Nejste přihlášen/a.
Dobrý den poradci,
Mám dotaz ohldedně zjišťování černého odběru vozidla na el. okruhu.
Jedná se o felicii fl..Baterie 6 měs.nová, dobíjení funguje, dobíjí 13.7 V, rádio odpojeno a po nabití do 2 týdnů bat. k.o.pro jistotu vyloučena ještě baterie, protože jsem nyní dal jinou pro další test.Vozidlo nemá alarm.
Chtěl bych vědět jak nejlépe zjistit , změřit černý odběr na vozidle.
Děkuji za rady a názory.
Nesouhlasím. Ano, je to méně, ale rozhodně dobíjí. Kdyby to nedobíjelo, bylo by pod zátěží napětí nižší než 12,5V
Naše Felicia 1.6 s 70A alternátorem taky nepřesáhne napětí 13,9V a přitom je tam baterka už pět let naprosto bez problému, dobíjel jsem ji snad jednou v kruté zimě, kdy se s autem skoro nejezdilo. Jinak nebyl naprosto problém, proto jsem to nijak neřešil.
Mě před repasí po 250 tis dobíjel altík magneton něco kolem 13,1 a stačilo to v pohodě i na 44Ah baterii,13,7 je normální
Co jsem udělal repas na altík magneton 90A(felda 1,3 s klimou) tak dobíjí se světly 14,0
Prostě odpojíte jeden drát od baterky a to připojíte tam miliampérmetr. A pokud je odběr, hledáte a hledáte.
Pokud těch 13.7 V je měřeno při nabíjení - pak nabíjíte málo.
doplněno 02.10.14 20:06:Mrkněte, jestli neproblikává kontrolka dobíjení, jen tak lehce, za světla skoro neviditelně.
Takže pokud mezi svorku a pol baterie dám multimetr, tak by neměl mít žádný odběr?
Tím by byl okruh černého odběru odhalitelný tak, že bych postupně vytahoval pojistky a pokud spadne odběr na multimetru, pak je okruh bez pojistky ten černý...
Tohle se velmi špatně zjišťuje.Jsou ještě cca dva věci,kam jde proud přímo.Něco málo si bere řídící jednotka,která by mohla "topit",ale může to být spínací rele na starteru,kde je kabel z baterky přímo napojen a při nečistotách vně či uvnitř může proud procházet na kostru.Obojí se dá vyloučit (pracným) odpojováním . Ale může to být i špatný izolační stav kabelů,což se nedá zjistit a nezbývá než po jízdě baterku odpojit,aby za čas všechno shořelo.
Měření se dělá tak jak popsali předemnou. Multimetr na proudový rozsah připojit k pólu baterie a odpojenému kabelu z baterie.
Nějaký pomocník ti bude hlásit hodnoty proudu zatímco ty budeš vytahovat jednotlivé pojistky. Když na multimetru klesne odebíraný proud, tak ta pojistka, kterou jsi tahal jako poslední, tak v tom okruhu musíš hledat problém.
Tohle se zjišťuje velmi těžko,obvykle to dělají levnější autorádia typu sencor. Mě to nevadí protože maximálně co 3 dny jedu takže se baterie ani s připojeným rádiem nestihne vybít
Zkus se zaměřit ještě na výhřev zadního okna,jestli náhodou není stále zapnutý,už jsem to někde viděl,kontrolka nesvítila ale drátky pořád vyhřívaly a baterka byla vždycky do 2 dní KO
Jinak co by to mohlo brát netuším,jinde by už mohl být akorát zkrat a to by se pálily pojistky
mezi plus baterie a plusovej kontakt na kabelu dáš ampérmetr aspon na 10A vše v autě vypneš a zamkneš počkáš cca 2 minuty až vše usne a koukáš kolik mA se oběví na měřáku nesmí tam bejt víc jak 30mA pokud ukazuje víc je třeba hledat problém
řeší se to postupným vytahováním pojistek až na nákou vytaženou ten odběr klesne pak se zkoumá co vše je na danou pojistku zapojený a který spotřebič dělá problém
dost často dělá problém pamět autorádia ta u některých rádií dokáže udělat i 120mA řešením je bud jiný rádio nebo to komplet napojit na napětí po klíčku pak ale brdeš moset pokaždý ladit rádio neb ti nebude držet pamět
to dobíjení zkontroluj ještě jednou na volnoběch s puštěnejma tlumenejma světlama bys měl naměřit nejmín 13,8V
Děkuji Vám všem přátelé za odpovědi.
Co týče měřění mám pouze běžný multimetr a tím jsem měřil i ono dobíjení.
Alternátor je tam nový zn. VIKA
Dle Vašich rad udělám test měření .
Díky Všem!
Ajaj,vika.to možná zkontroluj jestli se to nevybíjí přes alternátor,moc v alternátorech se nevyznám ale je tam diodový usměrňovač který mění střídavé napětí na stejnosměrné a taky zabraňuje aby napětí šlo opačně. Pokud je tam něco špatně může to být ono.
Asi daleko lépe by jsi udělal málo jetým altíkem z vrakoviště
Ahoj ,nemáš náhodou anténu se zesilovačem už jsem se setkal že si ji odborníci zapojili na přímý proud / měla by být samozřejmě napájena od rádia/ tak to by odpovídalo i té době vybití pokud by auto stálo.. na zjištění odběru stačí obyčejná zkoušečka 12V/žárovka,dva kabely/ kterou zapojíš mezi vývod-kontakt- baterie nejlépe mínus a svorku mínusovou kterou z toho kontaktu odpojíš,žárovka nesmí svítit ani prosvěcovat/psal jsi že radio je venku alarm to nemá/každy odběr se projeví svitem žárovky,intenzita svitu je uměrná velikosti odběru...pozor na otevřené dveře,stropní světlo sice nebude klasicky svítit ale žarovka zkoušečky bude hlasit odběr/lépe vytáhni žárovku stropního světla ať Tě to nemate.../takže pokud žárovka zkoušečky bude i nadále svítit tak postupně odpojuj alternátor,houkačku ,nevím jak máš zapojeno světýlko v kufru,muže to dělat i doběh ve stěrači třeba zadním stěr.pokud tam je...atd až zkoušečka zhasne tak jsi to našel...
S Feliciou som mal podobne problemy.Ohladom alternatora...zmeraj si diodovy mostik ci nieje prerazena niektora z diod..aj napriek tomu ze je alt.novy.To dokazes aj jednoduchym multimetrom.Napada ma este jedno miesto a to je kabelaz co ide do kufrovych dveri pri pantoch v tej gumennej prechodke tie kable sa polamu a potom to tam skratuje a vyhadzuje poistky...Inak uz len vytahovat poistky a sledovat odber.Radio je napojene cez kluc? alebo priamo na 12V?Este na starej skode 120 som videl namiesto poistky zatlacenu 1kcs...to uz bola ina zverina.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.