Automat pro začátečníka

Od: Datum: 22.09.14 18:23 odpovědí: 13 změna: 23.09.14 10:14

Ahoj,

prosím o radu při koupi mého prvního vozu (ojetiny). Rád bych šel do automatu, který je pro mě i pro přítelkyni pohodlnější a bezpečnější variantou, než je manuál (oba dva máme řidičák už x let, ale naježděno bohužel jen pár stovek km). Rád bych něco v nižší střední nebo střední třídě do 100 tis. Kč, co by bylo schopné ještě nějaký pátek vydržet (nájezd by byl cca 20 tis. km ročně v městském a meziměstském provozu). Je mi jasné, že to je u ojetin kus od kusu a pro laika jako já je to loterie, takže si určitě vezmu někoho zkušenějšího k ruce, každopádně spíš mi jde o to, po čem bych se měl začít dívat (značka, motorizace, rok výroby apod.), naopak čemu se radši vyhnout.

Díky za jakékoliv tipy.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: strygo*
Datum: 22.09.14 18:29

To si nevyberete... automat je dělaný spíše na dloué trasy než po městě... já měl VW passat také v automatu pravidelně jsem měnil olej a filtr a když měl passat najeto 350000 najeto tak jsem ho prodal známému a jezdí s ním už dva roky passat už má 400000 km a pořád drží... O automat se musí opravdu pečlivě starat at to je olej atd. protože jak se něco pos... tak to peníze pěkně lítají..říkám já měl passata a byl jsem nadmíru spokojen

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.14 18:35
avatar

ber manual , o dost vetsi vyber , zadny strach , ze to bude kasicka a bude to skubat atd... prece jen stary automat je riziko

Ohodnoceno: 1x
 
Od: strygo*
Datum: 22.09.14 18:41

Přesně tak sice sjem automat měl bez problému ale manual je manual ;) jen blbá výměna oleje u amtomatu mně stála 6500 Kč

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.14 19:11

Z toho všichni češi pořád dělají kovbojku. Neber automat posere se a podobně. A co klasický manuál pokud s tím jezdí někdo jako prase? Spojka není nejlevnější, spousta aut má dnes dvouhmotový setrvák. Prostě vzal bych někoho kdo tomu rozumí a nechal ho to zkontrolovat a raději bych vzal automat s HDM než ty moderní DSG a jiné potvory

Ohodnoceno: 1x
 
Od: strygo*
Datum: 22.09.14 20:09

Srovnáváte cenu manuálního řazení a automatu? to je trochu jiná cevoná relace nemyslíte?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ruze®
Datum: 22.09.14 20:27
avatar

Jsem ženská a ikdyž je automat jistě pohodlnější,nechtěla bych ho.Při ručním řazení je člověk se svým autem tak nějak víc spjat,podle zvuku motoru pozná,co po vás váš plechový kamarád chce,kdy máte přeřadit,aby jste motoru zbytečně neubližovali...a jak bylo výše již psáno,do městkého provozu se opravdu moc nehodí. Jak začnete automatem,tak budete mít po delší době problém jet s autem kde musíte normálně řadit,ale to je vaše volba.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: monty*
Datum: 22.09.14 21:09

To ano, ale to je pro mě zatím trochu ještě vyšší level ;) Já se chci na začátek především otrkat v provozu a řídit bezpečně. Automat by mi přece jen dodal trochu víc na sebevědomí - beru to tak, že čím víc se budu moct soustředit na samotné řízení a provoz, tím líp (+ žádné obavy z toho, že mi to někde uprostřed křižovatky chcípne / škubne na spojce apod.).

Datum: 22.09.14 21:35
avatar
Ono staci 3dny jezdeni a uz to navzdy delas automaticky v evrope neni automat tak rozsiren , tim padem vetsi ceny ND
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.09.14 10:14
avatar
Jestli se chceš otrkat v provozu, kup si kolo. Motoristi te vyskoli ráz dva Pokud chceš automat, klidně si ho kup. Šance, ze koupíš nestocene auto je jako ruská ruleta. Navíc pokud se objeví automat na prodej, jistě to nebude jen tak. Servis automatu je drahý, jen výměna oleje a filtrů te bude stát plus mínus osmičku, pokud se něco pokazí, na opravu si přidáš ještě jednu nulu, protože automaty opravují jen někde a je treba ho tam nějak dopravit. Ja osobně jsem pro automat, ale nový. Nicméně servis je drahý, takže mám kvedlaka. Nijak mi to nepřijde, že musím řadit, ruka to dělá automaticky, stejně jako nohy, prostě automatika
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.14 20:33
avatar

To asi záleží na vkusu každého soudruha, že. Za mě jedině automat.

Některejm lidem bych ho dal povinně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.14 21:28
avatar

Mercedes umí automaty :)
Manual-Pokud se bojíš rozjíždění vyber si raději něco v naftě je to lepší :)
Je lepší mít manual,třeba v práci dostaneš auto a co pak?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: monty*
Datum: 22.09.14 22:00

V práci máme právě služebáky v automatu - passaty, oktávky a superby. Ale to si stejně ještě počkám, než nějakýho dostanu *smich*

Datum: 22.09.14 22:25
avatar

Pěkný večer, automat určitě není špatná volba, jen je problém, jak je zde uváděno, v jeho životnosti a spolehlivosti. Přece jen, je o něco náchylnější, než manuální převodovky. Navíc většina výrobců tvrdí, že automat je bezúdržbový a má životnost vozu ale ono to tak není, je v něm potřeba měnit olej, a některé automaty mají životnost třeba 200tis km, pak přichází výměna a cena automatu je třeba i třetina ceny vozu čili pokud vybírat auto s automatem, tak pokud to nabídka dovolí, hledat vůz s plnou servisní historií, a nejlépe se servisním záznamem u automatu a výměně oleje. Poté je nutné opravdu vědět, že vůz nemá stočen tachometr. Ale určitě se nějaké to auto s automatem, které je dobré najít dá. Ale v česku je to stále trochu specialitka, takže pokud by to bylo možné, určitě bych volil manuál, a to jen kvůli tomu, že nabídka bude mnohonásobně větší pokud jste laik, věřím, že bych Vám mohl s výběrem a nasměrováním pomoct, napiště mi email nebo zde na sebe zanechte email, napsal bych Vám více podrobností

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.