Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
prosím o radu při koupi mého prvního vozu (ojetiny). Rád bych šel do automatu, který je pro mě i pro přítelkyni pohodlnější a bezpečnější variantou, než je manuál (oba dva máme řidičák už x let, ale naježděno bohužel jen pár stovek km). Rád bych něco v nižší střední nebo střední třídě do 100 tis. Kč, co by bylo schopné ještě nějaký pátek vydržet (nájezd by byl cca 20 tis. km ročně v městském a meziměstském provozu). Je mi jasné, že to je u ojetin kus od kusu a pro laika jako já je to loterie, takže si určitě vezmu někoho zkušenějšího k ruce, každopádně spíš mi jde o to, po čem bych se měl začít dívat (značka, motorizace, rok výroby apod.), naopak čemu se radši vyhnout.
Díky za jakékoliv tipy.
Z toho všichni češi pořád dělají kovbojku. Neber automat posere se a podobně. A co klasický manuál pokud s tím jezdí někdo jako prase? Spojka není nejlevnější, spousta aut má dnes dvouhmotový setrvák. Prostě vzal bych někoho kdo tomu rozumí a nechal ho to zkontrolovat a raději bych vzal automat s HDM než ty moderní DSG a jiné potvory
Jsem ženská a ikdyž je automat jistě pohodlnější,nechtěla bych ho.Při ručním řazení je člověk se svým autem tak nějak víc spjat,podle zvuku motoru pozná,co po vás váš plechový kamarád chce,kdy máte přeřadit,aby jste motoru zbytečně neubližovali...a jak bylo výše již psáno,do městkého provozu se opravdu moc nehodí. Jak začnete automatem,tak budete mít po delší době problém jet s autem kde musíte normálně řadit,ale to je vaše volba.
To ano, ale to je pro mě zatím trochu ještě vyšší level Já se chci na začátek především otrkat v provozu a řídit bezpečně. Automat by mi přece jen dodal trochu víc na sebevědomí - beru to tak, že čím víc se budu moct soustředit na samotné řízení a provoz, tím líp (+ žádné obavy z toho, že mi to někde uprostřed křižovatky chcípne / škubne na spojce apod.).
To si nevyberete... automat je dělaný spíše na dloué trasy než po městě... já měl VW passat také v automatu pravidelně jsem měnil olej a filtr a když měl passat najeto 350000 najeto tak jsem ho prodal známému a jezdí s ním už dva roky passat už má 400000 km a pořád drží... O automat se musí opravdu pečlivě starat at to je olej atd. protože jak se něco pos... tak to peníze pěkně lítají..říkám já měl passata a byl jsem nadmíru spokojen
Pěkný večer, automat určitě není špatná volba, jen je problém, jak je zde uváděno, v jeho životnosti a spolehlivosti. Přece jen, je o něco náchylnější, než manuální převodovky. Navíc většina výrobců tvrdí, že automat je bezúdržbový a má životnost vozu ale ono to tak není, je v něm potřeba měnit olej, a některé automaty mají životnost třeba 200tis km, pak přichází výměna a cena automatu je třeba i třetina ceny vozu
čili pokud vybírat auto s automatem, tak pokud to nabídka dovolí, hledat vůz s plnou servisní historií, a nejlépe se servisním záznamem u automatu a výměně oleje. Poté je nutné opravdu vědět, že vůz nemá stočen tachometr. Ale určitě se nějaké to auto s automatem, které je dobré najít dá. Ale v česku je to stále trochu specialitka, takže pokud by to bylo možné, určitě bych volil manuál, a to jen kvůli tomu, že nabídka bude mnohonásobně větší
pokud jste laik, věřím, že bych Vám mohl s výběrem a nasměrováním pomoct, napiště mi email nebo zde na sebe zanechte email, napsal bych Vám více podrobností
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.