Aetr - tachograf - předpisy

Od: Datum: 18.09.14 09:38 odpovědí: 12 změna: 05.10.15 20:34

Ahoj, nešdávno jsem začal jezdit s nakladním vozidlem a v pár věcech týkajících se AETRU (nař.: 561) si nejsem uplně jistý.

1) V autě mám analogový tachograf a nejsem si jistý, zda mohu jet a tachograf mít přepnutý na symbol postýlky, nebo tam musím mít při jízdě kladívka?

2) Další má otázka se týká doby řízení, potřebuji se ujistit, že by to tak mohlo být:

1 hodina řízení, 45 minut odpočinek (postýlka), 3 hod. řízení, 45min. odpočinek, 3 hod. řízení, 45min odpočinek, 3 hod. řízení

Je to desítka, která múže být dvakrát do týdne, ale není to takový ten učebnicový příklad: 4,5h/45min/4,5h/45min/1h tak se potřebuji ujistit, jestli by to šlo takto udělat.

3) Poslední můj dotaz je, kolik nejvíce mohu jet, aby mi to policie tolerovala? Vím, že v učebnicích se píše 80km/h, ale slyšel jsem, že bych mohl i 85km/h, můj omezovač se spouští v 85km/h (Man 12 tun).


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.09.14 13:57
avatar

1) kladívka

2) nesdělím přesně, ale doporučuji položit dotaz zde: páč to jsou školitelé AETRu. Velice rádi poradí i celníci na silnici.

3) Nesmíte překročit rychlost 80km. Tolerance právně není žádná, tolerence měření -3km, tolerance policie, dneska bereme jen ty, co překročí o 10km. páč včera jsme si narejžovali dost, když jsme je brali za +5km.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 21.09.14 13:00

1) Je to problém, když se jezdí na postýlku?

3) s tou tolerancí rychlosti jsem myslel, že je to 5%

Dííky

Datum: 18.09.14 19:39

1)tachograf se automaticky při jízdě přepne na kladívka(teda jestli je v pořádku)

2)max4,5hod jízda?pauza v kuse musí být 9nebo 12hod podrobnosti zde: http://www.dynamicpro.cz/povinne-prestavky-2/

3)Většina omezovačů je nastavena na 90km/h(na tachometru) a tak i většina jezdí i já a za 20let jsem nedostal nikde pokutu a když ponáhlám a přede mnou na jednoproudovce jede někdo 80-85(někdo tak jezdí i na spotřebu) tak je to na zabití

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.09.14 23:27
avatar

1) symboly jsou čtyří - né tři. Volant, kladívka, pracovní pohotovost a postýlka. Je jedno na co to máš za jízdy přeplé - tachograf zaznamenává jízdu - je to automatické. Kladívka nastavíš při nakládce - vykládce. (Symbol kladívek není řízení). Pracovní pohotovost - to je např. když jedeš v osádce dvou řidičů a zrovna se vezeš (pokud dáš svoje kolečko do "dvojky" a kolega pojede, automaticky se ti zapisuje "pracovní pohotovost". Nebo také pokud máš vozidlo odstavené mimo firmu a jedeš k němu vlakem, měl bys na kolečko zezadu vyškrtat v té době cesty ručně pracovní pohotovost. I cesta vlakem se ti totiž počítá do výkonu a jsou za to dost vysoké pokuty.

2) Tvůj příklad je správně - ale za týden lze udělat i 4 jízdy po 10 hodinách - (napč. pondělí - 10 hod, úterý - 10 hod, středa - 24 h zkrácený týdenní odpočinek, čtvrtek - 10 hod, pátek - 10 hod)

3) Já sem vždy jezdil 90 km/h a nikdy mi na to nikdo nic neřekl, ale pokud tě policajt bude chtít zaručeně na něco dostat, tak na tohle...

___________________

AETR a nařízení 561 jsou dvě rozdílné věci, pokud jezdíš po EU a EHP (švýcarsko, atd), platí pro tebe krom jiného nařízení 561, pokud bys jezdil např. do ruska, jedeš celou cestu podle AETR...pokud máš účet na facebooku, přidej se do skupiny "Tacho info" , zde Roman Šotola poradí se vším

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 21.09.14 12:54

Pro: ZMIZIK

Ahoj díky za příspěvek

1) já myslel jako, že fyzicky na tom tachografu jsou jen 3 symboly, takže je jedno že to budu mít neustále při jízdě přeplé na postýlce, OK

2) S tou pauzou to je dobrý nápad, ale ten zkrácenný týdenní odpočinek je podmíněný tím, že to auto musí být na firmě, nebo ještě něčím?

Jde vidět, že se v té 561 dost vyznáš, nemáš nějakou radu kde bych si to mohl pořádně prostudovat, kde by byli třeba i takové rady jako si mi dal v bodě dva?

Díky

Datum: 21.09.14 22:10
avatar

1) na tachografu jsou ty symboly ve skutečnosti čtyři, ale jen tři z nich můžeš manuálně přepínat - tedy všechny kromě "jízdy" ...režim "jízda" se aktivuje automaticky tím, že se rozjedeš, pak je tachografu jedno, co je na tom přepínači přepnuté...

2) to není pravda, že zkrácený týdenní odpočinek je podmíněn tím, že auto musí být na firmě. nikde to není napsané. auto nikoho nezajímá - auto žádné přestávky dodržovat nemusí, to může jezdit nonstop. přestávky musí dodržovat řidič. podmínka pro zkrácený týdenní odpočinek je, že do konce třetího týdne ten zkrácený odpočinek musíš nahradit a hodiny o které ses ošidil připočíst k týdennímu odpočinku v plném rozsahu, čili (45 - 24 = 21 hod - to znamená, že tím, že si udělal odpočinek 24 hod, ošidil ses o dalších 21 hodin a ty přičteme k nezkrácenému týdennímu odpočinku), celkem tedy budeš odpočívat 45 + 21 = 66 hod. jako novinka je ovšem fakt, že francouzští a belgičtí policajti začínají dávat pokuty pokud trávíš týdenní odpočinek v autě. na diskuzích sem se dočetl, že to někteří řeší tak, že udělají odpočinek 44 hod a potom na 10 minut zapnou na tachografu kladívka, aby je nikdo nemohl pokutovat za 45 hodin strávených v kabině auta... logicky to fungovat musí, ale nevím - kamionem už nejezdím, ted sem na buse a tam tohle neřešíme neb spíme na hotelech

jediná rada je, jak sem už psal, přidat se na facebooku do skupiny Tacho - info a pokládat otázky tam, případně pročítat ty minulé. jiné stránky mne nenapadají - než oficiální text 561, což není pro každého jednoduché k pochopení

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.09.14 07:56
avatar

zmizík, 1*. a *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.09.14 06:31

Díky za super odpověď, já si ale opravdu pamatuju, že u nějakého zkráceného odpočinku byla podmínka, že se musí čerpat na místě obvyklého stanoviště což znamenalo na firmě

Datum: 30.09.14 11:28

PRo ZMIZIK

Ahoj, trochu jsem si opakoval tu 561 a nejsem si jistý, jestli je možné v jednom týdnu udělat 4 x desetihodinové jízdy (jak si uváděl v příkladu), protože týden není plovoucí, ale začíná v 0:00 pondělí a končí ve 24 :00, takže i kdyby si udělal odpočinek 24hodin tak by se to bralo stejank jako jeden týden, nebo ne?

Od: romansotola
Datum: 05.10.15 20:34
Pane Zmizik, to co uvádíte ohledně prodloužené denní doby řízení, je v dnešní době pokuta na místě kontroly do 5 000,- Kč. Denní doba řízení lze prodloužit pouze dvakrát a to v kalendářním týdnu. Žádné přerušení dobou týdenního odpočinku nedává novou možnost tuto dobu řízení opět prodloužit. Přečtěte si čl. 6 odst. 1 NR (ES) č. 561/2006. Týden definuje čl. 4 písmeno i, to pro případ dohadů. To samé je v dohodě AETR, která byla v roce 2010 novlizována.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.09.14 08:38
avatar

Možná ti pomůže trochu i toto pokud to půjde vložit

Tak se omlouvám příloha nejde nahrát musel bych ti to poslat na email

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.14 12:45

Ahoj, tady je muj mail: man12.220@seznam.cz budu vděčný za každý materiál k prostudování, Díky

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.