Automechanik, jak přitáhnout víc zákazníku

Od: Datum: 29.09.14 23:13 odpovědí: 15 změna: 01.10.14 15:19

Dobrý večer, jsem soukromý automechanik a mám vlastní autodílnu na baráku. Provádím mechanické práce, diagnostiku, ochranu dutin, přípravu na STK, ochranu podvozků. Především preferuji tyto znáčky, Škoda, Fiat, Renault, WV,.

Dílnu na mechanické a ostatní služby které nabízím, mám vybavenou, myslím si že dobře. Takový standard. Ale není to co jsem očekával. Chodí mi jen stály zákazníci (kterých moc není ) a nebo známy a rodina. Práci odvádím kvalitně a důkladně, ještě nebyl žádny problém s reklamací, lidi mě chválí a právě proto očekávám víc zákazníku, ale nejsou. Ceník mám na zlatem středu a náhradní díly od mého dodavatele nabízím za nejvýhodnější ceny co můžu, abych si nahnal lidi.

Co se tyče reklamy, tak na mé garáži mám viditelný transparent autoservisu + u hlavní cesty směrovou znáčku ke mně. autodílnu mám na vesnici cca. 3500 obyvatel cca. 5km od většího města 30 000 obyvatel.

Prosím můžete mi poradit, jak si nahnat nové zákazníky. Chtěl bych nějakou reklamu ve městě, ale vůbec nevím kde se poptat a kolik by to stalo.

Děkuji za každou užitečnou, nebo nelepé profesní radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.09.14 23:19

leo. Jak dlouho to děláš? Ono vždycka nějakou dobu trvá, než se klienti začnou ozývat sami. Já víc jak na reklamu dám na doporučení. A tohle než začne fungovat, to trvá cca 1 rok

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.14 06:05
avatar
Zkuste přidat servis do Google Map, mohlo by to pomoci, jestli nevíte jak na to, napište mi SZ a pomůžu vám :)
Mechanik nejsem, takže víc neporadím :(
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.14 07:20

Jako v supermarketu, akce, akce, velká sleva výměna oleje + 1 litr zdarma, což samozřejmě naúčtujete do práce, neb oleje které výhodně zakoupíte

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.14 07:31

Z vlastní zkušenosti ti mohu říci, že nejlepší reklama je dlouhodobá kvalitní práce za přiměřenou cenu. Pokuď budou tví zákazníci spokojení, tak každý dokáže doporučit desítky dalších lidí a to zadarmo.

Jak dlouho podnikáš?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.09.14 11:29
avatar

asi moc nepotěším...podnikal jsem ve stejném oboru jako Vy přes 12 let,taky u domu v garáži...když opomenu problémy s uřady/kontroly,dodání ruzných potvrzení podle ruzných nových postupně vzniklých zákonu,předpisů,vyhlášek.../tak to bylo s uživením jako na houpačce..zkoušel jsem dávat inzeráty,reklamní poutače,evidovat se u společností jejich agenti mne navštívili a slibovali,že evidováním u nich budu mít práce moc,že oni se už postarají...ale kromě placení z mojí strany se nic nedělo a zrušit tu jejich službu to taky pak bylo dost zajímavé...tak jak se mi ze začátku dařilo,tak postupně to šlo do kopru,uvědomoval jsem si už tehdy když budu málo platit na soc a zdravotní/platba podle zisku,který pak za moc nestál/tak potom pokud zustanu dále doma, tak se pak asi v duchodu budu chodit pást-teď byl zrovna s paní Jílkovou pořad v televizi o tomto problému když si OSVČ platí jen to základní minimum...tak jsem to celé svoje podnikání ukončil,samozřejmě předtím si sehnal práci...teď jsem přes 10 let zaměstnaný-5 let do duchodu- a 4 měsice na nemocenské s pravým ramenem po operaci...co se bude dít v práci se mnou pak ,to se neodvažuji ani domýšlet...takže zvažte vše okolo toho a rozhodněte se...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pb®
Datum: 30.09.14 12:04

A na internetu jste? Znáte to, kdo dnes není na internetu, jako by nebyl. Což takhle si pořídit i pneuservis a v sezóně pracovat od rána do noci? Partner nad tím uvažoval, že si pořídí zouvačku, vyvažovačku, či jak se to vše jmenuje, protože prý pneuservisy pracují do 16:00 a kdy si to má nechat normálně zaměstnaný člověk přezout? Nebylo by fajn po práci hodit auto do pneuservisu a ráno si ho vyzvednout přezuté a jet do práce? Bylo a to by bylo panečku zákazníků.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.09.14 12:11

V mém okolí vím o několika pneuservisech, které v sezóně fungují do večera, a to včetně víkendů - sobota i neděle. Je otázka, zda je v tomto segmentu ještě v dané lokalitě nějaký prostor. Možná ano, netvrdím, že ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.10.14 07:07
avatar

U nás byl jeden automechanik, který byl vzděláním strojní.ing. Než začal na živnost opravovat auta, tak učil strojařinu na

průmyslovce. Ze školy odešel s tím, že na ty "děcka" nemá nervy :( Což o to, auta opravoval celý život a za komoušů jaksi

"na tajňocha". Jezdila za ním spousta lidí, protože věděli, že "Franta" je perfekcionista a že jejich plecháček bude ve

stoprocentním stavu.! Mnohdy udělal i práci navíc typu... "Víš Karle, ty brzdy jsem udělal, ale ještě jsem zjistil, že kape z hadice od chladiče, tak jsem to radši taky vyměnil." Nebo jen tak seřídil karburátor.

Zkrátka byl to "srdcař". *srdce*

Když šel do důchodu, jeho práci převzal syn.

Jednou se mi stalo, že mi na parkovišti někdo řádně (asi při couvání) zbořil předek u mého Formánka. A to, že fest.

Měl jsem vražené čelo až do chladiče a vysypané oba světlomety+zlomenou kapotu. Tak jsem se s důvěrou obrátil na syna.

Když jsem "opravené" auto dovezl domů, tak jsem zjistil, že nová přepážka je pouze "přismrkaná" COčkem a navíc ani není natřená. Po čase se mi začaly strašlivě sjíždět vnější strany předních pneu. Už jsem to k němu ani nedával a sbíhavost jsem si udělal sám. Po takovám nárazu dá rozum, že se mohlo něco pohnout na nápravě. On to neřešil. Jen to "zaflikoval".

Už k němu auto NIKDY nedám. Jeho táta byl zlatý a dělal to s láskou a dobře. Mladý na to kašle a jen dojí.

Slovo "poctivost" nemá ve slovníku. Takto se připravil o mnoho starých zákazníků, kteří za jeho tátou rádi chodili.

A někdy jen tak, pro radu. Starý, poctivý "František" umřel a do hrobu s ním šlo i jméno jeho firmy. *plac*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 01.10.14 07:31
avatar

Založte si stránku na facebooku a sdílejte vaší stránku na facebookových stránkách města. Na vašich Facebookových stránkách vkládejte fotografie vaší práce a pokud jste schopný obrousit celý podvozek auta, vyvařit, nastříkat základovou barvou a pak gumoasfaltem nebo tlumexem a budete to mí dobře zdokumentované zákazníci budou míst pocit že práci provádíte na 100% Jen při pořizování fotografií dbejte na čistotu pracoviště tak aby bylo vše vzorové a potencionální zákazník měl pocit že i, když jste z vesnice máte servis na vysoké úrovni a za dobré ceny pokud bute mít dost zákazníku nebojte se ceny zvednout každý si rád za kvalitu připlatí pokud tedy nejezdí ve felicii :) Reklama ve městě podle mého moc neřeší časem vám jí stejně někdo počmárá nebo ukradne a navíc pokud se mi pokazí auto nebudu běhat po městě dokud nenajdu první reklamní ceduli autoservis :) Rozdávejte vizitky ;)

doplněno 01.10.14 15:05:

Děkuji za odezvu ;) Stránky na facebooku jsou zdarma :) A pokud na nich necháte přehledný orientační ceník a přibližnou časovou náročnost mohlo by to celkem fungovat :) Dost často čtu třeba i na facebookových fanklubech ruzných značek že by potřeboval na autě ono či toto. A jen málo lidí který jsou schopný se této příležitosti chytnou. Slepou cestou je právě ta placená reklama ve městě u které je minimální odezva i když kolem ní projdou tisíce lidí, ale upřímně kdo dneska sleduje reklamy? Existuje pár firem které právě díky facebooku na sebe upoutali pozornost a získali si zákazník přitom se jedná o malé rodiné firmy, ale dokázali být zajímavímy :)
www.facebook.com/scootland?fref=ts
www.facebook.com/brasnarstvitlusty

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.10.14 08:33

Tak ono v dnešní době nechat kompletně a kvalitně očistit podvozek, vyvařit, základní nátěr atd. se vyplatí už pouze u veterána. Pokuď se to má fakt dělat kvalitně, tak to většinou přesáhne hodnotu vozidla. To se již u "normálních" aut nedělá.

Reklama na facebook je dle mě slepá cesta. Já bych si sám nikdy nevybral člověka pracujícího rukama, když bych jeho reklamu zahlídl na FB. Snad jedině pokuď by se hodně odlišoval od ostatních. Např. renovoval veterány. Ale reklama na autoservis. A hlavně skupina obyvatel, která nejvíce FB žije ,není zrovna cílovou skupinou.

Poslední dobou se setkávám, že právě majitelé Felicií si rádi připlatí za kvalitní věci a práci.

Naopak bych řekl, že čím luxusnější a také starší auto, tím větší bída a problémy při placení a handrkování o ceně.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 01.10.14 09:05

Facebook aktivně používá 4,2 milionu lidí z ČR. Myslíte, že mezi nimi není cílová skupina? Alespoň z větší části?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tip
Datum: 01.10.14 09:11

Fb opravdu není nejlepší způsob. Nevěřím, že někdo z těch 4,2 mil na základě reklamy na Fb změní svého mechanika. Lidi, lidi a zas jen lidi dokáží přitáhnout zákazníka v takové, Leonard promine, prdelce. Z Práglu si do Kotěhulek nebudou vozit prdelky jen kvuli FB.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tip
Datum: 01.10.14 08:29

Milý Leonarde, situace je bohužel taková, že lidi musíš nejdřív pochopit. U nás má vesnice 1000 obyvatel a 5km od nás je okresní město 17000 ob.

Máme tu 3 servisy a všichni pěkně žijí. Problém je v jedné věci: Než jsi začal, lidi někam jezdili. A teď jsi přišel ty a spasíš svět? Asi ne. Zkus nabídnout to, co jinde není...

Můj případ- jezdil jsem servisovat všechny vozy do města, protože jsem tam bydlel. Jednou mě ve dvě ráno nechalo auto v lese a teď babo raď. Zavolal jsem mechanika v naší vesnici a i když s kecama pomohl. A už mi dělá 4 auta a motorku. A to už je busines.

Zkus být lepší a jednou...

Zkus pneuservis, geometrii, svařování CO, nebo takové blbosti jako předzimní prohlídky za pár kaček, přezutí pneu zimní/letní s uskladněním, odvoz zákazníka ze servisu domů, u oprav na počkání udělat kafe. Prostě být lepší.

Držím palce a hodně zákazníků.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 01.10.14 10:49

Těžko radit, servisů je jak ... V každém případě je to doporučení zákazníků (že chválí vás nepomůže) a pak umět něco, co jiní neumí. A jednání s lidmi! To se rozšíří. Internet, kdo z dálky bude jezdit? Nějakou maličkost při opravě i zadarmiko, našel jsem, opravil jsem, třeba seřízení světel, upozornit na něco. Delší záruku na něco. Prohlídka před koupí auta. Když přípravu na STK, co tam tak s autem pak zajet? U takových známostí, bohužel, něco u STK projde. Pokud nevím o nějaké závažné závadě, proč na přípravu? Oni mi závady řeknou. . Zkuste vylepovací plochy ve městě, nechat si natisknout plakát, to není drahé. Místní tisk, letáčky a nějakým způsobem prezentovat, reklama na autě, ponechat ho někde vidielně stát... Před domem aby nebylo prázdno, ale nějaká auta tam stála. Je třeba hledat cílovou skupinu. Chce to prostě přemýšlet... Na podnikání je třeba mít.., praštit kladivem umí kdekdo, ale plavat v konkurenci je jiná. Př. co jiní neumí, svítící kontrolka AB, v servisu akorát umí najít testerem a nechají si zaplatit že je tam chyba, neumí chybu najít, snad vadná ŘJ, není specializovaný elektrikář, asi se to ani neučí.

doplněno 01.10.14 15:17:

Přidejte ještě komisní prodej aut pokud je plocha, nebo že seženete, v dílně nabídky na koupi, prodej od zákazníků, též na webu. Vykoupit, popravit, prodat.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: dobrezbozi
Datum: 01.10.14 15:19

se chválí samo. Mám svého mechanika přes 10 let - po pár zkušenostech za ním jezdí otec, brácha, švagr,... raději si zajedu 10 km za ním, než ve stejné vesnici předat někomu neověřenému...

Pokud chcete skutečnou reklamu - domluvte se s nějakou značkou a provádějte "autorizovaný servis" dané značky. Tím se dostanete i na stránky prodejce vozů, jeho servisní síť. I blbý filtr tak vyměníte v cenové relaci o 50% dráž, ale přesto si servis nových aut naženete k sobě...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.