Nejste přihlášen/a.
Ahoj, měl bych tu zase pár dotazů ohledně profi ježdění.
1) Zajímalo by mě, jak hodně detailně policie kontroluje kotoučky do tachografu, když na tom kotoučku bude zaznamenaná jízda např 4 hodiny a 35 minut a v tom záznamu jízdy (v průběhu těch 4 hodin a 35 minut) bude třeba vidět že to auto stálo 2 minuty a pak třeba 3 minuty, jestli mi tyto kratičké pauzy, kdy to auto stálo, jestli mi to odečte z té celkové doby jízdy 4 hodiny a 35 minut, nebo na ty krátke pauzy vůbec nebude koukat a zahrne to do té doby řízení? JAk musí být dlouhá ta doba, kdy jsem neřídil, aby to ten policista nebral jako jízdu. (doufám, že ten dotaz pochopíte)
2) Pak bych potřeboval vědět, jestli v době pauzy a v době řízení, policie, nebo jiní kontroloři tolerují nedostatky, jako např.: u jízdy překročení doby a u pauzy zkrácení doby, než jak ukládá nařízení. Jaká tam je tolerance?
3) Můj další dotaz je jak přesně lze z analogového kotoučku vyčíst počet kilometrů, které jsem na ten kotouček ujel. Neptám se z důvodu, že bych to chtěl obelhávat, ale kvůli tomu, že se mi stalo, že jsem ujel asi dva kilometry bez kotoučku po těch dvou kilometrech už žádná jízda nebyla (pak mě napadlo, že to dopíšu ze zadní strany ručně)
Předem díky za rady
Dvě nebo tři minuty se do odpočinku nezahrnují.Něco si o tom můžeš přečíst tady. ridicovaknihovna.cz/...
doplněno 21.09.14 14:44:Tady je to pěkně vidět
doplněno 21.09.14 14:46:Počet ujetých kilometrů jde taky rozpoznat na kotoučku
Nejspíše si mě špatně pochopil, mě nejde o to , jestli se ty dvě nebo tři minuty počítají do pauzy, ale jde mi o to jestli ty dvě, nebo tři minuty ten policista odečte z té doby řízení, jestli je natolik důsledny, že bude rozlišovat jízdu a pauzu s přesností na minuty
např.: pojedu 2:30 hodiny zastavím a přepnu tachograf na 2 minuty na postýlu a pak zase pojedu 2 hodiny, a mě jde o to jestli ten policista bude brát, že jsem jel 4:30 hodiny, nebo to nebude brát úplně do detailu a řekne že jsem jel 4:32 (samozřejmě těch pár minutových pauz, kdy si přepnu na postýlku by tam mohlo být více)
kilometry jsou určitě rozpoznat na kotoučku, ale jde mi o to jak přesně
Díky za ten odkaz vypadá honě dobře
jestli se ty dvě nebo tři minuty počítají do pauzy
Ne nepočítají se do pauzy..
to by pak řidič mohl dělat přestávky jen 2-3 minuty a to přeci nemůže. nejméně 15 minut
osobně Vám doporučuji, zastavit u celníků, kteří rádi vše vysvětlí. To oni hlavně kontrolují kolečka a doby řízení.
Dají kartu (nebo kolečka) do přístroje a ten to jen vytiskne co nalezne..
1. Běžná tolerance je +/- 10 min., delší prohřešky je nutné poznamenat a zdůvodnit.
2. a) záleží opět na délce, delší prohřešky je nutné poznamenat a zdůvodnit.
b) U pauzy je to horší, doporučuji ji vždy dodělat celou.
3) nelze. Při 9hod. jízdě se ztratí klidně i 20km.
Veškeré přípustné odchylky jsou v AETRu hezky popsané.odchylky jsou
Policie tohle moc neřeší, horší je odbor dopravy.
bližší info jak a kam se to zdůvodňuje nemáš? Od někoho jsem slyšel, že je větší prohřešek přetáhnout dobu řízení, než zkrátit pauzu (ale mluvil nejspíše o denní době odpočinku)
Děkuju za příspěvek
S tím zkrácením je to spíše naopak.
Na 7hodin řízení mezi pauzami mi BAG neřekli ani písmenko, protože jsem měl poznamenaný důvod - kolona.
Kolečko (výtisk) je nutné mít u sebe následujících 28 dní.
Článek 9
Odchylky
Řidič se může odchýlit od ustanovení této Dohody v míře nezbytné pro dojetí do vhodného místa zastávky tak, aby zajistil bezpečnost osob, vozidla nebo jeho nákladu, pokud neohrozí bezpečnost silničního provozu. Řidič uvede druh a důvod odchylky na záznamovém listu kontrolního zařízení nebo ve svém denním pracovním plánu.
ach jo, jsem smutný z některých špatných rad...
1) žádné minuty se neodečtou. žádná tolerance +/- 10 minut neexistuje, zároveň neexistuje žádný zákon, kde je něco o desetiminutové toleranci. a pokud ano, chtěl bych ho vidět. poslední dobou je max. štěstí, že v době digitálních karet se policajtům moc kolečka kontrolovat nechce, ale to není pravidlo - pokud tě zastaví odbor dopravy z krajského úřadu, ten si s tím tu práci dá. minimální doba stání, aby se započítala jako přestávka je buď 45 minut, anebo během 4.5 hodiny nejprve 15 a poté 30 minut.
2) ze zákona tedy žádná vyčíslitelná tolerance není, ale pokud se stane nepředvídatelná okolnost, např. že popojíždíš v koloně kvůli nehodě a nemáš kde udělat přestávku, jedeš více jak 4.5 hodiny, musíš neprodleně po dojezdu napsat na druhou stranu kotoučku důvod zdržení, např: "25 km - D1 nehoda, 12:00 - 12:30 dojezd na parkoviště" ... slovo "nepředvídatelné" sem zvýraznil - dopravce nemůže řidiče poslat přes rumunské hranice a chtít po něm, aby uplatnil tuto vyjímku protože stojí v koloně, když se všeobecně ví, že na těchto hranicích se načeká ať tam přijede kdykoli...
3) když půjdeš od vrchu, nejprve máš graf ukazující rychlost, podtím je buď silná - slabší - nejslabší čára, která ukazuje v jakém režimu tachograf byl - nejsilnější znamená jízda, nejtenčí = režim postýlky. a ten poslední nejblíže ke středu je graf ujetých kilometrů - jedna čára nahoru a dolů (stříška) = 10 km, tedy polovina stříšky = 5 km... za 9 hodin jízdy se žádných 20 km neztratí - když budu chtít a dám si s tím práci, spočítám dle tohoto grafu s přesností na 1 km kolik si za těch 9 hodin ujel
-------
A poslední věc - zkrácení pauzy nijak neukecáš a nezdůvodníš ... naopak překročení doby řízení zdůvodnit lze (pokud je ten důvod oprávněný)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.