Ruční brzda

Od: Datum: 03.09.14 19:46 odpovědí: 8 změna: 04.09.14 09:15

Ahoj mám problém, když zatáhnu ruční brzdu brzdí mi jen jedno kolo je to na Ford Mondeo kombi III.Je tam někde nějáky štelovací vahadýlko?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.09.14 19:52

"vahadýlko" většinou bývá zespod kde se lanko rozdvojuje ale obávám se že to tím nebude.Lanko může být zarezlé v bovdenu nepo přetrhlé i probém v kole.Chce mrknout za spodu popřípadě na kolo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: smirek
Datum: 03.09.14 20:25

Nemusí se rozdvojovat. Klidně lanka jdou od kol až k ručce a vahadýlko je na ručce (pod ní). Třeba Š120 nebo Felicia.

Rozdvojující se vahadýlko zespod bývá nejčastěji na přívěsech s 2 - 4 koly.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: virus*
Datum: 03.09.14 20:09

Jaké máš vzadu brzdy..kotouč nebo buben?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honza6532
Datum: 03.09.14 20:18

V zadu mám kotouče a zadní brzdiče jsou nové.

Datum: 03.09.14 21:19
avatar
Je jedno zda jsou vzadu kotouče či bubny,princip ručky(mechanické) je vždy stejny(pouze u elek.je tomu jinak)i u kotoučů je uvnitř klasika pakny- a podstatně a samostav...takže sundat kolo,kotouč a nastavit samostav-u zvednuteho kola by se odhadem melo kolo volné otáčet a jen zlehounka jakoby sustit...samozřejmostí je kontrola stavu brzd.obložení,chod pružin paken atd...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: virus*
Datum: 03.09.14 21:54

To: "erikch" -Nejsem sice profesí automechanik,ale něco aut jsem si již sám opravil,ale se samostavem na kotoučových brzdách jsem se ještě nesetkal.Podle mne se vůle vymezuje sice sama,ale jen působením pružení-natahování gumových manžet na pístku brzdiče při zabrždění a zpětným povolením pedálu po odbrždění se manžeta vrací do původní polohy a zasouvá pístek...Ale třeba se pletu,anebo jsem měl dosud jiná auta,než máš na mysli.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.14 09:15

Než začnete s erikem polemizovat, přečtěte si pozorně jeho příspěvek. Píše o jedné z možností, jak je řešena ruční brzda u vozidel s kotoučovými brzdami. Některá mají tzv. bubnokotouče, kdy kotouč je pro provozní brzdu a z vnitřní strany je v kotouči zakomponována ještě bubnová brzda, která slouží pro ruřní brzdu.

Ovšem existují i jiná, více či méně složitá zařízení, kdy pístek zadní brzdy je hydraulicky ovládán provozní brzdou a ruční brzda pístkem otáčí v závitu a tím jej přitlačuje na kotouč a vyvolává brzdný účinek.

Tazatel si musí ujasnit, jak je to řečeno u jeho vozidla a podle toho pak zjistit příčinu problému.

Základním problémem bývá zareznutí lanovodu, jeho nedostatečné napnutí, dále opotřebení brzdových čelistí nebo jen špatně sestavený pístek.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: virus*
Datum: 03.09.14 21:45

Nechci polemizovat s "erikchem",ale já bych tak směle netvrdil,že princip ruční brzdy je u kotoučů a bubnů stejný,ale já bych se podíval nejprve na páčky na brzdičích-mám sice jiné auto,ale i po jednom roce se mi stalo,že se ty páčky co jsou na nich napojená lanka zůstávají viset a klidně kolo přibržďuje. Prostříknul bych to u vratných pružin třeba WDčkem a podíval bych se jestli třeba jedna páčka nezůstává viset a je opřená opravdu o doraz.Poklepat a rozhýbat.To,že jsou třmeny nové,neznamená,že se volně pohybují..plavou..tak jak mají.Opět by platilo..promazat vodící šrouby třmenu aby třmen po vodících kolících (šroubech) klouzal a nebyl přitlačován jen z jedné strany.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.