Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

V čem vyčistit karburátor

Od: neznalek44 odpovědí: 10 změna:

Mám někde přicpaný karburátor, někde v trysce. Potřebuji ho v něčím nechat odležet, nejlépe v nějaké kyselině, ale zas se bojím, aby karburátor nějak nepoškodila,. Poradíte někdo nějaký přípravek, roztok? Díky

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fiser22*
hodnocení

1x

Napadla někoho stará dobrá ARVA? Když jsem čistil karbec, cca rok zpět, stačilo ho pěkně rozebrat na základní elementy, nechat přes noc naložený v arvě, a to co nešlo vzít druhý den kartáčkem na zuby, pak složit, a karburátor je doteď jako nový

Taky jsem přemýšlel čím vyčistit karburátor (Jikov SEDR), ale ARVA mě nenapadla, je pravda že motor jsem jí čistil a ten má přece blok hliníkový. Parádní rada! Děkuji :)

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, karburátor se čistí v tom co je mu nejbližší a to je technický benzin či benzinový čistič, lze také použít čistič brzd(brýle na oči). Pokud je tryska hodně zaneřáděná, tak šup s ní do ultrazvukové čističky (najdete kamaráda či pokud to řádně očistíte, tak možná vezmou i jako šperk po práci v nějaké starší mašince v klenotnictví). Obvykle stačí ocelová štětina či kousek hladké struny a dírku trysky pročistit.

 

gumid
hodnocení

0x

Tohle téma mě taky moc jednu dobu zajímalo.

Ten černý nadejchaný sajrajt po klapce je dobré očistit štětcem s přírodní štětiny (dřevěná rukojeť a blonďatý vlas) a Acetonem (rozpouští některé plasty, tak bacha).

Dále je dobré odmočit třeba v naftě. Zvenku horká voda a cif žlutý na nádobí a kartáček na zuby a pucovat. Mechanicky se očistí zvenku.

Ocet ne. Celý by ztmavnul až zčernal. Kyselyny reagují s hliníkem.

 

neznalek44
hodnocení

Spíše jsem myslel čím vyčistit vnitřek. Někde na netu jsem se dočetl, že ho lze ponořit třeba na dva dny do acetonu.

Mohu ho ponořit na dva dny do acetu, nezničí ho to? Třeba jako kyselina

efektivnější bude z karburátoru trysky vyšroubovat a profouknout, než čekat až a jestli vůbec se nečistota rozpustí a vyjde následně ven

fik

Tohle jsem kdysi taky řešil,aceton je dobrý a nemusí se ani přes noc,rozpouští prakticky okamžitě. ALE pozor,musíš oddělat veškeré pryžové části,jednou jsem ponořil celýho SEDRA na schade do acetonu a ta membrána druhýho stupně to nevydejchala

trtr

Zdravím, možná jsem ještě vše neviděl, ale karburátory se dělají zinkové z důvodu, že zinek je výborný na složité odlitky, kterým karburátor je. Hliník oxiduje a karburátor by trpěl.

 

jyri*
hodnocení

0x

hele na motorce jsem to dělal tak že sem ho rozebral komplet a nechal to 1-2 dny vyležet v 100oktanovém benzínu z OMV doporučil mi to jeden mechanik že prý je ten 100oktan na čištění lepší a doporučil mi taky abych treba jednou za rok nenatankoval natural 95 ale ten 100oktan z OMV prý je to dobré že to pročistí trošku palivovou soustavu a je to prý lepší nez ruzné ty čistící aditiva do benzínu atd

trtr

Zdravím, 100 oktan před zimou a uskladněním doporučuje více mechaniků motorek.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]