Rozsvěcování mlhovek

Od: Datum: 05.09.14 19:25 odpovědí: 16 změna: 06.09.14 18:11
avatar

Zdravím, na favoritu 1988 zapnu tlumená světla a zapnu mlhovky a nesvítí jak mlhovky tak kontrlka. Když ovšem přepnu tlumená na dálková mlhovky se rozsvítí a po spuštění vypínače zhasnou. Nevíte někdo čím to je?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.09.14 19:30
avatar

zdá se,že to funguje přesně opačně,než by mělo,tipl bych přeházené dráty ve vypínači...kdo se hrabal v elektrice?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.09.14 19:41
avatar

Elektrika je zapojená tak jak byla v servise.

Datum: 05.09.14 20:07
avatar

Je to tak,jak píše ovczaak,mlhovky musí svítit při tlumených světlech,ne při dálkových.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.14 21:37

Přední mlhovka musí svítit už při obrysovce.

Zadní mlhovka musí svítit jak píšeš až při tlumených nebo bez nich jen v případě zaplé přední mlhovce.

Tedy funkční kombinace:

obrysovka,přední mlhovka

obrysovka,přední mlhovka,zadní mlhovka

obrysovka,tlumené,zadní mlhovka

obrysovka,tlumené,přední mlhovka,zadní mlhovka

obrysovka,dálkové,zadní mlhovka

obrysovka,dálkové,po staru přední mlhovka při dálce zhasíná - po novu možno svítit přední mlhou a dálkou,zadní mlhovka

Vše je dáno zapojením elektroinstalace.

Zadní mlhovku tedy zajímá svit tlumeného/potkávacího nebo svit přední mlhovky

Přední mlhovky zajímá svit obrysovek

Tlumených a dálkových zajímá svit obrysovek

Světelnou houkačku (blik dálkovýma) nezajímá nic stejně jako klakson nebo brzdové světlo.

Světla zpátečky zajímá pouze zapnutý klíček a zařazené R zpětného chodu.

Doufám, že to píšu jasně a Robokopa neplašte. Má Favorita s prvních kusů 1988 - 1990 kde to tak prostě je

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.14 20:23

no a nejsou to náhodou pomocná dálková světla-hodně kutilů si to tak přehazovalo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: strygo*
Datum: 05.09.14 20:56

Já měl to a samé u felicie ;) někajý maník to měl jako druhé dálkové připojené tak že mu to svítila u bez parkovaček jsou jen prohozené dráty ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.14 21:16

Tak maximálně u dodělávaných mlh, ale u origo svazku rozhodně ne. Taky jsem viděl auto, kterému šli dodělávané přední mlhy až s potkávačkama a dálkama. Nešli zapnout jen obrysová a mlhová, když byly zhasnuté tlumené.

Nevýhodou bylo, že za husté mlhy nemohl ty tlumené odpojit a viděl bílou zeď. normální zapojení jak známe dnes toto umožňuje, že svítím jen dole mlhama a v hlavních lampách pouze obrysovka a bílá zeď v husté mlze není a vpoho tak nějak v husté mlze jedu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.14 20:57
avatar

ale tak,jak jste to popsal,neblbnou mlhovky,ale zapojení! pokud se v tom nikdo nehrabal,šel bych po schématu,bod za bodem- začal bych lucasem,tím přepínačem dálka-potkávačka...,podíval bych se do konektorů u reflektorů,jestli nejsou přeházené fastony.myslím,že závada není v mlhovkách,ale v tom,že místo dálek svítí potkávačky a opačně...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.14 21:26

Jak mohou být prohozené piny v konektorech u reflektorů?

U hlavního světlometu jsou 4 piny. Kostra,tlumené,dálkové,obrysovka.

U mlhového jsou 2 piny. Kostra a mlhovka.

Je svazek kabelu a ten se větví na 4 pin a 2 pin. Od dvou pinu do místa, kde jdou zase společně je asi 30cm. Je nelogické zaměnit faston z jiné větve do druhé přeci. Maximálně jde na jedné větvi proházet piny mezi sebou, ale ve 4pinovém mlhové není. Logicky jsou mlhovky dole, protože mlha není nikdy uplně na zemi a mlhovka mlhu světlem podsvěcuje což potkávačka vzhledem k výšce neudělá. Tam už je mlha příliš hustá byť rozdíl výšek je cca 35cm. Taktéž geometrie světla je jiná. mlhovka svítí max pár metrů (do 100m tuším) a světlo rozprostírá do stran kdežto tlumené svítí odrazem co nejdále, ale geometricky tak, aby šel paprsek lomem do příkopu a nahoru aby neoslňoval protijedoucí řidiče.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.14 21:33
avatar

gumídku, věřím...je mi jasné,že témata fa,fe jsou tvá...informace o novém zapojení je pro mne novinka,měl jsem fáčko 89.a přeházené fastony u světel,to zase věř ty mi,sám jsem to dělal,když mi sto km od domu zmatkoval lukas...šly pouze dálky,tak jsem je nouzově,na dojetí,proházel na tlumené.bavím se o světlech,ne mlhovkách...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.14 21:41

Tak to jsi měl vadný lukas. Já též po koupi co jsem jezdil a nic neměl opravené po bývalém majiteli. Při přepnutí lukasu na ukázání směrovkou mi vždy při výjezdu z kruháče problikla houkačka (dálky). Bylo to pro ostatní dost matoucí.

Je tam přepínací kontakt a stačilo ho více prohnout do luku. Ono pokud se tento přepínací jazyk nedotýká ani jednoho kontaktu, tak nejdou ani dálky a ani tlumená. jen dálky na houkačku a pak jsi asi ty fastony prohodil a svítil si tlumenýma na houkačku domů pokud to chápu správně ;)

Diskuze je o tom se pochopit a vyřešit problém. Nijak to osobně neberu a i já nikomu nevnucuji (nebo se alespoň snažím, jinak sorry) rady, jen píši jak to je

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 05.09.14 21:55
avatar

v pohodě *palec* já tu chodím se učit,spoustu věcí se dozvím a jsem rád,když dostanu nové informace

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.14 21:13

Věř mi, že tomu rozumím. Bylo to tak v zákoně a automobilka dle toho dělala instalace v autech.

Starý favorit do roku 1991 má normální funkci předních mlhovek jak popisuješ. Zapnu dálková a zhasnou přední mlhovky.

S novou pojistkovkou na nožové pojistkovky místo válečkových od roku 1992 (nevyklápěcí pojistkovka s nožovkama) a později 1993 až konec výroby vyklápěcí s nožovkama to mají zapojené jako dnešní auta. Tedy přední mlhovky svítí s dálkovýma.

Prostě zapnu obrysovky a v ten moment mohu pustit přední mlhovky nebo tlumená potkávací (zadní mlhovka musí svítit jen s potkávacím tlumeným nebo přední mlhovkou). V principu tedy mohu mít obrysová, tlumená a přední mlhová současně.

Po staru pokud do takto zapnutých světel bliknu světelnou houkačkou nebo trvale přepnu dálková (což je i světelná houkačka,že), tak po staru zhasínajípřední mlhová a po novu je možno svítit dálkovýma a předníma mlhama současně, tedy po novu k odpojení předních mlh nedochází.

Chytráci si mohou projet schémata starého a nového favorita a dle zapojení relátek to vyplívá přímo ze schématu. kdo se v tom nevyzná a nezná to, tak jen říká, že máš něco blbě v autě, ale věř mi, že to tak máš správně.

Mám model 1991 původně se starou pojistkovkoua když jsem jí předělal dle návodu na skoda.panda.cz, tak už tuhle vymoženost nemám a svítím dálkama a mlhama vpoho současně, což se mi v noci hodí, když jedu po silnici sám.

Bylo to k vůli slabím alternátorům, které by při světelné houkačce nedobíjeli, nebo by to příliš zatěžovalo slabé dráty či co, to přesně nevím, ale představ si tlumená 2x55W, přitažená světelná houkačka 2x60W (tedy H4 naplno obě vlákna) a do toho H3 mlhovka 2x55W. Proud jak svina a Š120 problém, když má zezadu od altu přes celé auto tažené kabely ke všemu, co jsem napsal. Ztráty ve vedení na to tata.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.09.14 17:58
avatar

Chlapi díky za rady. Já vím že pokud přepnu na dálkové mlhovka zhasíná. Jinak já se ptal na jinou otázku. Při obrysovkách mi po zapnutí tlačítka nesvítí mlhovky a ani kontrolka na přístrjovce. Mlhovky se rozsvítí až pokud přepnu na dálkové a mlhovky vypnu tím při dálkových tím, že zmáčknu tlačítko mlhovek. Ty mlhovky se mi při dálkových rozsvěcují navzdory vyplému spínači mlhovek.

Datum: 06.09.14 18:11
avatar

možná to někdo před tebou přepojil občas se to tak dělá pak máš při dálkovejch světlech víc světla já to tak měl i na 120ce taková frajeřinka neni to na závadu leč pokud ti to vadí budeš muset najít kde to kdo propojil a rozpojit to

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.