlo dostaneš v každé prodejně motoristických potřeb.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.10.14 15:13

Jo to vím,ke kolovým šroubům nakonec došla diskuze. Určitě zalepit

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.10.14 15:15
avatar

Pro všechny "lepiče" NIKDY jsem se zajištěním šroubů na brzdách neměl žádný problém!Dotahuju bez momenového klíče a navíc ne na jednom autě.Pkd chcet "doživotně zaklepit",namočte šroub do octa a tutově již za rok nepovolíte! Pokud nevěříte sobě a dalším co nelepí,a chcete to pojistit tak každá "mototechna" toto má! (píšu mototechna i když dne se to tak již nejmenuje ale každý víme "vo co gou!")

Kolové šrouby díky vlastní zkušenosti s druhým autem co jsem měl.dotahuju zásadně jen rukou (jak jsem písnul nemám momentový) a kíč-trhák (spíš trháček!) jen 20cm dlouhý a přesto na povolení používám druhý klíč ,ale již 30cm a občas nutno dupnout při povolování,ato je při KAŽDÉ demontáži máznu olejem (motorák nebo LHM).Původně jsem ještě na klíč při utahování ještě pro"sichra" ještě dupnul" až do doby kdy se při povolování jeden šroub ukroutil!Od té doby nikoliv!

doplněno 11.10.14 17:54:

Trtr ta první zkušenost byla díky práci na autech jako P-V3S,Tatry ,OT-62 a další těžká starší vojenská technika kde se více méně muselo používat mnohdy hodně "násilí".Proto jsem tenkráte dotahoval nohou.Ale paradoxně jsem takto viděl dotahovat takového chvísta (odhaduji že i s postelí má taktak 60Kg) jak skákal na Kii po klíči na kole a to ji dovezl z výměny ze servisu,zimní za letní! Nechci vidět jak by je povoloval na silnici při defektu!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 11.10.14 17:48

Zdravím, každý správný klíč je navržen tak, aby při normálním použití byl šroub dotažen tak, aby šroub držel bezpečně, tedy bez dupání či prodlužování. Proto žijí výpočtáři, kteří vezmou sílu průměrného muže (ne Ramba) a délku nadimenzují. Na klíč může maximálně stoupnout žena, ale to pouze jednou nohou a klíč musí být držen tak, aby bylo dosaženo především kroutícího momentu bez ohybové složky (proto jsou ideální klíče křížové, i když trháky jsou zase účinější pákou).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.10.14 18:26

To je stejný jako třeba se závlačkou nebo samojistící maticí na čepu řízení. Každý ví že je vysoce nepravděpodobné že by se to povolilo ale musí to být nějak jištěné. Stejné to lepení,to tam není proto aby to drželo,ale kdyby náhodou nastala ta nepravděpodobnost že by se ten šroub uvolnil,aby se nevytočil

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.10.14 19:07
avatar

Díky moc za názory a rady,nakonec jsem šrouby nelepil.

Třmeny brzd jsem přišrouboval zpět původními šrouby a na brzdiče jsem měl u destiček nový šrouby už natřený lepidlem :)

Od: petrzach
Datum: 11.10.14 19:47

A dobře si udělal ...co to je za nápad lepit šrouby? Pokud jsi chlap co má trochu páru a dotáhneš pořádně ,tak věř ,že za rok budeš mít problém to povolit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 11.10.14 20:57

Zdravím, tak toto by se dalo přirovnat k tomu, že někdo řekne, že se poutat v autě nebude, že se udrží. Myslíte, že se udrží? V případě nehody jde auto na soudní a nemyslete si, že nepoznají, že to není jak by mělo být.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: petrzach
Datum: 11.10.14 21:09

Zdravím, ve vyhlášce je napsáno něco o lepení šroubu? Mícháte jablka s hruškama . Mimochodem máte novou lékárničku?------------------ Odhadem čtyři miliony majitelů aut budou muset letos sáhnou do peněženek a koupit si nové autolékárničky. A za další čtyři roky znovu. Dvacítka českých firem si tak přijde na milionové tržby. Přitom by stačilo vyměnit prošlé obvazy. Nůžky ani termofólie se přitom nezkazí, což uznal i ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).------Jestli vám připadá ,že to není k tématu ,tak je, taky jako vy se bavím o motorismu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.10.14 22:02

Je zbytečný se hádat,vždycky se řídit servisní příručkou k autu a tam lepit je. Jak už jsem psal je vysoce nepravděpodobné že by se to uvolnilo,to je proto aby tam byla nějaká pojistka

Stejný to je třeba na řízení,taky každý šroubový spoj musí mít nějakou pojistku i když je na 99,9999% vyloučeno že by se to povolilo,je to prostě jistota

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.14 13:57

Jen k těm lékárničkám: některé lékárny zdarma zkontrolují a dovybaví nevhodné či prošlé . Takže za pár korun vymění třeba jen obvazy. A na STK naprosto bez problémů (a to mi ji opravdu důkladně prolezl! - když už na autě nic nenašel).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.10.14 22:41

Ten modrý Loctite si kup na ty závity, jinak znám i já lidi, co o tom neví a nedělají to. Ony se musí lepit i šrouby svěrné na tlumičích (těhlice/noha),držáky třmenů brzd a spousta typů šroubů co drží zadní nápravu. Používá se v kombinaci se samojistící maticí a šrouby s jemným stoupáním závitů (trojí jištění).

V nouzi použiješ pérovou podložku, jinak je na tobě, jak si to uděláš... (lepidlo doporučuji používat - mimo jiné vždy šrouby povolíš, protože ve spoji to nezaroste/nezrezí - je tam to lepidlo).

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.