Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, na jaře příštího roku si budu kupovat škodu fabia I. generace. Uvažuji o motorizaci 1.2 a 1.4. Proto bych se chtěl zeptat na zkušenosti s danými motory: tj. spotřebu, náklady na údržbu, výkon, rozdíl v ceně povinného ručení poruchovost a celkově, s jakým motorem je škoda fabia I. generace lepší.
Předem děkuji za jakoukoli odpověď.
1.2 HTP (6V 40 kW, 12V 47 kW)
Nabízen od roku 2002. Hodí se do města, kde díky krátkým převodům slušně jede. Mimo město mu ale rychle dojde dech. Spotřeba při klidné jízdě nízká, akorát při jízdě na dálnici nad cca 130 km/h chladí katalyzátor vstřikováním přebytku benzínu. Má spoustu konstrukčních nedostatků, takže při troše smůly potřeboval generálku (hlava válců nebo rozvody) už někde kolem 50 tkm, ale při troše štěstí některým vydržel i 300 tkm bez zásadnějších poruch. V každém případě dlouho nevydrží cívky a na dva válce se pak těžko dobelhává do nejbližšho servisu. 47kW verze jede líp, ale spolehlivost je horší. U novějších ročníků výrobce některé nedostatky postupně odstraňoval.
1.4 MPI (44 a 50 kW)
Nabízen do roku 2002. Charakteristikou se hodí pro klidnou jízdu, výkon ve vyšších otáčkách byl přiškrcen, má o dost deší převody než HTP. Má relativně vysokou spotřebu ve všech režimech. Mechanicky je prakticky nezničitelný, jen tu a tam je u něj potřeba vyměnit nějaké čidlo. Pokud majitel nemění chladící kapalinu, prožere se těsnění mezi hlavou a blokem. Při vyšším nájezdu chrastí rovzodový řetez. Ale výměny čehokoliv jsou levné.
1.4 16V (55 a 74 kW do roku 2006, od roku 2006 59 kW)
Celkem spolehlivé motory s dobrou spotřebou. Nevýhoda je nutnost pravidelné výměny rozvodů, které můžou vyjít celkem draho, pokud se vymění opravdu všechno (dva řemeny, čtyři kladky, vodní pumpa). Všeobecně jsou díly na tento motor dražší než u ostatních motorů.
Slabší má dlouhé převody a v bazarech bývá ze všech motorů nejdražší. Silnější má krátké převody, pro plný výkon vyžaduje 98oktanový benzín a při vyšším nájezdu žere olej (někdy se to řeší "malou geneárlkou", tzn. výměnou pístních kroužků).
Nejlepším motorem je podle mě 2.0 MPI (8V 85 kW). Je spolehlivý, dobře táhne už odspoda a není ho potřeba vytáčet, prostě jiná liga. Pravidelnou výměnu rozvodů má levnější než 1.4 16V. Při dlouhých jízdách umí být překvapivě úsporný. V bazarech jich je málo, novější kusy jsou skoro rarita.
Nejhorší je 1.0 MPI, protože je tragicky slabý. Byl nabízen jen krátce.
Výběr motoru závisí na tom, jak chceš auto používat (krátké jízdy po městě vs. dlouhé výlety ... převážně sám vs. plně naložený kombík) a zda chceš něco levnějšího ze začátku výroby nebo nějaký novější kousek z roku 2006 nebo 2007.
Většina starších koncernových motorů dobře zvládá i přestvavby na plyn, což může provoz hlavně 1.4 MPI výrazně zlevnit.
Jako student budu auto využívat spíše ve městě, ale určitě se nevyhnu ani cestám mimo město. Je pro mě důležitá spotřeba, u motorizace 1.2 se bojím velké spotřeby mimo město, výše povinného ručení a právě zmíněných nedostatků, nevím jak hodně se liší výše povinného ručení u 1.2 a 1.4. Auto bych chtěl v krátké verzi hatchbacku. O motoru 1.0 ani neuvažuju.
Děkuji moc za předešlou rozsáhlou odpověď.
Tak pro studenta do města bych asi doporučil hatchback 1.4 MPI 44 nebo 50 kW, r.v. 2001 nebo 2002. S tím, že auto bude skoro bez výbavy, se jako student určtě smíříš. Počítej ale s tím, že auto může vyžadovat výměnu věcí jako brzdové kotouče, výfuk nebo přední silentbloky.
Kdybys chtěl něco novějšího, tak asi 1.2 HTP 40 kW od roku 2006, kdy se dodávala modernizovaná verze - poznáš ji podle toho, že nemá velký kryt motoru a má klasický filtrbox za baterií (starší verze mají vzduchový filtr integrovaný právě v tom velkém krytu motoru). Ten motor víceméně odpovídá tomu, co pak Škodokva začala dávat do dvojkové Fabie HTP 44 kW. Ale i tak skýtá určitá rizika a díly jsou na něj dražší než na 1.4 MPI.
Rozhodně ber 1.4 8V MPi. Je to motor naposledy vylepšený s Favorita a Felicie o hydroštely a další vychytávky. Řetěz, pokud chrastí, tak se zvyšuje jen hluk a spotřeba, jinak při nedostatku financí se měnit nemusí. Je dvouřadý a jen tak se nepřerve (z 99% rozhodně ne). Motor nijak zvlášť nežere. Klidně kolem 6-7/100. Nesmrtelný držák Škodovky a sposta dílů pasuje z původních motorů (olejová vana,ventilové víko,těsnění,..). Oproti 16V levné díly.
1.2 HTP neber. Tehdy to začínalo a má to spoustu nedodělků a chyb. Př.: Doporučuje se lít olej motoru na MAX aby lépe mazal a chladil.
16V je drahý oproti 1.4 8V, ale je takový dnešní standart s řemenovými rozvody. Třeba je ještě v dnešním Golfu V generace.
2.0 MPi je nejsilnější motorizace a hodí se do kombíků, které jezdí stále naložené věcma a lidma (pro ježdění samotného studenta je to zbytečnost a 1.4ka 8V taky uveze plné auto - jen více sežere).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.