Nejste přihlášen/a.
Sednu do auta, sešlápnu spojku, auto mírně klouzlo dopředu, zároveň otočím klíčkem - nastartuju a ozvala se rána. Něco kleplo do spodku auta. Tak jsem si myslel, že jsem škrtl spodkem nárazníku o obrubák. Vycouval jsem ze stání a koukám, kde co je - nikde žádnej větší předmět, obrubák bez viditelných nových škrábanců. Tak jsem už chtěl odjet a koukám - svítí kontrolka dobíjení. Spadnul řemen alternátoru. Auto má automatickej napínák - je to dvojková Fabie, řemen by neměl spadnout. Ani jsem se nesnažil ho tam dostat zpátky, jednak jsem to u Fabie nikdy nedělal, jednak jsem byl v civilu a taky jsem nechápal, jak to může spadnout. Řemenice alternátoru, klimy i napínák se točily volně, řemen neporušený. Dojel jsem těch 300 metrů do nejbližšího servisu a tam jim sdělil, že potřebuju jen navlíct ten řemen a jestli by nevěděli, proč to spadlo. Koukali na mě jak na vola a že tedy se na to kouknou, ale že bude něco v háji (řemen, přidřený ložisko, cokoliv) - ten pán je úplně blbej, ale je to zákazník. No, vyzkoušeli to co já, vrátili řemen na místo, vzali to na zkušební jízdu a nic - šlapalo to. Přišli s teorií, že tam musel bejt řemen blbě nasazenej, což teoreticky lze, ale řemen byl dole naposledy před 55 tisíci, když se dělaly rozvody. Za tu dobu by musel bejt na hadry. Teď mám najeto po nasazení asi 40km a dobrý. Osobně jsem názoru, že jak to stálo na parkovišti, nafoukal vítr nějakej bordel zrovna mezi řemenici a řemen a jak jsem to natočil, tak ho to vcuclo a řemen po něm sklouzl do strany. Má někdo jinou teorii? Při tom provozu, co u nás celý léto vládne (uzavírka stíhá uzavírku) mám docela vítr, abych někde nezůstal viset.
Asi bych dostal infarkt, jinak ten pocit ze servisu znám, jen s tím, že vyjma toho, že já jsem blbý mám pocit i že jsou blbí oni jelikož kolikrát si připadám jak kdybych místo s automechanikem mluvil s uklizečkou nebo dojičem :D Řemen má 50tkm? Nemá se měnit po 10ti i s olejem a filtrama?
Pokial je remen vedeny v drazkach tak nema kam uskocitdo strany.Iba ak by bol zle napnuty.Kolega pochodil podobne ale pricinou toho buchotu bola macka ktorej amputoval remenom hlavu.Docela masaker--hlavne pre servismana..
Zdravím,
jak je to u těhle moderních aut sice nevím, ale z logiky věci - aby mohl řemen vyskočit z drážky řemenice, musí být něco volné. Takže buď je volný alternátor, řemenice klimatizace a nebo prostě správně nezafungoval automatický napínák. Uvolněné řemenice či altík nebo klima se dá poznat hmatem, na základě čeho a jak pracuje automatický napínák netuším, takže pokud není nic volného, bude nutné hledat závadu v tom napínáku - v jeho závislosti na něčem nebo v jeho technice.
No, on ten napínák zase není až tak sofistikovaný zařízení. Kladka uložená na rameni a dotláčená do polohy zkrutnou pružinou. Aspoň tak to vypadá tady, nevím, jestli je to úplně ten samej. Vnímám ho taky jako největší problém (nejslabší článek řetězu). Podle mě, pokud si to něco skřípne mezi řemenici a řemen, tak napínák jednoduše povolí. A pokud to vletí mezi kladku napínáku a řemen, tak je vymalováno. Kladka běhá po hladký straně řemenu a minimálně na jednu stranu nemá řemen o co se do strany opřít. Ale může to bejt mnohem jednodušší. Taková unavená pružina dokáže divy. Na první pohled funguje a jinak...
Být Vámi, tak se napínák naučím nahazovat. Sice je vodní pumpa poháněná jiným řemenem a poškození motoru nehrozí, ale hledat servis k vůli řemenu? Vždyť stačí na té napínací kladce založit stranový klíč, kladku odehnout a řemen znovu založit tak, jak byl (poprvé si nakreslit, jak je propleten kladkami a je to).
Obyčejně ale nepadá a 50 000km už je trochu moc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.