Nejste přihlášen/a.
Naučil jsem se brzdit motorem, a to tak, že od 6. rychlostního stupně podřazuji až ke dvojce, někdy při dojíždění na semafor až na jedničku. Myslím si, že tím hodně šetřím brzdy, když poté jezdím ostře a brzdy zase hojně využívám. Je to hodně efektivní a opravdu dobře tím zpomaluji.
Zajímalo by mě ale, zda je to správné a neničím tím něco jiného - třeba spojku? Podřazuji tak, že otáčky podřazením vyskočí do extrému, třeba až do 4.000 a postupně klesají, až zase podřadím níže a zase vyletí. Opravdu to efektivně brzdí, trochu řve, ale snad to nevadí?
Díky za názory, autům příliš nerozumím.
Jezdíte s tím, jako z náklaďákem. Já osobně mám taky tandenci brzdit motorem.
Asi zvyk z toho náklaďáku. Ovšem "honit" to při brždění nad 4000.ot se mi zdá příliš. a dobržďovat na jedničku už je celkem prasárna. Na to už je ten pedál uprostřed.
Díky za názor, jedničku si tedy raději odpustím, ale přišlo mi fajn, že s ní i zastavím a nemusím vůbec šlápnout na brzdu.
Podřazovat tedy zkusím na 3.000 otáček.
Dík.
Na tu jedničku už to musí docela škubat a tím trpí nejen motor, ale i náprava, silentbloky, ložiska... atd.
Je škoda to zbytečně mordovat. A u osobáku kor. Jinak spojka tím až tak netrpí. Samozřejmě si budete
muset rozmyslet to, že výměna spojkov. obložení bývá podstatně dražší, než výměna brzd. destiček.
No jo, brzdy sice šetříte, ale co vyjde levněj - motor nebo brzdy?
Určitě mě přijde divné takhle vytáčet motor při brzdění. Nás učili jezdit v autoškole (což je už dooost dávno) hlavně předvídavě - tedy nemá cenu, dupat na plyn, když v dáli vidím semafor s červenou a pak dupat po brzdách. Prostě dojíždím plynule, podřadit většinou netřeba, prostě zpomalím ubráním plynu, pak vykvaltnu a zlehka dobrzdím. Brzdy tím netrpí, aktuálně mám na deskách i kotoučích přes 130 tkm a ještě něco vydrží.
Asi jezdíte sám, co? Kdybyste jezdil s někým, tak by na Vás byl asi pěkně nepříjemnej
Ještě, že s Vámi nejezdím
Jde o to, že pokud s šestky podřazujete až na jedničku, znamená to, že pětkrát trápíte spojku, namáháte převodovku, dá se říci, že zbytečně i samotný mechanismus řazení. Je to jednoduché, podřazování takhle je v pořádku jen tehdy, pokud brzdíte při krizové situaci nebo jedete na krev, což myslím, že asi nejezdíte
Ideální je třeba před semaforem, hodit z pětky trojku, pak třeba dvojku a když Vám spadnou otáčky na cca 1000, tak už vyřadit a zastavit jen za pomocí brzd. Tohle doopravdy nemá smysl, už proto, že se na Vás ostatní koukají jako na hovado
Zdravím, vše je na úhlu pohledu, na vozidle a všem možném. Přeřadit 5-3 jde, ale člověk musí chvíli počkat, až auto zpomalí, nebo přibrzdit. Ani změna 5-2, či 6-4 či 6-3 není vyloučena. Jsou prostě situace, kdy bych prostě ještě kvedlal s řadičkou, když už je po všem a kvalt se zase nehodí. Změny 5-3 či 5-2 se nejlépe uplatní na silnicích mimo město při odbočování v odbočovacím pruhu nejčastěji vlevo. Brzdit někoho podřazováním postupně moc nemůžete a na to je právě vyřazovací-odbočovací pruh. Začátečník to dělat nebude, protože kolikrát ani neví, co tam má za rychlost a podívat se je o hubu.
To co jsem napsal, ne že bych praktikoval, ale vím že to jde. Parkrát jsem to viděl.
Zdravím, je to jak říkám dost individuální. Auta s motorem 0.8-1.0 to zabije, auta vyšších kubatur a tzv. "traktorové koncepce" těm se nic nestane a vezmou to. Výraz traktorové koncepce si asi nechám patentovat. V nečem je opravdu jedno co se tam vrazí a jede to stále.
V každém případě, já, když jedu na pětku 80km/h a dám tam pro brždění trojku, tak mi to točí 3500ot/min., což není moc. Když k tomu ještě lehce brzdím, tak nemám vůbec žádný problém
Je to podle situace, z kopce s rychlostí samospádem (podřadit až když je nutno), jinak z kopečka v obci rozjedu a dojíždím do 5o km, nebo tak abych nebrzdil pokud to není nutné, zařadím, jedu. Když vidím dostatečně daleko na rovině, že bude třeba zastavit (nejspíše křižovatky), tak bez zařazeného a dojíždím, někdy ani není nutné dobrzdit. A co tak meziplyn aby to neřvalo?
doplněno 04.10.14 13:18:kadar2, to jsou dnes v AŠ tací lempli, že to neumí říct? No nedivím se, s jejich praxííí.
S meziplynem dnes mnoho lidí kvaltovat neumí. Tak leda ti, kteří v autoškole lámali volant na Praga V3S
Já třeba na meziplyn nedám dopustit, protože když předjíždím a potřebuju podřadit, tak je to daleko lepší, protože mi zaprvé necukne auto a za druhé neztratím tolik rychlost, jak, když tam při devadesátce narvu trojku
Cobraku-nevím co máš za auto,ale nevím proč bych měl při devedesátce z pětky podřazovat na trojku možná tak 4°!
Na co mi bude meziplyn, když motor řve v 4000 otáčkách?
Díky meziplynu vyrovnám otáčky obou hřídelý v převodovce, aby šlo zařadit a pak už je meziplyn na nic. proč bych meziplynem vrčel motorem a vymačkával spojku, když chci brzdit...
Není to náhodou kec?
Na tom, jak motor řve se odvíjí zařazená nízká rychlost (stupeň) a vysoká rychlost vozidla
Při prudkém brždění motorem nesvítí brzdová světla. To je tak na nehodu zezadu.
Protože má na 4 rychlosti volnoběžku? ale na ostaních rychlostech nikoliv. Rovněž i Wartburg
.
Je zbytečné brzdit, je dobré využívat co nejvíce setrvačnosti vozidla, pokud to provoz dovoluje..
doplněno 06.10.14 12:09:Gumítku, ale i když by brzdil motorem, tak tam jde určité množství benzínu a motor se nemůže zadřít.
To by mně motor již dávno neběhal...
Protože maže palivem (směs benálu s olejem) a zadřel by se. Jinak prokluzuje na volnoběžkum v převodovce.
Přesně tak...maže palivem s olejem. (Paliva a tedy i maziva se dodává množství adekvátní volnoběžným otáčkám, pokud by chtěl člověk brzdit motorem, otáčky značně převýší volnoběžné...nestíhá to mazat!)
kolik vteřin se pojede na brždění motoru?
A to se nezadře..přesněji ještě se nikdy Trabant nezadřel..takže jen akademická debata o ničem..
Jednou mi selhaly jednookruhové brzdy u Trabanta a šprajcla se i ručka (rozpadlé prasátko v zadním kole). Samozřejmě z kopce, pod nímž byla křižovatka T, kde to rovně vedlo do lesa. Zastavit se mi povedlo až přes spojku po velmi hrubém zařazení zpátečky (samozřejmě přes zuby) a přidáním plynu tak, abych motor neroztočil obráceně. Nakonec dobrždění o krajnici. Převodovka i motor to kupodivu přežily bez následků. V té chvíli jsem rozhodně nepřemýšlel, jestli něco nepoškodím. Nejel jsem sice nijak rychle, ale těch pár vteřin bych znova zažít nemusel.
Trtr - byla to bezvýznamná okreska, svodidla žádná, jen žulové patníky (o ty se moc brzdit nedá) a naštěstí snížená krajnice. Té zpátečce se tam taky zrovna nechtělo, ale byl to předposlední pokus. Ten poslední byla snad už jen katapultáž . U dnešních aut to nehrozí, jednookruhové brzdy zmizely v propadlišti dějin.
Zdravím, stát se toto hypoteticky o současného auta, tak R prostě nezařadíte i kdyby jste chtěl (pokud teda není převodovka vymletá jak něco). Pak jen šup do příkopu či o brzdit o svodidla, nic příjemného. V případě nouze i brždění přes ruční brzdu chce své. Slyšel jsem o borcovi, co takto musel brzdit na dálnici.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.