Rozdíl mezi celoročními a univerzální pneu

Od: Datum: 07.10.14 18:56 odpovědí: 8 změna: 09.10.14 11:08

Používám na mém KIA Sportage 4x4 pneu Pirelli Scorpion STR jako univerzální M+S pneu. Jsou výborné a nevidím rozdíl proti letním a zimním. Hledám ale nové s více lamelama a nemůžu najít rozdíl mezí celoročními a univerzálními pneu. U těch M+S uvádí, že se nehodí na led, jsou jen do bahna a mokrého sněhu. Na led jsou prý s vločkou a horama.

Narazil jsem na pneu Falken AS200, které už mají M+S a i hory s vločkou. Přitom jsou často nabízené mezi letními. Jezdím po celý rok po mokré trávě a tam mi letní nedrží.

Jaký je tedy rozdíl mezi univerzálními a celoročními?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.10.14 19:09
avatar

Zimní by teoreticky měli být vyrobené z materiálu, který je pružný v nízkých teplotách. To ale s sebou nese nevýhodu, že při těch vyšších neřkuli nejvyšších teplotách pneu rychle ubývá. Celoroční pneu teoreticky nabízí výhody obou typů, v létě méně mizí než zimní a v zimně lépe drží než letní. Osobně si o nich myslím, že nevynikají ani v zimě ani v létě a jen vyplňují díru na trhu, kupují jí zákazníci, kteří vidí jen jednu investici a bezstarostnost s přezouváním, nebo majitelé exotických rozměrů které stojí ranec. K tomu značení, celoroční se značí běžně AW (all weather), ryze zimní MS či M+S.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 07.10.14 19:51
avatar

Pneu se značení symbolem M+S ; MS ; M.S ;M/S popřípadně symbolem vločky a třemi vrcholy hor!

Univerzální a celoroční už dnes snad ani díky legislativě nejsou! Neboť byť celoroční ale bez onoho M+S =neměli by se jezdit v zimě (dle dalších předpisů..a dle cz legislativy.)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.10.14 20:11
avatar

diesle, bohužel nemůžu dát vynikající odpověď, atk alespoň dobrá.

Je naprosto jedno, jak si kdo nazve kterou pneumatiku. Je to úplně jedno. Ale na zimu, kdy se musí podle zákona používat pneušky, které mají označení Pneu se značení symbolem M+S ; MS ; M.S ;M/S popřípadně symbolem vločky a třemi vrcholy hor!

přesně tak jak popisuje diesel.

Dělal jsem dotazy mezi řidiči, kteří k nám vozí zboží, jaké mají pneumatiky, zdali celoroční či zimní. Většina jich sdělila, že na zimní nejsou peníze, proto používají celoroční. Ale když jsem se kouknul na pneumatiky, tak měli normální označení M+S, zkrátka zimní.

Náhodně se mne dneska ptal synek, že prý je noveza zákona o používání pneumatik...Blbbost..

Je čas, kdy se blíží zima a to bude zase blábolů po internetu...

doplněno 09.10.14 08:47:

celoroční, univerzální, obojetné a další názvy pneumatik musí mít označení pro zimní pneumatiku. Je jedno, zdali jí říkáte tak či onak, je to zimní, která se používá univerzálně, celořočně.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 07.10.14 20:07
Dobrý den, pokud mohu doporučit, jezdím celoročně na Dunlop winter sport 3D.Nestalo se mi že bych neujel i se vzorkem cca3mm.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: superkutil*
Datum: 08.10.14 22:12
Taky jsem si myslel, ze univerzalni a celorocni je totez. Ale vypada to, ze univerzalni maji M+S a celorocni maji k tomu i snehovou vlocku. M+S totiz nejsou urcene na led, ale jen do bahna a snehu.
Datum: 08.10.14 22:24

Těžko říct, jak to je. Mám pneu Michelin Latitude Cross - oficiálně jsou i dle výrobce letní, ale mají značení M+S. Sice malým písmem někde na boku, ale mají. Díky tomu ale nemám problém s policajty na začátku zimy. Vzorkem jsou někde mezi klasickými letními a zimními - dá se na nich jezdit bez problému v bahně a do určité míry i na sněhu. Na zimu ale mám Bridgestone Blizzak LM80, které jsou plnohodnotné zimní s mnoha lamelami na běhounu a značením M+S s vločkou a horami.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: superkutil*
Datum: 09.10.14 10:26

Vypadá to, že univerzální jsou pneumatiky pro SUV, často 4x4, které jsou určené nejen na silnici, ale i do terénu, do bahna a sněhu. Nejsou ale přímo určené na zimu. Proto mají jen M+S. Mají více menších lamel nebo mají hrubší vzorek než letní.

Celoroční jsou pro osobní auta, mají větší množství lamel jak univerzální, vypadají spíše jako zimní, ale lamely tvoří bloky jako jsou na letních (nejsou ale určené do terénu). Mají na sobě jak M+S, tak horu s vločkou.

Ono už se to řešilo vloni, že pneumatiky M+S nejsou na led, ale jen do bahna a na čerstvý nebo mokrý sníh. A teprve pneu, co mají horu s vločkou jsou na ujetý sníh a led. Že je česká legislativa špatně, protože vyžaduje jen M+S.

Datum: 09.10.14 11:08

Pokud se nepletu, ono to značení není nijak normalizované (čemuž ostatně odpovídá i váš dotaz). Pokud se některý z výrobců rozhodne opustit obvyklé značení, nikdo mu nezabrání a bude to navíc zcela v pořádku. Že je česká legislativa špatně, na tom se lehce shodneme, protože v parlamentu sedí banda idiotů.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.