Vadné tesnenie pod hlavou fabia 1,4 MPi

Od: Datum: 30.09.14 12:02 odpovědí: 17 změna: 01.11.14 23:16
avatar

Zdravím.Pri rannom studenom štarte ( v priebehu dňa už nie) sa mi rozsvieti symbol chladiacej kvapaliny na prístrojovke a 3x pípne,ostáva blikať počas jazdy.Nabehané 235 tis.km.Tesnenie menené už 1x pri 120000km (5/2006).

Kvapalina menená 5/2014 -nejaví známky znečistenia olejom-odsal som striekačkou asi 0,2dl do nádoby a je čistá.Nespozoroval som žiadny únik kvapaliny v priebehu od 05/2014 doteraz som dolial asi 0,5 litra (5 tis.km).Neviem ako má byť mastná samotná kvapalina...nejaká konzistencia ale olejové škvrny som nevidel.Samotná nádobka je znečistená nejako ale nie extrémne-videl som aj horšie.Nikdy som ju nečistil a nečistoty zdanlivo ani nepribúdajú.Víčko kde sa dolieva olej bohužiaľ netesní o veko ventilov.Drží v tom veľkom kryte a na samotný dolievací otvor dolieha iba slabo,resp.veko ventilov je defacto odvetrávané a keby aj nejaká vlhkosť bola tak sa pri teplote motora určite odparí.Takže žiadna žltá škvrna sa nekoná.Do výmeny oleja mám 10.tis km (cca 8-10 mes.).Nedávno boli robené rozvody (5 tis.km).Okrem toho sa mi nedokáže ohriať motor na prevádzkových 90 stupňov ale ostáva na 75-80.Ale to je predpokladám vadný termostat.Vymeniť tesnenie hneď alebo počkať 10 t.km s vyčistenou vyrovnávacou nádobkou a sledovať zaolejovanie chlad.okruhu?Alebo hneď.Nie som si istý.A ešte: čím odmastiť nádržku?Rozmýšľal som nad čističom na brzdy alebo ARVA v kombinácíi s horúcou vodou.Čo vy na to?Vidím to na nejakú počiatočnú fázu ale príznaky sú veľmi nejasné.Ak dojde na výmenu tak akú značku tesnenia použiť?Mám doporučené ELRING.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.09.14 13:23
avatar
A opravdu se ti straci velke mnozstvi chladici kapaliny? Nemas jen preruseny okruh k mereni hladiny chladici kapaliny? Vem kartacek a procisti ty plisky v nadobce. Je mozne , ze se zavali bordelem a pak pocas jizdy a teplotou se procisti. Jinak ta teplota muze byt termostatem nebo i vickem. Muze povolovat tlak . Pokud to je tesneni nebo.praskls hlava tak se ti bude auto totalne prehrivat a pak to dej opravit. V lepsim pripade bude stacit jen tesneni , v horsim pripade kriva ci praskla hlava valcu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 30.09.14 14:25
avatar

Veď úniky sú 0,0.Prosím prečítať poriadne.Pliešky alebo drotiky-chcem vyčistiť celú nádobku.

doplněno 30.09.14 14:31:

Aby som upresnil.Viečko na chladiacom okruhu je v poriadku.Tlak sa nestráca,je tam závit.Za tepla po povolení viečka sa uvoľní tlak táto časť je v poriadku.Ja som písal o veku ventilov,čiže viečko kde sa nalieva olej.Tam to fučí smerom von keď je naštartovaný motor.Ale tak to je už minimalne 6 rokov.Tu závadu nehladajte nechcem vás naviesť tam kde závada nie je.

Datum: 30.09.14 14:29
avatar

Precetl jsem poradne , ale je to psane pate pres devate , jsem byl z toho out. Pokud jsou uniky 0 ani ti netlakuje soustava , tak nemas fouknute tesneni. Neni proc stresovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 30.09.14 14:34
avatar

Keď tlakuje sústava tak už je to asi dead nie?Až tak to nechcem dotiahnuť to už je konec motora snáď v takom stave.Nechcem si zasr.ť celú sústavu olejom.

Datum: 30.09.14 17:45
avatar

kdyz tlakuje soustava tak je to jasnacka , pak je treba vymenit tesneni , dat zmerit hlavu , kdyztak koupit novou hlavu. Na 1,4MPI je to caste. Jinak po vymene motor zas v pohode a vydrzi skoro vecnost.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.14 18:05
avatar

Pokud auto jezdí,netlakuje do vody,nejde olej do vody,nejde chl kapalina do oleje,neztrácí se enormě olej ani chladicí kapalina,tak je všeOK!Každý motor "dýchá" (trocha tlaku ze spalováku pronikne kruhama do vany) na toto slouží odvětrání klikové skříně.Prostě máte nalítáno skoro 1/4 milionu,takž motor má na toto už nárok! Zbytečně budete rozhazovat motor.Závadu vidím ve špatném čidlu množství chl.kapaliny a možná i čidlu na teploměr.Kolik je skutečná teplota chladicí kapalny když budík ukazuje 75-80°? Dále bych pročistil odvětraní klikové skříně (motoru,zejména Fábie 1,4 na toto tr pí při krátkých zimních cestách-motor se nestačí zahřít a zkondenzované páry pak zamrznou a odvětrávánií se ucpe a motor vyprská olej měrjkou nebo netěsným víčkem nalévání!) a vyměnil tesnění nalévacího víka oleje.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jinx®
Datum: 30.09.14 20:22
avatar

.Závadu vidím ve špatném čidlu množství chl.kapaliny a možná i čidlu na teploměr.Vycistim nadrzku a mam nachystany druhy termostat (od novoty auta to uz bude c.4).Viac sa dozviem cez vikend.Autom dochadzam do prace 38x2km denne a este nieco okolo-to je na margo tych zimnych kratkych tras-proste z celkoveho jazdenia ich je tak 10%.Fábie 1,4 na toto tr pí při krátkých zimních cestách-motor se nestačí zahřít a zkondenzované páry pak zamrznou a odvětrávánií se ucpe a motor vyprská olej měrjkou nebo netěsným víčkem nalévání!) a vyměnil tesnění nalévacího víka oleje.Nestacil by sa zahriat keby bol vadny termostat v zime a tomu chcem predist aj kvoli spotrebe aj kvoli ohriatiu celeho systemu kvoli LPG LOVATO-sekvencia.Potrebuje urcitu teplotu a potom odobera teplo.V zime by prevadzka na LPG bola takmer nerealna keby bol vadny termostat.Tesnenie nalievacieho vika je zle.tu gumu som stratil z toho viecka.Drzi to iba v tom plaste..ale odvetrane je to aspon spolahlivo.

Od: jinx®
Datum: 06.10.14 07:46
avatar

Cim vycistit tu vyrovnavaciu nadrzku alebo cim vyplachnut chladiaci okruh bez nasledkov a spolahlivo?Prosim fundovane odpovede...gumidek ,diesel... chlapi mechanici nieco z praxe... please...kvapalinu dam cistu potom len na vyplach potrebujem..

doplněno 06.10.14 07:49:

a mne sa zda ze tu uz aj taka diskusia bola a celkom sa mi to pozdavalo ale neviem ju najst.

Datum: 06.10.14 12:55
avatar

Kdysi,(jezdil jsem na ibize 1,7D s ruplou hlavou,olej do vody)jsem dostal radu,prý to v jednou tehdejším autor.servisu takto praktikovali běžně,že na toto stačí roztok sody na změkčení vody na praní.A docela bych řekl,že to funguje!Popřípadě prodávají i na toto roztoky již hototvé!Ale nevím proč toto čistit když píšeš,že nejsou ani mastná oka na hladině v expanzce!

doplněno 07.10.14 18:14:

Tak vyhodím čidlo a dám nové proč skrz to složitě čistit celou soustavu když to nepotřebuje?Já měl v expanzce přes cenťák oleje! vypustil kapalinu,nalil roztok sody a jezdil ,vypustil a takto opakoval až tekla voda bez mastnoty.

Ale dle toho co píšeš,předpokládám,že chlad.kapaliny je dostatek,a že netlakuje do vody či odvzdušněná soustava,bych vyměnil čídlo!

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jinx®
Datum: 06.10.14 22:42
avatar

lebo uz pipa pri kazdom studenom starte.Evidentne tam nejake necistoty na snimaci budu.Za tepla nepipa.

Datum: 07.10.14 18:54

Nádobku čistím nejraději kombinací octa a tech. benzínu či lépe někdy acetonu (ale jen jako krajní možnost, protože leptá některé plasty, ale nádobku asi ne, ale co kdyby).

Demontuju nádobku a ucpu všechny otvory velmi těsně.Třeba čiré hadice z hornbachu na metráž bez opletení na benzín a olej nebo jako vzduchovací na rybyčky a hadice na kocích ohnu a zajistím. Tímto mám těsné záslepky. Dám vařit do konvice čistý ocet a asi 2 litry do nádobky. Klidně přes noc a vodní kámen je pryč.

Zbydou jen olejové šlemy a na ty je super tech. benzín a kartáček nebo ohnutý drát z kusem hadry (třeba zbytek měděné cyky 3x2,5mm). Hlavně odrbat ty měřící hroty a nakonec vymít vodou a namontovat do auta.

Ono je normální, že to trochu natlakuje soustavu vody. Záleží, jak moc...

doplněno 08.10.14 19:38:

Ty dva dráty v kapalině měří odpor procházející proud kapalinou z jednoho drátu do druhého. Pokud se obalí olejovým filmem, tak je odpor moc velký a je to na hranici, jako by byla nádobka bez kapaliny.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jinx®
Datum: 08.10.14 13:11
avatar

O.K.zvysok je na mne.Problem je zatial ten ze auto potrebujem kazdy den-takze cakam na nejaky volny vikend.V kazdom pripade dam vediet ako to dopadlo.

Od: jinx®
Datum: 08.10.14 21:04
avatar

Hej hej to mi je jasne princip poznam ...ze tie 2 droty su premostene kvapalinou.Uz som skusal to osidit kancelarskou spinkou ale nefunguje to.Ziadny skrat na priamo to nieje... nejake ohmy ta kvapalina ma.Ale kolko to uz skusat nebudem.Coz som dost prekvapeny tak mam problem zohnat pripravok na preplach systemu.Na nadrzku som kupil cistic brzd NIGRIN v spreji.Skusim po vypusteni systemu demontovat nadrzku a odmastit.Destilku aj G12 na pumpe bez problemov...kupodivu maju utesnovac na chladice...dokonca aj techn.benzin ale po cistici ani stopy .

doplněno 10.10.14 12:46:

WIKA-poznam ten smejd.Mal som moznost v obchode porovnat vonkajsie manzety poloosi ked som zhanal na tu moju asi pred rokom.Oproti originalu to snad ani nebola guma.Nemal som z toho dobry dojem.Asi tak ako porovnavat kabel s plastovou izolaciou oproti tej gumennej.Moja intuicia bola potvrdena mechanikom...WIKA ani nahodou.Montoval WIKU na ziadost zakaznika aj stym ze ho upozornil.Stale sa najdu ludia ktori to kupia preto to vyrabaju.

Ak by sa ukazalo ze je ten senzor vadny tak nadobku zozeniem tu kusok od roboty na kraji mesta je velky vrakac a vyber je bohaty...takze tak.

 

Datum: 08.10.14 22:46

Dá se to ošidit správným odporem (hodnotu asi změřit, z hlavy neznám). ECU zkrat na kostru pozná, takže tak hloupé to zas není. Ale mohlo by, že?

Co ARVA? Růžová je super ta oplachová a ta zelená bezoplachová eko je jen voňavá voda bez efektu...

Tou bych tu demontovanou nádobku klidně v nouzy prošplouchal též. S tím benzínem to chce fakt něco na setření šlemu. Sám to nerozpouští nebo jen velmi pomalu. Dokonce krtku na odpady šlem odolává.

doplněno 09.10.14 23:21:

Hlavně nezahazuj starou zamaštěnou expanzku za levnou novou s nápisem VIKA...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 09.10.14 22:50

dostal sem se do stejného problému se stejným vozem jen víc najeto má vyndal jsem expanzní nádobu která byla zamaštěná nalil sem do ní benzín ucpal všechny otvory a nechal celou noc ráno sem s tim zakvrdlal promil pořádně expanzku horkou vodou a problém je pryč nebo kup novou expanzku pokud jí nechceš mít záležitost 200kč jinak těsnění pod hlavu je nejlepší to které má napsáno na kraji Temach v auto kelly 300kč mám odzkoušené

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 01.11.14 21:24
avatar

Tak chlapi.Velká vďaka všetkým radcom tu na poradne.Dnes som sa s tým babral.Pripájam zopár foto.Nádržku som čistil čističom na brzdy zn. NIGRIN (asi 500ml-spray).Upchal som všetky otvory skrutkami a na zavitoch som mal natočené konope.Nasprejoval asi 150ml.A hrkal v rukách.Vypustil a zopakoval ešte na 3x.V čistej nádobke som uvidel aj kde sú tie elektródy na meranie hladiny.Vyfúkal zvyšok stlačeným vzduchom.Po inštalácii nádobky som systém napustil prefiltrovanou dažďovou vodou a doplnil som za hrsť kryštálov kryštalickej sódy a roztok na čistenie chladiaceho okruhu čo som kúpil u nás v mototechne.Zatial pár dní pojazdím s týmto a potom keď sa neprejavia netesnosti (lebo mal som dole aj termostat a čidlo teploty) tak vymením za G12+ prefiltrovaná dažďová voda (cez filtračný papier).

Foto č.1-Domček termostatuaj s čidlom teploty tam je vidieť úsady od G12 ale inak systém vyzerá podľa mňa dobre.

Foto č.3.Som spokojný.Ešte bez vody.

Foto č.2.Toto som vypustil-ani za studena v tom niesu mastne škvrny...ale znovu to tam asi nedám.

doplněno 01.11.14 21:35:

Tie 2 skrutky čo držia nádobku som musel upgradovať.Do toho metrického závitu som z vrchu narezal zárez aby sa dal povoliť skrutkovačom lebo povoliť to 10-kou klúčom je doslova pôrod.Je tam plastový mostík aj s káblami ponad toto a je tam veľmi zlý prístup.Skrutkovačom to mám do 2 min.Bavíme sa o skrutkách čo majú od stredu závit do plastovej hmoždinky a druhá polovica je metrický závit.Gumenný krúžok na termostat odporúčam použiť hrúbku 3.5mm.3mm nestačí a presakuje.

Pod výpustný ventil systému som vykružovákom vyvrtal dieru aby netrebalo dávať dole spodný kryt motora.

Datum: 01.11.14 23:16
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.