Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Evropské vs. americké kamiony

Od: wewewew odpovědí: 7 změna:

Proč vypadají kamiony v USA odlišně než v Evropě? Třeba v ČR jsou všechny s koly pod nebo za řidičem, naopak v USA mají kola vepředu a k tomu ještě dlouhou kapotu..

české kamiony:

i72.photobucket.com/...

americké kamiony:

hankstruckpictures.com/...

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zztop*
hodnocení

1x

Protože evropa, protože unie, protože nařízení na každé ho*no. I když v něčem mají pravdu v traku s čumákem se musí za ten čumák schovat ještě víc věcí/lidí než u toho bezčumáku

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

s takovym kamionem by se spatne jezdilo v evrope , amici maji na vetsi auta / kamiony uspusobene silnice. Jinak amici maji v kamionech uplny obyvak , fakt parada :)

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Snad to není nějaký blud, ale někde jsem slyšel, že v Evropě se "hraje" na délku celé soupravy, v Americe jen na délku návěsu. Proto si můžou dovolit mít dlouhé čumáky :)

doplněno 14.09.14 23:17:

u nás je maximální délka soupravy tahač + návěs 16,5 m

lmgify

Jen doplním odkaz na příslušný paragraf zákona (resp. vyhlášky k zákonu), kde se popisují maximální délky jednotlivých typů jízdních soustav.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

jinak koukni na australske kamiony :) to je super , ale je pravda , ze hodi 80km/h a jede pres celou australii :)

doplněno 14.09.14 23:16:

taady

 

paw*
hodnocení

0x
Hlavni duvod je ten, ze evropa ma omezenou max. delku souoravy. A aby mohl byt vlek co nejdelsi, musi se zkratit kabina na nutne minimum.

 

lmgify
hodnocení

0x

Je to tak, jak už tady několikrát zaznělo - v Evropě je omezena maximální délka celé jízdní soupravy (takže pro co největší ložnou plochu vychází co nejkratší kabina), kdežto v USA je omezena maximální délka návěsu (momentálně snad nejvíce 53 stop, tedy pár centimetrů přes 16 metrů).

Někdo tvrdí, že v USA omezili délku návěsu a ne celé soupravy právě proto, že si domysleli, že jinak budou mít velice malé kabiny (jako jsou teď v Evropě), což by znamenalo nepohodlí pro řidiče a z toho vyplývající vyšší nehodovost (a v případě bezčumákových kabin hodně často smrtelné nehody, protože řidiče nechrání ta tuna železa bloku motoru).

Osobně si myslím, že o kabině vůbec neuvažovali a šlo jim opravdu jen o tu velikost nákladní plochy a čím to bude tahané jim bylo spíše jedno.

Proč je v Evropě omezena max. délka soupravy nevím. Jestli jsou na to dělané zatáčky a kruhové objezdy nebo co?

Jestli se podíváš na evropské a americké kamiony ještě jednou pořádně, tak si také všimneš další odlišnosti - evropské tahače mají jen jednu zadní nápravu (a návěsy mají typicky 3 nápravy), kdežto americké tahače mají vždycky 2 zadní nápravy a návěsy mají 2 nápravy. Odborníci se nedokázali shodnout, jestli je lepší systém 1+3 nebo 2+2. Asi každý bude mít svoje pro a proti.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]