Startér škoda 1203

Od: Datum: 18.11.12 09:30 odpovědí: 10 změna: 18.06.14 20:00

Dobrý den, mám domadělaný traktor a motor je ze škody 1203. Když startuju, startér se normálně točí ale nevyskočí pastorek. Když to zopakuji cca 5x, pastorek vyskočí a hned to chytne. Poraď te mi prosím co s tím mám udělat. Předem děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.11.12 10:49

Spoušťeč sepne, ale nevysune pastorek. V nouzi pomůže klepnutí kladivem do spoušťeče. Jinak rozebrat, vyčistit a namazat mechaniku vysouvání. Nebo vyměnit startér. Možná by tam vešel i ten s Felicie, jen se vymění příruba jako u Š120, když si ho tam někdo montuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: skalda263
Datum: 17.06.14 20:42

Startér z felicie není možné dát. U staré oktávie a Š 1203 byl startér, který měl obrácené otáčky. S startér z felicie by sice točil, ale nikdy nenastartoval.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mkat®
Datum: 18.11.12 13:25
avatar

môže byť ohnuta vidlička čo vysuva pastorok.Skuste rozobrať, skontrolovať -vyčistiť a možno pôjde.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: realista*
Datum: 18.11.12 13:39

Tak asi nejrychlejší bude to klepnutí kladivem. Ale pravděpodobný problém je v magnetické spínací cívce startéru. To je ten menší váleček nad vlastním startérem (je to spojeno v jeden monoblok). Ta (cívka) po zapnutí tlačítka dostane impuls a má sepnutím magnetu vytáhnou vlastní startér do zubů (věnce) motoru. Skoro všechny spínací cívky PAL jsou zaměnitelné. Pouze pozor na napětí. Ve vašem případě 12 V (!) Většinou jde tato spínací cívka demontovat a dát novou bez demontáže celého startéru. Jistě nějaký známý, nebo někde v ZD (JZD) mají vyhozené startéry. Ty cívky bývají ve většině případů funkční. Jinak starší typy spínacích cívek se dají rozdělat a kontakty pořádně srovnat, Bývají často opálené a to bývá i jádrem problémů. Novější cívky bývají zapertlované. Při troše zručnosti i toto jde zvládnout. Pokud je ale cívka spálená, nespíná, je na vyhození. Pokud ani toto nepomůže, tak vydělat startér ven a pořádně promazat uložení (pouzdra, ložisko) a namazat vysouvací mechaniku. Co Vy na to?
,
Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 18.11.12 13:54
Sakra lidi, vy jste dobry! Jen doufam, ze takovouhle dokonalou radu jednou najdu, az ji budu potrebovat! *klik* Vzdycky me prekvapi, co se tady dozvim a co vsechno lidi vi. *palec*
Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 18.11.12 15:22

Uvažujme logicky:

Startér-spouštěč podle tazatele se otáčí vždy při každém pokusu startovat. Zde si dovoluji tvrdit.že ovládací cívka je bez závad. Závada je jednoznačně ve vysouvacím mechanizmu pastorku spouštěče.

Při pokusu o startování se ovládací cívkou nejprve musí vysunout pastorek do záběru s věncem setrvačníku a teprve následně při pokračujícím pohybu jádra cívka dojde k sepnutí proudu pro hlavní vinutí spouštěče, čímž se spouštěč začne otáčet. Při vadné cívce (vtažení jádra cívky nefunguje ), nemůže v žádném případě dojít k sepnutí hlavního proudu pro spouštěč a otáčení jeho rotoru. Snad jen tehdy, pokud by spínač hlavního proudu,který je ovládán ovládací cívkou byl zpečen - trvale propojen, To by se ale spouštěč otáčel vždy ihned, při vložení a zapojení akumulátoru, bez stisknutí startovacího tlačítka . Zdraví - miro

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.11.12 15:25

Přesně tak!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.11.12 18:17
avatar

Ještě by to mohla být vadná volnoběžka. Trochu zkušený automechanik (i uživatel) pozná po zapnutí "START" klepnutí rotoru startéru do věnce (ozubení) motoru. V tom případě je elektromagnetická cívka v pořádku a rotor vytáhla. Pak by ale bylo možno slyšet dosti vysoké otáčky naprázdno se právě protáčející volnoběžky pastorku. Někdy pomůže několikakeré "znovu nastartování". Někdy to pomůže, ale to už je jen pohřební píseň oné volnoběžky. Nezbývá nic jiného, než její výměna. Dnes se už špatně shání. I když... Pokud to ale reaguje na poklepání kladivem, tak to tento případ nebude. Co Vy na to?
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=120
http://skoda-virt.cz/cz/clank…rka-starteru-origo-s120-1988/
doplněno 18.11.12 19:11:
doplněno 18.11.12 19:12:
Ohodnoceno: 1x
 
Od: josef123
Datum: 18.11.12 21:29

Ještě jednou díky za rady, zítra to vyzkouším :-D

Datum: 18.06.14 20:00
avatar

Zdravím,hodně rad...určitě dobrých ale já bych to tipl na volnoběžku nebo na tu vidličku co tlačí přes spínač volnoběžku do setrvačníku -může být je hodně sjetá/opotřebovaná/v místě na volnoběžce mezi těmi podložkami/tam se to taky maže../..taky se stávalo no jak bych to upřesnil-zkusím- jedna z těch podložek blíž k pastorku má ojetý otvor/opotřebením zvětšený/ a leze pak tlakem vidličky přes tu pružinu...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.