Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
-vím, že takových témat tu je spousta...
-ale přesto se nemůžu rozhodnout které pneu vybrat
-rozměr 215/50 R17
-mám zadokolku, což je asi taky důležitý faktor
-cena do 3 000 tis., kdyby to bylo méně tím líp...
-bydlím v horách, k baráku je to docela kopeček (někdy tam nemohou vyjet ani předokolky/ což bude asi problém řidiče, já nikdy problém s předokolkou neměla )
-tímto směřuji k dalšímu dotazu:
Jak jezdit se zadokolkou na sněhu?
-bdu ji mít ted druhou zimu (tu předešlou nemůžu počítat, skoro žádný sníh nebyl)
-všichni mě straší, že s tím nikam nevyjedu...
Děkuji,
Hezký den,
Zdravím, není třeba mít zas takové obavy. Slavná Š120 si v zimě taky poradila, co nešlo popředu, to šlo na zpátečku. U zadokolky je třeba mít na paměti jemnou práci s plynem a o to více v zimě.
jenže škodovka měla motor v zadu tím pádem byla zatížená u dnešních zadokolek to vzřeší pytel cementu např
Š 120 byla zadokolka s motorem vzadu = na sněhu do kopce z dvoukolek nejlepší kombinace.
Co nešlo popředu to šlo na zpátečku - to platí pro předokolky s motorem vpředu (při couvání z toho je zadokolka s motorem vzadu) a vzniklo to s nástupem Favorita.
Zadokolka s motorem vpředu - na zimu to chce zátěž do kufru (zatížená hnací náprava). Styl jízdy je jasný - s citem s plynem, nezahrabat se. Rozjet se pod kopcem a v kopci když začne klouzat tak mírně zpomalovat. Pneu na zadek co nejlepší, na předek můžou být horší = dozadu Conti TS 850, Michelin A4, GY 8 nebo něco podobného.
"...vzniklo to s nástupem Favorita."
Mýlíte se. Problém s jízdou do kopce na sněhu měly předokolky odjakživa. Mám osobní špatné zkušenosti s Aero 30, Trabantem, Wartburgem, Fordem... Svahy "větší, než malé" se musely couvat. Výjimkou byl snad jen Barkas, ale ten měl motor (a tím i zátěž) dost před přední nápravou. Špatné to bylo také se zadokolkami Felicia (1960), Žiguli a přímo katastrofické se Š1203, v nichž se musel vozit pytel cementu (u Š 1203 bedna štěrku) nad zadní nápravou, aby se vůbec na sněhu rozjely. Pokoušet se s nimi do kopce couvat bylo naivní. Řada škodovek od MB1000 byla kvůli zátěži nad zadní hnací náprvou naopak v jízdě na sněhu bezkonkurenční. Řadu přerušil až ten zmíněný Favorit (prábě proto, že je předokolka).
Takže já dávám na sněhu přednost zadokolkám. Když jsou problémy, stačí přiměřeně zatížit hnací náprvu, což u předolky není možné.
u nás nejsou moc zimy o sněhu pokud nebydlíte v horách. Většinou se jezdí v břečce. Každopádně otevřete návod k autu a tam něco o jízdě na sněhu bude. Většinou při problémech vyjetí kopce zapnete ASR, ASC, DTC, ETC, ETS, TCS nebo TC, při překročení cca 40km/hod (možná méně, když o tom tak přemýšlím) se sama vypne. Dosud jsem to využít nemusel. Základem je hluboký vzorek a dobrá značka. Nakupuju jen Continetal, tam nejde vzít špatná guma
Úkolem DTC je usnadnit rozjezd na kluzkém povrchu, takže je připuštěn větší točivý moment motoru na kola vozu a přibrzďování kol nahrazuje uzávěrku diferenciálu.
Radcovia,akosi vam uniklo ze pri cuvani do kopca sa behun na pneumatike bude tocit opacnym smerom.To znamena ze aj zaberove vlastnosti mozu byt znatelne nizsie alebo len velmi ubohe.A teraz:
Jak jezdit se zadokolkou na sněhu?
V zakrute nepridavat plyn inak to moze viest k pretacavemu smyku.Pri spomalovani a pred zakrutou uplne pustit nohu z plynu a zadne kola to krasne ubrzdia.Lepsie pneu dat do zadu a horsie dopredu kvoli jazdnej stope a pretacavemu smyku.S plynom opatrne aby sa auto nerozhodilo zo stopy.Ked napadne prvy sneh odporucam vyjasit sa na velkom parkovisku alebo letisku a vyskusat si chovanie auta.
doplněno 23.09.14 08:58:Ohladom rotacie behuna beriem naspat ak je to pneu ktora nema smerovy dezen.Ale takych byva medzi zimnymi vyrazne menej ako medzi letnymi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.